Gå til innhold

Skifte tamponger i koma?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For å være på den sikre side bør du alltid gå med en laminert lapp rundt halsen hvor det står "NB: jeg har tampong inne" Ellers risikerer du at helsepersonellet prioriterer andre ting, som å redde livet ditt f.eks. :)
På min lapp skal jeg også føre på ønsket vekt.. så kan de justere næringstilførselen til match vekt er nådd!

Kanskje det man skal gjøre ja. Legge seg selv i koma og gi beskjed om at man ikke skal vekkes før match vekta er nådd. Slipper alle de herlige fristelsene i form av snop, potetgul og andre søtsaker.... :-) Slipper også styret med å trene for å gå ned i vekt...

 

Anonym poster: 913a87071b3db449b5735cc064f17a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må jeg bare spørre... Får man mensen om man er i koma da? Er jo de som ligger i koma i mndsvis liksom.... Anonym poster: e89d7d87aae61e8f4c38f99b47c02f03

 

Nei. Hele kroppen tar en slags pause. Man har ikke avføring eller urinerer heller. Ingen hikke, hoste, nysing etc.

 

Anonym poster: df6327fcf2877edf8e921c04699e3df0

 

Bare tull. Mennesker i koma har til og med avføring, selv om de ikke spiser, men får intravenøs næring. Det skyldes bakteriene vi har i magen.

 

Helsepersonell har ganske sikkert rutine for å sjekke for både tampong og kontaktlinser. Men lurer på hva som ville skjedd med meg, som bruker Mooncup? Den synes jo ikke utenpå.

 

Anonym poster: ec2f4a19defec2b883c3d28da14659fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Da finnes det virkelig fler som meg! Jeg våknet ei natt med magesmerter, gjorde virkelig vondt, ingenting nyttet, så jeg gikk rundt litt og trodde jeg skulle dø. Før jeg la meg ned igjen kledde jeg på meg, i tilfelle jeg skulle være ordentlig syk, slik at ingen ambulansefolk skulle finne meg i bare nettoen... ;)

 

Anonym poster: 0eb9bdba6b230636e0bbd537dac24e23

 

Litt off topic, men... Du hadde så vondt at du trodde du skulle dø, men du gikk å la deg igjen??! Hva med å ringe legen?

 

Anonym poster: f9dbfae0b8c41498f084d52f708abf3b

 

Nei, jeg hadde ikke så vondt at jeg trodde jeg skulle dø. Jeg hadde vondt og konstaterte at det enten var luftsmerter eller muskulært, men fordi jeg er litt nevrotisk måtte jeg kle på meg i tilfelle jeg skulle finne på å bli dødssyk likevel. Ville visselig ikke fraktes til sykehus (eller likhus for den saks skyld) i bare nettoen, jeg ser nemlig ut som et vissent eple :)

 

Anonym poster: 0eb9bdba6b230636e0bbd537dac24e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 10.1.2013 den 21.33, Hybelkanina skrev:

For å være på den sikre side bør du alltid gå med en laminert lapp rundt halsen hvor det står "NB: jeg har tampong inne"

Ellers risikerer du at helsepersonellet prioriterer andre ting, som å redde livet ditt f.eks. :)

Hysterisk!😂😂😂😂😂

Anonymkode: 3f751...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jo mange menskopp, hvordan skal den oppdages, henger ikke tråd ut engang...

Anonymkode: 2fc32...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor denne tråden blir hentet opp som en morsom tråd. HIs spørsmål er jo helt plausibelt. Hvis man har en tampong inne og for eksempel blir utsatt for en ulykke, risikerer man da å få TSS mens man ligger i koma fordi tampongen ikke blir fjernet? Skjønner ikke at det er rart å lure på. 

Vet ikke svaret selv, men nå er det jo ikke helt uvanlig at kvinner menstruerer, så jeg regner med at det er en rutine på dette.

Anonymkode: a8602...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger man i «koma», som dere kaller det, blir det lagt inn kateter. Da oppdages det både menskopper og tamponger og div.. Om skaden er stor og det gjøres CT vil også but-pluggen og dildoen i analen oppdages😆

Anonymkode: 36fa9...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ligger man i «koma», som dere kaller det, blir det lagt inn kateter. Da oppdages det både menskopper og tamponger og div.. Om skaden er stor og det gjøres CT vil også but-pluggen og dildoen i analen oppdages😆

Anonymkode: 36fa9...550

Eh...katereret føres inn i urinrøret da, ser vel ikke akkurat en evt menskopp da.

Anonymkode: 28b3b...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh...katereret føres inn i urinrøret da, ser vel ikke akkurat en evt menskopp da.

Anonymkode: 28b3b...657

Mulig den bare blir liggende å ulme, da. Til stanken er så intens at pasienten isoleres i kjelleren med en ufaglært fastvakt.. 

 

Anonymkode: 36fa9...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Har du tampong vil denne oppdages da man legger inn kateter. Det gjøres relativt raskt, oftest innen 1t etter ankomst sykehus.

 

-har du menskopp oppdages ikke denne før på CT. Hvor raskt de tar CT bekken avhenger av det aktuelle. Men oftest er CT av hele kroppen tatt innen ett par dager på komatøse pasienter.

 

- på sykehus ville du fått bleie ved menstruasjon i koma.

Anonymkode: 74271...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig den bare blir liggende å ulme, da. Til stanken er så intens at pasienten isoleres i kjelleren med en ufaglært fastvakt.. 

 

Anonymkode: 36fa9...550

Ler så jeg griner. Akkurat sånn humor vi har på vaktrommet😂😂

Anonymkode: b6dcc...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh...katereret føres inn i urinrøret da, ser vel ikke akkurat en evt menskopp da.

Anonymkode: 28b3b...657

Den vil nok flomme over etter en stund. Menskopp er heller ikke en sånn ideell groplass for bakterier som tamponger er.

og ja, den vil jo vise både på CT og rtg bekken.

Anonymkode: bfc4d...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De som blir i langvarig koma, får de medisiner som stopper mensen? 

Anonymkode: 886d3...4fe

He he. Nei, hvorfor det!? 

Anonymkode: 36fa9...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ler så jeg griner. Akkurat sånn humor vi har på vaktrommet😂😂

Anonymkode: b6dcc...bdc

😂😂😂

Anonymkode: 36fa9...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollywood altså... Denne forestillingen om at det er vanlig å ligge i langvarig koma. Og våkne av det uten skader..

Michael Schumaker er nok et mer realistisk eksempel 

Anonymkode: 08d51...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

He he. Nei, hvorfor det!? 

Anonymkode: 36fa9...550

Kjedelig for sykepleierne å måtte skifte ekstra bleier? Sjenerende lukt? Menssmerter? 

Anonymkode: 886d3...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjedelig for sykepleierne å måtte skifte ekstra bleier? Sjenerende lukt? Menssmerter? 

Anonymkode: 886d3...4fe

Så da skal pasienten begynne med piller for å slippe mensen? Da ville jeg heller gønnet på med Imodium for å stoppe all avføring for all fremtid! Tenk så mye tid og jobb man sparer på det! Økonomisk er det også; man sparer utgifter på bleier og kladder, hansker og kluter.. unngår sår og avføringssiv i trykksår og operasjonssår.. pasienten taper heller ikke vekt, da denne blir full av skit og stinn som en julegris.. 

Jeg ser bare vinn vinn her.. 😆

Anonymkode: 36fa9...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så da skal pasienten begynne med piller for å slippe mensen? Da ville jeg heller gønnet på med Imodium for å stoppe all avføring for all fremtid! Tenk så mye tid og jobb man sparer på det! Økonomisk er det også; man sparer utgifter på bleier og kladder, hansker og kluter.. unngår sår og avføringssiv i trykksår og operasjonssår.. pasienten taper heller ikke vekt, da denne blir full av skit og stinn som en julegris.. 

Jeg ser bare vinn vinn her.. 😆

Anonymkode: 36fa9...550

Sjenerende lukt? Menssmerter? Jeg klarer ikke stoppe å le😂😂😂

Anonymkode: 36fa9...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2013 den 21.21, Anonym bruker skrev:

 

Nei. Hele kroppen tar en slags pause. Man har ikke avføring eller urinerer heller. Ingen hikke, hoste, nysing etc.

 

Anonym poster: df6327fcf2877edf8e921c04699e3df0

Hoste, jo. Det har jeg sett med egne øyne hos et familiemedlem, som lå i koma. 

Anonymkode: e952f...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På ‎11‎.‎08‎.‎2018 den 18.23, Anonym bruker skrev:

De som blir i langvarig koma, får de medisiner som stopper mensen? 

Anonymkode: 886d3...4fe

I lys av de siste dagers hendelser er jo dette blitt aktualisert. Han som satte barn på den stakkars dama i USA burde jo ha sørget for å gi henne prevensjon i det minste!

Anonymkode: 70493...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...