Gå til innhold

Hvorfor heter det dagseng??

Anbefalte innlegg

Leter etter en seng til barnerommet i vanlig størrelse så det er plass til å ligge å lese med 2-åringen i sengen hennes. Ønsker en seng med oppbevaring under.

Har sett på Hemnes dagseng, men lurer fælt på hvorfor det heter dagseng og ikke bare seng... Kanskje den bare er beregnet til å være besøkseng og ikke er god nok til hverdagsbruk?

Noen som vet?

Tar gjerne imot forslag til fine senger med oppbevaring til jenterommet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144007799-hvorfor-heter-det-dagseng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Honningmelon. Joda, den maten den maten, den er et helvete den. Et forferdelig slit. Jenten min er nå 2 år og 3 mnd og veier 9,7 kg, er 86 cm tror jeg. I dag har det ikke vært så værst, har drukket 160 ml melk, litt banan, 1/2 drikkeyogurt og litt over en fiskekake.

Hvordan er status hos dere??

Annonse

Så dere sliter fortsatt, ja. Her går det ganske bra. Det går opp og ned selvsagt, men jeg stoler mer på at hun selv regulerer hvor mye hun trenger. Så det går bedre, men jeg blir fortsatt litt stressa innimellom.

Hva spiser jenta di på en vanlig, normal dag dag da?

Dagen som jeg nevnte tidligere er sånn noen lunde normal i mengde mat. (160 ml melk, litt banan, 1/2 drikkeyogurt og litt over en fiskekake). I dag: ca samme mengde melk kl 0900, litt pasta med pølse kl 14 og 1 vinerpølse uten brød på Ikea i 18-tiden, tilbød knekkebrød og melk før hun tok kvelden, men det ble bare tull. Poteter er nei og nei, det samme er brød. Jeg gidder snart ikke lage noe mat, blir ikke spist likevel og et fæla styr for hun skal henge på armen eller ha meg aktivt med i leken sin. Kan ikke sitte litt å tegne på egenhånd engang, jeg skal alltid være med og være kjempeinteressert.

• 2 uker senere...

Vi har hemnes dagseng til vår jente på 2 1/2 år, den er genial!! Fint å ha gjesteseng når det trengs også. Alle som sovet i den sover kjempe godt. Kjøpte to sengehester på IKEA som jeg satte på varandre. Så jeg rekomenderer hemnes jeg som barneseng!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...