Gå til innhold

Tette svangerskap, hvordan har det vært for dere? =)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er gravid med nr tre, eldste vil være tre år og fire mnd når sistemann kommer, nr to 22 mnd yngre enn nr tre:)

Merker at det er tredje på tre år men generelt har det gått over all forventning. Fødsel nr en var langdryg på 18-20 timer mens nr 2 var unnagjort på fire så litt spent på denne.

Følt meg sprek med de to første men fikk forgiftning med nr to og streng beskjed om mye hvile men merket igrunnen lite til selve forgiftningen. Var i kjempe form etter hver fødsel og synes det har vært flott å ha to så tette barn! Litt spent hvordan det blir med tre små men ting går seg til etterhvert og vi er velsigna med masse familie som stiller opp.

Merker jeg er mer sliten nå i siste svangerskap men har vært mye forkjølet pluss en runde med influensa og det har tatt på kreftene. Har vært mye sykemld pga dette. selve svangerskapet er uproblematisk og er nå i uke 31:)

Både meg og mannen anbefaler to tette, har vært supert for oss iallfall!Men er klart hektisk og til tider slitsomt men alt i alt positivt og ser de har veldig glede av hverandre:) Må legge til at hadde ikke mannen hjulpet og tatt sin del så hadde jeg nok blitt sprø til tider for mye jobb, det er det. Når ungene sover så slapper vi av og kveldene blir mer hellige

Må legge til at vi har-forløpig- sluppet unna kolikk, nr en sov rundt fra 6-7 mnd og nr to fra ca 8-9 mnd.

Man må bare senke krav og skuldre og nyte! Tiden går altfor fort...

3 svangerskap tidligere, 3 gutter, (eldste 5 1/2, mellomste er 4, minste er 2 år)

Mine tre tidligere svangerskap har vært ganske like, der jeg har vært kvalm like lenge, gått opp omtrent det samme i vekt hver gang og hatt de samme matlystene. Denne gangen føler jeg er litt annerledes. Er mer trøtt og kvalm, og har litt andre matlyster enn sist. Er fortsatt kvalm selv om jeg nå er 13+ (med de andre gikk det over tidligere) blir spennende å se hvem som skjuler seg i magen denne gangen!

De tre fødslene startet med vannavgang. Den 1. Fødselen gikk helt etter boken, og normalt tempo. De to andre har gått veldig fort og har hatt identisk forløp. Rart, og blir spennende hvordan det blir denne gangen! :)

Takk for svar dere:)

Her har jeg en gutt som ble 2 år i oktober, og en gutt født i september. Der er 23 måneder i mellom dem. Det går over all forventning, og mini er veldig rolig og sover natten igjennom alt. Vi har veldig lyst på en tett til. Det er 4 måneder siden fødsel, og er veldig sikker på at jeg har hatt mensen en gang nå, og lurer på om vi ikke bare skal la det stå til. Brikte jo et år på første, og over 6 måneder på andre. Brått tar ting tid denne gangen også,. Går det sjapt, så er det en bonus:) Har hatt kjempe fine svangerskap og fødsler, så tror ikke det skal være noe problem. Litt mere vondt i rygg/bekken sist, så noe av det samme vil det nok bli. Men det gikk fint:)

Jeg har to tette, nr.1 er 6 år og nr.2 blir 5 år i april, jeg syns d var litt travelt å gå gravid med nr.2 når eldste jenta var så liten og trengte hjelp til alt....

og svangerskapene var ganske ulike, med nr.1 så var jeg kvalm frem til uke 12 og ellers i ganske bra form resten av svangerskapet, slet med litt bekkenløsning på slutten men ikke noe å klage over..

Med nr.2 så var jeg i strålendes form frem til uke 12, da kom kvalmen og den vedvarte i resten av svangerskapet...og jeg var ekstremt trøtt og sov like masse som det jenta vår gjor på den tiden :)I tillegg fikk jeg mer bekkenløsning med nr.2.

Men vektøkningen var den samme i begge to, men fødsel nr.1 varte i 18 timer og fødsel nr.2 varte i 5 timer. Så er litt spent nå hvor rask nr.3 er. Har fått vite på ul at h*n ligger veldig langt nede i bekkenet allerede, og jeg er ikke mer enn 21 uker på vei...:)

Nå er jeg gravid med nr.3 og dette svangerskapet er også helt ulikt de andre to :) jeg har vært i bra form hele veien, var kvalm i en uke, ellers lite plager bortsett fra ett bekken som begynte å krangle allerede i uke 10..også er det denne trettheten som ligger som ett teppe over meg:)

Men å ha to/tre tette er noe jeg anbefaler når jeg ser hvor mye glede de har i hverandre:)

Annonse

Ja, da er ikke det svangerskapet du har nå noe spesielt bedre enn nr 2 da på en måte, selvom det har gått mye lengre tid? Brodsett fra at man blir mindre sliten av en 5 og 6 åring kanskje:p

Ja, tror det er det rette for oss nå. Hører veldig lite negativt med så tette svangerskap egentlig, så det er vel bare å kaste seg i det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...