Monajenten Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Var på ordinær ultralyd i dag, og alt så fint ut, heldigvis:-) Men de oppdaget at jeg har en biplacenta, altså to morkaker. Den ene er mye mindre enn den andre. De dobbelsjekket alt og sjekket at navlestrengen var "koblet til riktig" og at alt var som det skulle. Kom flere inn. Alt så greit ut, og jeg skal ikke på ekstra kontroll, har bare fått et skriv som informerer om det, slik at de er klar over det under fødselen. Men jeg kjenner jeg er sånn halvveis bekymret likevel. Det er vel ikke noen med erfaring? Hehe, det hørtes ikke akkurat ut som om det var vanlig;-)
Gjest amandine Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Var på ordinær ultralyd i dag, og alt så fint ut, heldigvis:-) Men de oppdaget at jeg har en biplacenta, altså to morkaker. Den ene er mye mindre enn den andre. De dobbelsjekket alt og sjekket at navlestrengen var "koblet til riktig" og at alt var som det skulle. Kom flere inn. Alt så greit ut, og jeg skal ikke på ekstra kontroll, har bare fått et skriv som informerer om det, slik at de er klar over det under fødselen. Men jeg kjenner jeg er sånn halvveis bekymret likevel. Det er vel ikke noen med erfaring? Hehe, det hørtes ikke akkurat ut som om det var vanlig;-) Gratulerer med ordentlig mage! Og lykke til!
Monajenten Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2013 Var på ordinær ultralyd i dag, og alt så fint ut, heldigvis:-) Men de oppdaget at jeg har en biplacenta, altså to morkaker. Den ene er mye mindre enn den andre. De dobbelsjekket alt og sjekket at navlestrengen var "koblet til riktig" og at alt var som det skulle. Kom flere inn. Alt så greit ut, og jeg skal ikke på ekstra kontroll, har bare fått et skriv som informerer om det, slik at de er klar over det under fødselen. Men jeg kjenner jeg er sånn halvveis bekymret likevel. Det er vel ikke noen med erfaring? Hehe, det hørtes ikke akkurat ut som om det var vanlig;-) Gratulerer med ordentlig mage! Og lykke til! Takk, hehe:-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Hva blir det denne gangen? Anonym poster: 0008283fe4f8d32e2c51488e567e182a
Hringariki Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Jeg hadde det :-) Ble satt i gang pga litt dårlig tilvekst på overtidskontrollen, men ellers har alt vært bra også etterpå.
Monajenten Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2013 Jeg hadde det :-) Ble satt i gang pga litt dårlig tilvekst på overtidskontrollen, men ellers har alt vært bra også etterpå. Takk for svar:-) Hadde du ingen ekstra kontroller før overtiden? Bra å høre at det gikk bra:-)
Monajenten Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2013 Hva blir det denne gangen? Anonym poster: 0008283fe4f8d32e2c51488e567e182a En frisk og fin baby;-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 Jeg hadde det, men visste det ikke før morkakene kom ut etter fødselen. Jordmor sa det kunne hende jeg hadde hatt tvillinger og at den ene ble borte på veien. Hadde en blødning i uke 4-5, så det skjedde nok da. Alt gikk bra med den andre, hun er to år nå. Anonym poster: 5c664629fede311d5e97843d918b0b45
Preggie Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kjenner en som mistet en tvilling, og hun hadde to morkaker. Kanskje det samme har skjedd med deg?
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Næh, så rart?? håper ikke det fører til noe senere da. Fikk du vite kjønn?? mail me!
Monajenten Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kjenner en som mistet en tvilling, og hun hadde to morkaker. Kanskje det samme har skjedd med deg? Det rare er at helt siden jeg stod med positiv test, har jeg hatt tvillingfeeling. Var på privat ul i uke 11 pga. det, men de så kun én. Likevel klarte jeg ikke å slå meg til ro med det, så da de sa i dag at jeg hadde to morkaker, så tenker jeg at min feeling stemte. Det er egentlig veldig rart å tenke på, hehe.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Jeg og synes det er rart å tenke på at jeg kunne hatt en til. Men siden jeg først fikk vite det etter fødselen, har jeg egentlig aldri sørget over det, om du skjønner. Hadde vært annerledes hvis jeg på ul fikk vite at det var to, og så senere mistet en. Hilsen 1931 Anonym poster: 5c664629fede311d5e97843d918b0b45
Monajenten Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #13 Skrevet 10. januar 2013 Jeg og synes det er rart å tenke på at jeg kunne hatt en til. Men siden jeg først fikk vite det etter fødselen, har jeg egentlig aldri sørget over det, om du skjønner. Hadde vært annerledes hvis jeg på ul fikk vite at det var to, og så senere mistet en. Hilsen 1931 Anonym poster: 5c664629fede311d5e97843d918b0b45 Ja der føler jeg det samme som deg. Hadde vært helt annerledes om man hadde visst at man hadde to og så mistet. Nå føler jeg ikke at jeg har mistet et barn på noe vis, men jeg syns det er rart at jeg hele tiden har hatt den tvillingfeelingen, og så får jeg vite at jeg har to morkaker.
Hringariki Skrevet 11. januar 2013 #14 Skrevet 11. januar 2013 Jeg hadde det :-) Ble satt i gang pga litt dårlig tilvekst på overtidskontrollen, men ellers har alt vært bra også etterpå. Takk for svar:-) Hadde du ingen ekstra kontroller før overtiden? Bra å høre at det gikk bra:-) Det ble først oppdaget ved fødsel :-)
Rivjernet Skrevet 11. januar 2013 #15 Skrevet 11. januar 2013 Jepp. Måtte inn å ta utskrapning ca 1 uke etter fødsel pga forgiftning, og da dukket det opp ei hel morkake.. Teorien var at det må ha vært tvillinger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå