Gå til innhold

Vanskelig med guttenavn...

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i går, og fikk 90 % bekreftelse på at vi får en guttebaby til sommeren! :) :) :)

Så var det dette med navn da.... Hadde nylig en tråd her inne med bl.a. Aiden og Emrik. Vi står igjen med disse to, etter mye grubling. Så dukker Armand opp! :) Synes det er så stilig, og det "værste" er at også pappan er med på notene. Hva synes dere? Storebror heter Liam.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144007702-vanskelig-med-guttenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aiden av dine nydelig :). De andre er navn jeg ikke hadde valgt, er du åpen for forslag,er det noen her :

Scott

Vincent

Lucas

Alexander

Timian

Sebastian

Andreas

Synes de er fine med Liam i alle fall:)

Vincent og Scott var to av de fire første navnene vi lurte på ;) Vi startet med bare Lomax, så grublet vi på Scott, Vincent, Aiden og Emrik.... og nå, Armand! ;) Det er virkelig så vanskelig, men stas også! Gikk bort fra Vincent, fordi det er litt tungt å uttale til Liam. Det fant vi ut etterhvert... Scott er nydelig, men det heter onkelen til Liam (og Scott?) :) Kanskje vi virker litt fantastiløse, men likevel.... Vi liker godt alle "kandidatene", og Armand er det siste "hjertenavnet" <3 Lucas passer veldig godt til Liam, men vi har så mange Lucas rundt oss. Vi har tre vennepar med sønnen Lucas, der en av dem er tremenningen til Liam... Hmmmmm.....

Takker masse for svar!!!! :)

Annonse

Gjest Antarctica

Armand liker jeg ikke. Kjenner en skjønn Armand, men likevel... Synes det er hardt, og tungt å uttale. Armand er for øvrig den franske versjonen av Adrian, og det synes jeg er bedre. Emrik og Aiden er også fint.

Armand er den franske varianten av Herman.

Adrian/Hadrian er et romersk navn.

Takker masse for flere svar :) Armand er franskt, og Armaan er persisk. Synes Armand er så sinnsykt flott, og ser for meg en stilig mann som heter det. Ikke minst en flott, liten gutt ;) Gotiske Emrik er mer søtt kanskje, og passer også til Liam, bl.a. p.g.a. bokstavene M og I. Engelske Aiden matcher forsåvidt engelske Liam, men er skeptisk til uttalen hos andre.Så for å gjøre en eventuell forvirring komplett, har vi kommet på enda ett navn, men tror det blir det siste alternativet. Irske Logan:)

Liam og Logan? :)

Logan er både guttenavn og jentenavn, samt etternavn. Det betyr Little Hollow. "Liten landsby" eller lignende.

Annonse

Armand er en av mine favoritter, topp 3! Elsker det navnet!! Og jeg er superskeptisk og liker "ingen" navn.. Hehe. Tror ikke vi skal bruke det selv dog, for storebror sitt navn begynner også på A, og sære meg vil ikke ha samme forbokstav.

Digger Logan :) Kjempe nydelig :). Også synes jeg Lucas er fint sammens med Liam,men er vel kanskje litt for Poppis for deg :) Colin er også nydelig :)

Tusen takk for svar :) Lucas er litt vanlig for meg, kjenner to som heter det. Elsker Colin, men pappan er dessverre ikke enig!!! Er veldig i tenkeboksen om dagen, altså ;)

Bare hyggelig :) Synd pappan ikke liker Colin da,synes Liam og Colin er fint sammen :). samme med Liam og Logan:). Men er ikke lett med navn :). Hadde nok brukt Lucas hvis ikke jeg brukte det på katten min :). Men fornøyd med navn valget jeg,og nå er det bare 17 dager igjen,gleder meg :). Shawn,Sean og sånne navn er jo veldig pent også :)

Liker aller best Emrik av forslagene dine :) Nydelig navn!

Armand er også flott! Liam og Armand høres bra ut :)

Kjenner 2 Armand'er, den ene har en bror som heter Julian og den andre har en bror som heter Hadrian :)

Aiden er jeg ikke så glad i..

Logan var egentlig litt tøft.. Liam og Logan.. :)

Bare hyggelig :) Synd pappan ikke liker Colin da,synes Liam og Colin er fint sammen :). samme med Liam og Logan:). Men er ikke lett med navn :). Hadde nok brukt Lucas hvis ikke jeg brukte det på katten min :). Men fornøyd med navn valget jeg,og nå er det bare 17 dager igjen,gleder meg :). Shawn,Sean og sånne navn er jo veldig pent også :)

Sean har jeg faktisk alltid likt, men der stopper det hos pappan igjen ;) Heldigvis var det han som kom med forslaget Logan. Du har virkelig ikke mange dager igjen, så spennende!!! :) Takk for supre svar, og masse lykke til :)

Mange fine navn her, synes jeg :) Har alltid likt Colin ... og Armand er flott.

Synes det er viktig at fornavn "står i stil" til etternavn, men det regner jeg med at dere har tenkt på.

Her er etternavnet veldig sjeldent og spesielt, så det kan vi nærmest ikke ta hensyn til, bortsett fra ordlyden og klangen. Både Colin og Armand er flott. Colin er mer søtt kanskje og herlig engelsk, og med Armand ser man for seg en stilig fyr :) Så var det Logan da, som pappan har foreslått. Liker det veldig veldig godt jeg også :) Kanskje Logan Armand, og bruke bare Logan til daglig....

Mange fine navn her, synes jeg :) Har alltid likt Colin ... og Armand er flott.

Synes det er viktig at fornavn "står i stil" til etternavn, men det regner jeg med at dere har tenkt på.

Her er etternavnet veldig sjeldent og spesielt, så det kan vi nærmest ikke ta hensyn til, bortsett fra ordlyden og klangen. Både Colin og Armand er flott. Colin er mer søtt kanskje og herlig engelsk, og med Armand ser man for seg en stilig fyr :) Så var det Logan da, som pappan har foreslått. Liker det veldig veldig godt jeg også :) Kanskje Logan Armand, og bruke bare Logan til daglig....

Det var akkurat det jeg tenkte på. Dette er jo navn som "krever" et etternavn litt uten om det vanlige. Det blir liksom litt "kræsj" å hete Logan Pettersen eller Colin Hansen (ikke noe galt i å hete Pettersen eller Hansen, altså). Colin passer helt klart en skikkelig "søting". Armand føles mer forfinet :) Logan gir meg assosiasjoner til Wolverine i X-men og jeg ser for meg en liten tøffing som klatrer i trær og har hull på bukseknærne *smelt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...