Gå til innhold

Dele erfaringer? Barnehagestart!

Anbefalte innlegg

Lille snupp 13 mnd har akkurat begynt tilvenningen i barnehagen. Første dagen et par timer sammen med Pappa, andre dagen et par timer med meg og i dag var hun to timer alene. I morgen skal vi prøve 4 timer alene... uæææææh ;-)

Foreløpig har alt gått så glatt så glatt. Flere med nye (eller relativt nye) barnehagebarn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144007701-dele-erfaringer-barnehagestart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår eldste på 21 mnd begynte denne uken. Har fått to tette så har hatt henne hjemme litt ekstra da jeg ikke var helt klar i høst. Nå syns jeg hun trenger det litt, være vekke fra mamma, få venner, væremåte ute osv. Det har gått greit, men litt tårer har det dessverre vært. Både fra mor og barn, hehe :) I dag måtte jeg holde henne hjemme ned feber, så blir litt mer tilvenning neste uke også :) Vi var med henne et par timer første dagen, bare jeg andre dagen, tredje dagengikk jeg hjem når hun var ute og så sov hun og spiste der, fjerde dagen var jeg der 10 min, sa hade og gikk. Da ble det litt gråt, men de ringte etter en stund og sa alt gikk fint :) det er sårt for Mammahjertet dette her, men tror de får det fint etterhvert :) hvordan går det med dere?

Gutten min på 15 mnd begynte også nå etter jul. Har vært mye gråt, både på poden og meg, ( jobber i samme bhg og er vegg i vegg) hører han ofte når han gråter, synes det er grusomt, men i dag har han heldigvis hatt en fin dag, kosa seg med de andre barna. Sovet og spist godt. DET varmer virkelig et mammahjerte... Er vel bare å ta tiden til hjelp :)

Gutten min har akkurat begynt (13mnd). Går 3 dager i uka. Denne uka ble det bare 2, for han var syk den ene. Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å la han ha korte dager. Han sover dårlig i Bhg.. Sover 1,5-2 timer hjemme, men i Bhg sover han i 25-50 min. Han spiser heldigvis godt da, bedre enn hjemme! Han er litt urolig når det blir mye bråk, men da har de heldigvis tatt han vekk derfra :) han er ellers mye mer sutrete hjemme, trenger masse kos og nærhet. Og det forstår jeg jo :) uvant for både han og meg og gå sammen hver dag hele tiden, og plutselig rives man vekk fra hverandre.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...