Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med at den blir mer og mer kronisk. Kronisk betyr vel at den er der hele tiden?

Jeg fikk kraftig hodepine når jeg kuttet ut sukker nå etter nyttår. Jeg får det også hvis jeg har spist veldig usunt en periode.

Er i uke 21, har hodepine hele tiden, men så fort jeg gjør noe så blir den sykt mer ille, slik at jeg blir helt slått ut. Siste dagene så ligger jeg stort sett hele tiden. Samboer må bringe og hente i barnehagen, lage middag, gjøre alt i huset. Jeg fungerer ikke på gunn av hodepina:(

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Det kan være hormoner som trigger det; jeg har migrene og hormonell migrene er en variant. Dvs anfall trigges av svingningene i hormonnivåene.

Har også kronisk hodepine om dagen; får lov å ta litt paracet og er under nøye oppfølging mtp svangerskapsforgiftning. Går også til manuell terapeut for å få litt hjelp der.

Bruker kalde strips på panna- for meg tar de litt av brodden på smerten (sitter med et på nå!).

Jeg har det slik at jeg blir verre med aktivitet, så livet tas i snegletempo om dagen:(

Hvile er det eneste som hjelper for meg! Få nok søvn om natten, ta en lur på dagen, ligg og slapp av så ofte du kan.

Har du tatt opp meg lege/jordmor at du har så vondt i hodet? Det kan jo være greit å få litt ekstra oppfølging på grunn av det.

Unngå sterkt lys, å prøv å legge deg på et mørkt rom når det blir som værst! Høres litt ut som det er migrene du har?!

Jeg har slitt mye med migrene, men er så heldig at jeg ikke har det under graviditeten. Ikke vær redd for å ta paracet, det var råd jeg fikk av legen min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...