Gå til innhold

forløst ved haste keisersnitt, må jeg ha keisersnitt neste gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter 37 timer med veer så ville ikke hode til lille gutt komme lenger ned. stanget i bekkenet. så det ble haste keisersnitt. 37cm rundt hode, 4370g og 55 cm.

må jeg ta keisersnitt hver gang nå?

de kan jo aldri vite 100% hvor stor babyene er så hva om neste er også like stor?

jeg husker ikke hva legene drev og sa akkurat der og da, men sambo mener å huske noe om trang bekken eller for stor hode for mitt bekken. og at jordmor sa at hvis neste mann var mindre rundt hode så kunne jeg føde normalt. kan man ringe Ahus og vite hva som egentlig skjedde?

føler jeg liksom gikk glipp av fødselen. at det var helt unaturlig å ikke "føle" at han ble født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Journalen din blir sendt til din fastlege. Det høres uansett riktig ut at du får en samtale med legen som forløste slik at alle dine spørsmål blir besvart. Du skal vite før eventuell ny graviditet hvilke muligheter du har neste gang. Be om en samtale med lege på Ahus eller gå gjennom journalen med fastlegen og ta det derfra.

Skrevet

Ble haste keisersnitt hos meg også. Hun var for stor for bekkenet mitt, så hodet hennes satt fast. Hun ble målt 4 dager før fødsel til ca 3,7 kg og dem sjekket ikke bekken mitt. Er bare 150 cm høy, så det skulle dem ha gjort. Hun var 48 cm lang, 36 cm rundt hode og veide 3570 gr. I journalen står det at det ikke indikerer nytt keisersnitt ved neste fødsel, det samme sa legen, men det var ikke jordmor enig. Hun mente det var best å ta nytt keisersnitt. Følte meg også snytt, men så var jeg så dårlig at jeg måtte ligge på intensiven i 18 timer etter fødsel og fikk bare se henne i 5 min 2 ganger på de timene. Må huske på at hvis man har hatt 2 keisersnitt og skal ha nr 3, så blir det automatisk keisersnitt da også.

Skrevet

Det er noe legen tar opp på 6 ukers kontroll.

Det gjorde de med meg.

Lå 70 timer i fødsel før det ble hastesnitt.

Han sa at det mest sannsynlig ble vaginal fødsel neste gang om alt forløp normalt.

Skrevet

Vi bestilte samtale imens jeg var på sykehuset for å høre hva som gikk galt ift at det ble hastesnitt, og prate gjennom det hele. Legen somhadde ansvaret forklarte at hodet hadde skrudd seg ned i bekkenet på en måte som utelukket naturlig fødsel. (Hodet kunne skru seg ned på 4 forskjellige måter sa hun)

Neste fødsel kunne godt gå på den naturlige måten. Jeg spurte om jeg kunne gjort noe anderledes, men det var visst ikke det. Vi hadde rett og slett uflaks. det som var bra var vel at de fant det ut slik at jeg " bare" holdt på i 22 timer. (Over 70 timer...grøss og gru!!)

Får håpe på mer flaks ved neste korsvei :) Jeg er veldig fornøyd med legen vi hadde, husker såvidt at hun tok seg god tid til å finne ut hva som var galt før det ble operasjon. Man får info om man etterspør selv på et travelt sykehus. :)

Skrevet

Jeg hadde haste ks første gang, og fødde normalt denne gang. I svangerskapet, fikk jordmor (hun ba om det) tilsendt alle papirer fra første fødsel som vi gikk gjennom. Hodet kom ikke ned i bekkenet da hun var "stjernekikker". Denne gangen gikk alt bra ved vanlig fødsel. Følte meg også litt "snytt" for en vanlig fødsel første gang, og er veldig glad for å ha opplevd normal fødsel. Mye bedre denne gang :)

Skrevet

Opplevde samme som deg nmed førstemann.. Hode ville ikke lengre ned, hadde navlestreng over alt.. Fødte normalt denne gangen.. Fikk ekstra opplgfløling av lege under fødselen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...