Gå til innhold

Ny bil, Peugeot 508 stasjonsvogn erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må kjøpe ny bil, og har i den forbindelse sett på Peugeot 508 sw. Noen her med erfaringer fra denne? Evt har dere noen andre anbefalinger å komme med når det gjelder bil? Vi er en familie på tre, og med en stooooor hund.

Anonym poster: 5a8148d9f610e6de3a6b738249da7426

Fortsetter under...

Skrevet

Om du skal ha med vogn,hund, bagasje så ville æ valgt en ann bil. Skoda superb har masse plass! Vi kjøpte nettopp 508, og ble litt skuffet over plass bak. Skulle prøvd med vogn først.

Skrevet

Ok. Syns faktisk Skoda superb blir litt i dyreste laget, den koster nesten 500 000. Men alle tips taes imot med takk! Flere med erfaringer fra 508?

Skrevet

Vi kjøpte ny 508sw allure i august og er storfornøyde. Emaljunga edge duo går akkuratt inn på langs, og det er null problem med tvillinhvogn pluss bagasje. Vi er fire, og har reist på flere helgeturer med full oppakning uten skiboks, null problem. Vi hadde tidligere en 07 modell vectra som var enorm, men peugoten svelger like mye selv om bagasjerommet er ca 8cm smalere. Imidlertid er det ca 6cm breiere pluss at det er plass til en del under plata i bunnen. Du får faktisk plass til en bag der. Det eneste negative er at taket er veldig buet så plassen over seteryggen er liten, men jeg pakker aldri høyere enn bakseteryggen.

Jeg er 1,94 høy og fikk god plass i førersetet selv med bakoverlent bilstol bak.

Imidlertid er taket på bilen lavt så det er litt mer styr å sette ungen inn i barnesetet enn i høyere biler, men dette venner en seg til.

Bilen er en drøm å kjøre og hvis du går for delskinn så får du meget gode seter. I tillegg er det en utrolig fin bil.

Vær obs på at utgaven med emg girkasse (1,6 e-hdi) bør prøves før kjøp. Det er ikke alle som liker denne girkassen. Jeg syns imidlertid den fungerer ypperlig.

Vi vurderte også Hyundai i40 som også er en veldig fin bil og muligens en anelse romsligere. Den var ikke like god å kjøre.

Skrevet

Anders, tusen takk for utfyllende svar! Regner med vi går for en 508, da. Vi har prøvekjørt den, og likte bilen godt. Igjen, thanks!

HI

Skrevet

Er enig i kjørekomfort på 508, trodde bare det var plassen du spurte om. Vi er 4, mannen er 195,jeg 180,baby og 6 åring. Vi hadde plassproblem hjem i jula,men da måtte oldemor og sitte på. Kommer helt ann på vogna da,men vi fikk problem med bagasje,vogn og pakker! Ellers er girkassa en vanesak,men god bil, og fin å se på. Masse innstillinger på setene og oversiktelig og god på glatta.

Superben er dyr (derfor vi valgte 508 bla) men plassmessig så er det ingen som slår den.

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ingen erfaring med 508, men den er fiiin :D

Har Peugeot selv, knallgod bil og driftssikker :)

Skrevet

Dere har rett i at det finnes romsligere biler, og om en ikke nødvendigvis må ha nytt så ville jeg vurdert vecra etter 2006 mod, men Superb er nesten like stor i bagasjerommet men i en egen klasse på benplass. 508 er nok på snittet når det gjelderstasjonsvogn o den klassen. Med tre barn og hund så kan det bli trangt. Da ville jeg muligens siktet mot Opel Zafira.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...