Gå til innhold

Tips for lenger søvnperioder om natta? 5 md

Anbefalte innlegg

Vår tykke glade baby våkner alt for ofte om natta. Faktisk sov hun bedre da hun var to månder.

Nå er hun våken nesten 6 ganger mellom kl 12 og 7! Hun våkner som regel med gråt. Jeg prøver å bysse, men ender som regel opp med å gi pupp (jeg fullammer fremdeles)

Hun sover i samme rom som meg, i egen seng.

Trenger tips om hva jeg kan prøve for å øke soveintervallene.

Fortsetter under...

Hei:) det hadde vi også da snuppa var 5 mnd. Jeg fullammet også. Da hun var 2-3 mnd sov hun ca 7 timer i strekk. Så utrolig deilig:) men jeg fikk beskjed fra helsesøster at hun muligens trengte mer mat, så da startet vi opp med litt mat. Har ikke blitt bedre enda, hun er nå 6 mnd. Så ammes ca 2-3 time på natten! Slitsomt, men blir vel bedre når hun spiser mer....;-)

Hos oss gikk det et klokkeklart skille da veslemor ble drøye fire måneder mht nattamming. Fra å sove ca 5-7 timer i strekk, begynte hun å våkne nesten hver time om natten. Hun sover på eget rom, og for meg var det helt uaktuelt å ta henne inn i sengen igjen pga hyppig nattamming når det ellers fungerte så godt. Jeg tok en sjefsavgjørelse, og begynte med kveldsgrøt. Det har vi gjort nå i ca 3 uker, og natten er igjen blitt for soving. Hun får kveldsgrøt i sjutida med en pupp etterpå og legger seg ca. åtte, våkner ca 0400 for pupp og sover igjen til ca 0900. Jeg er klar over at de sier at de helst ønsker vi skal gi bare pupp til 6 måneder, men det er kun et generelt "råd" for at de er redd du skal slutte å amme. Vi var på 5-måneders kontroll i dag, og helsesøster syntes vi gjorde lurt i å begynne med grøt og sa det er veldig individuelt fra barn til barn. Støttet det fullt ut.

Vi fostrer nå vårt femte barn, og alle har fått kveldsgrøt fra et sted mellom 4-6 måneder. Det har ikke gått utover ammingen, jeg har ammet de alle til over året selv om grøten ble introdusert relativt tidlig.

Vesla mi blir 6 mnd til uken. Fullammer enda. Vi begynte med grøt på kvelden da hun var ca 4 mnd. Selvom hun egentlig har sovet godt på natt og. Rutiner på kvelden: kveldsgrøt ca kl 18, kveldstellet og så amming. Sovner mellom 19-19.30. Så sover hun alt mellom 02-04.00. Ammer da og så sover hun 3-4 timer til. Rundt 5 mnd alder begynte vi med grøt på morran også. Så blitt litt mindre amming, men er vel vanlig det.

Takk alle!

Har lest svar, og tenkt utover dagen, og det er nok riktig at hun rett og slett trenger mer mat. Trodde liksom ikke det siden hun er en tjukkas, men kanskje nettopp derfor!

Hatt to grøtøkter idag for å øve på denne svelginga. Så satser vi på skikkelig kveldsgrøt om noen dager.

Tror også jeg har ammet for ofte, så nå sparer jeg meg litt så det blir et skikkelig måltid når hun får pupp.

Krysser fingrene. Zzzzzzzz:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...