hurra1234 Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Vår tykke glade baby våkner alt for ofte om natta. Faktisk sov hun bedre da hun var to månder. Nå er hun våken nesten 6 ganger mellom kl 12 og 7! Hun våkner som regel med gråt. Jeg prøver å bysse, men ender som regel opp med å gi pupp (jeg fullammer fremdeles) Hun sover i samme rom som meg, i egen seng. Trenger tips om hva jeg kan prøve for å øke soveintervallene.
Lisse_01 Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Sånn er det av og til med gutten vår på 3 mnd. Helsestasjonen mente det var fordi baby trengte mer mat, og vil derfor ammes ofte. De sa da at en flaske erstatning på kvelden gjør så han sover lenger. Og det stemmer. Det hjalp. MEN... Jeg ble super sprengt, så jeg ammer heller ofte på natten nå. Men erstatning hjalp på søvnen. Han sover kjempe godt på det
Apple80 Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Sånn er det av og til med gutten vår på 3 mnd. Helsestasjonen mente det var fordi baby trengte mer mat, og vil derfor ammes ofte. De sa da at en flaske erstatning på kvelden gjør så han sover lenger. Og det stemmer. Det hjalp. MEN... Jeg ble super sprengt, så jeg ammer heller ofte på natten nå. Men erstatning hjalp på søvnen. Han sover kjempe godt på det Når begynte du med mme på kvelden? Jeg føler veldig behov for det innimellom både for å få litt mer søvn selv og for å roe en gråtende baby ved puppen. Men jeg tør ikke fordi man får høre at det kan ødelegge for ammingen og da fullammer man ikke lenger og det er jo ikke bra osv.. Gutten min er 2 mnd og jeg har tenkt å holde ut til han blir 3,men hvis det ikke endrer seg da...
Elsa88 Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Min var 4 dager gammel når han fikk sin første mme på flaske. Ødela ingenting. Får nå flaske nå og da vis vi skal bort og han er med barnevakt, har er 3 måneder nå.
.Lillemy. Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Vår tykke glade baby våkner alt for ofte om natta. Faktisk sov hun bedre da hun var to månder. Nå er hun våken nesten 6 ganger mellom kl 12 og 7! Hun våkner som regel med gråt. Jeg prøver å bysse, men ender som regel opp med å gi pupp (jeg fullammer fremdeles) Hun sover i samme rom som meg, i egen seng. Trenger tips om hva jeg kan prøve for å øke soveintervallene. Hvis hun våkner så ofte om natten, kan det være hun trenger mer mat, og siden hun er over 4 mnd er anbefalingen og begynne med fast føde framfor mme :-)
Puppen og lillemor Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Hvis jeg var deg ville jeg prøvd med litt grøt.. Hun er sikkert sulten og trenger mer mat Begyn forsiktig med små mengder på dagtid til magen har fått vent seg litt til det, og flytt så måltidet til kvelden! Mest sannsynlig får du natta tilbake
Lisse_01 Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 Sånn er det av og til med gutten vår på 3 mnd. Helsestasjonen mente det var fordi baby trengte mer mat, og vil derfor ammes ofte. De sa da at en flaske erstatning på kvelden gjør så han sover lenger. Og det stemmer. Det hjalp. MEN... Jeg ble super sprengt, så jeg ammer heller ofte på natten nå. Men erstatning hjalp på søvnen. Han sover kjempe godt på det Når begynte du med mme på kvelden? Jeg føler veldig behov for det innimellom både for å få litt mer søvn selv og for å roe en gråtende baby ved puppen. Men jeg tør ikke fordi man får høre at det kan ødelegge for ammingen og da fullammer man ikke lenger og det er jo ikke bra osv.. Gutten min er 2 mnd og jeg har tenkt å holde ut til han blir 3,men hvis det ikke endrer seg da... Jeg har bare gitt MME 2 ganger på kvelden. Han var da noen dager over 3 mnd. Han er en stor gutt, like stor som en gutt på 4 mnd. Han trenger mye mat:) Så hun sa jeg måtte se hva jeg orket. For han vil kreve mye amming på natten nå. Og jeg merket det hjalp veldig med MME på natten. Men venninna mi gjør det hver kveld for å sove godt. Og det går utover melkeproduksjonen. Så jeg vil prøve å la være. Går egentlig veldig greit på nettene her kun med morsmelk. Men blir det ammin hver 1-2 time hele natten gir jeg MME etterhvert. Han skal begynne med grøt så fort han er over 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå