Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke barnehageplass til sønnen vår enda, og da skal min mor være dagmamma ca 1-2 dager i uka. Hva synes dere er passende å betale? Vil ikke fornærme henne på noe vis, men synes det er vanskelig med familie og tjenester/forventninger. Det skal sies at det kun er for et halvt år.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144007185-bestemor-som-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren min passer sønnen min 2-3 dager i uken. Hadde hun jobbet som dagmamma, så hadde jeg betalt henne på lik linje med andre "kunder", for da hadde han jo tatt opp en plass. Men det gjør hun altså ikke. Hun er hjemme uansett og sier det bare er koselig å passe barnebarnet, og er veldig bestemt på at hun ikke skal ha noe for det.

Men jeg vil anbefale deg å spørre moren din, det er gjerne enkleste måten å finne ut av det. :)

Annonse

Takk for gode svar. Vi fikk pratet ut. Hun synes det er greit med 200kr dagen. Dette fordi hun vil ikke gjøre forskjell på oss og fremtidige barnebarn. I den forstand at mine søsken ikke skal føle at vi fikk en spesiell tjeneste som hun ikke kan gjengjelde for de. Sitter med bismak og føler det er veldig rart å skulle betale på grunn av en prinsippsak, men gjør det likevel.

Skjønner den med framtidige barnebarn og at hun ikke vil gjøre forskjell. Du får vel kontantstøtte så da gjør det ikke om bestemor får litt av den! Jeg hadde blitt glad for å gi litt til mammaen min om hun stilte opp på fast basis. Min mor stiller opp når ungene er syke, men vi betaler selvf ikke for det. Skjemmer heller m ama litt tilbake med å kjøpe en film eller noe annet hun liker av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...