lykkeligmams<3 Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 da har jeg født en vakker gutt 9.dager før termin, han veide 2880 og 51.cm lang min føde historie kan virke litt skremmende, var det ihvertfall for meg. startet på lørdagen med ryggsmerter, som gikk over etter litt paracet og varme flaske. tenkte derfor ikke noe mer over det. søndag var jeg veldig kvalm, vann i munn og spydde skikkelig rett før jeg la meg. så merket på kroppen at noe kjedde. mandags morgen våkner jeg kl 09.04 og kjente vondter i ryggen, trøtt som jeg var strøk jg meg på ryggen og prøvde å sove videre, fem minutter senere kom det tilbake og da kjønte jeg det med engang! vekket mannen min ved siden av meg og sier til han at han må stå opp og levere guttunge i bhg for jeg har fått rier. Da vi kom ned i stuen startet det liksom med fem minutters mellomrom noen svake og noen merkbare rier. så det var veldig uregelmessig. Fikset minste mann, mannen ringte til pappa og ordnet kjøring for han ville ikke dra fra meg, takk gud for det ! for etter pappa hadde levert guttungen og kom tilbake med litt baguetter og kl var 11.00 så var riene tatt seg opp veldig og det var veldig vondt. men ikke mer enn at jeg klarte og spise baguett og drikke. 11.15 bestemte vi oss for og dra på sykehuset og sjekke hvorfor de var så nærme hverandre og bare 2.minutters mellomrom, da vi annok sykehuset ville de først sjekke meg for og se hvor langt fødselen var rukket og komme på 2.timer. da hadde jeg 8.cm åpning, og var snart klar til og presse. HVA??? da lukket jeg bare øynene og fokuserte på og puste, press veene kom etter fem minutter og det var to små og raske press så var han ute... så hadde rukket og være på sykehuset i et kvarter før han var ute. fødte 11.50 takk gud for at jeg ordnet alt slik som vi gjorde den dagen elelrs tør jeg ikke og tenke på hvor jeg hadde født, for det gikk så fort. og riene hadde ikke rukket og bli så sterke før press veene var der i tiden etterpå føler jeg ikke at jeg har født engang. ikke en rift var å få, ingen smerter og frisk og rask. seff er det noen etterrier jeg kunne vært foruten men FOSTERVANNET VAR GÅTT FOR LENGE SIDEN!!!!! Det var faktisk litt skummelt, for etter å ha lest så mye på nett her inne at det er flere som får slim proppen over lengre tid, og at det kommer mye slim ut litt og litt trudde jeg det var det som kjedde med meg også.... Men det viste seg og være vannet som gikk. da har vannet mitt gått over fire dager før fødselen startet. Fikk bedskjed av jordmor om at slimproppen ikke skal se ut som mye utflod og slim, det skal være i små mengder og klumper, og det var noe helt nytt for meg. så håper dere ogsåe r litt obs på det. ikke så naive som meg.
Februargullet2013 Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Gratulerer så mye:). han veier litt mer enn gutten min i magen han da:) har forsatt nesten 4 uker igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå