Gå til innhold

Krise!!! Bilnøklene er innelåst i bilen!!

Anbefalte innlegg

FASAN!!!!!

Det som aldri skal skje, har skjedd. Jeg har fått låst inn begge nøklene..

Barna glemte nøklene inni bilen og slengte igjen døra. Den andre bilnøkkelen lå ved askebegeret i bilen.. Automatisk sentrallås låste dørene et min etterpå.

Hvordan skal jeg komme meg ut av dette? Jeg har en 10 år gammel Audi A6. Umulig å dirke opp ifølge politiet, har snakket med de. Knus vindu sier de.

Så.. noen som har opplevd dette?

Tenkte enten Falken, Viking, NAF, Hurtigruta Carglass eller merkeverksted burde ha ei løsning som koster under 5-6000?

Jeg har mest lyst å gråte, dette har vi ikke råd til :(

Anonym poster: 52a1b2df3b2ede0ff5558ce60d3ead95

Fortsetter under...

Hvordan kan bilen låse seg om den har sentrallås og nøklene ligger I bilen?? Er det normalt med eldre biler?

Er det automatisk vindu bak, eller sveivevindu? Isåfall skal du kanskje klare å stikke opp en ståltråd å lirke ned vinduet.

Utenom det har jeg ikke mange gode råd til deg, men ring bilforhandleren å høre om den kan skaffe en ny nøkkel. Det er fullt mulig, så lenge dem har koden til sentrallåsen :)

Anonym poster: 6436633a0827db2b73a53814a3fc2d4d

Ta kontakt med et bergingsselskap eller en Audiforhandler. Det kan godt tenkes at de kan gjøre noe. Jeg ville ikke ha knust ruta før jeg hadde snakket med dem ihvertfall. Biltyver kommer seg jo inn i det meste av biler, så på et eller annet vis går det jo ;)

Hvordan kan bilen låse seg om den har sentrallås og nøklene ligger I bilen?? Er det normalt med eldre biler?

Er det automatisk vindu bak, eller sveivevindu? Isåfall skal du kanskje klare å stikke opp en ståltråd å lirke ned vinduet.

Utenom det har jeg ikke mange gode råd til deg, men ring bilforhandleren å høre om den kan skaffe en ny nøkkel. Det er fullt mulig, så lenge dem har koden til sentrallåsen :)

Anonym poster: 6436633a0827db2b73a53814a3fc2d4d

Det er el.vindu. Politiet sa det ikke var så enkelt å få ny nøkkel..

Låsen er laget slik at hvis man låser den opp utenfra, henter noe i bilen og går, låses den etter 1 minutt.

Hvis nøkkelen har vært i tenningslåsen, eller døra har vært lengre oppe enn 1 min, oppheves denne greia.

Det er en kjempeteit og svært unødvendig!

Annonse

Låsesmed? Jeg låste meg ute en gang med en eldre bil. De kunne komme på utrykning, men jeg hadde dårlig tid så de fortalte meg likegodt hvordan jeg kunne gjøre det selv. Tviler på at metoden funker på en gammel audi, men trikset var iallefall å bøye på en metallstang ala strikkepinne så den fikk en krok på enden og stikke den i vinduskanten mot dørhåndtaket (inn i døra), deretter skulle man prøve å finne låsemekanismen, hekte seg på og dra opp låsen.. Ikke lett - tro meg!, men med litt hjelp av en ukjent nabo løste det seg etter ca en times prøving..

Ring i alle fall til flere med kunnskap ;)

Har du ikke reservenøkkel?

Anonym poster: a48d222ce3c063c5469a2d5cb0df6d59

Den lå ved askebegeret i bilen... :(

Så de ligger godt synlig nå utenfra, begge to..

Låsesmed? Jeg låste meg ute en gang med en eldre bil. De kunne komme på utrykning, men jeg hadde dårlig tid så de fortalte meg likegodt hvordan jeg kunne gjøre det selv. Tviler på at metoden funker på en gammel audi, men trikset var iallefall å bøye på en metallstang ala strikkepinne så den fikk en krok på enden og stikke den i vinduskanten mot dørhåndtaket (inn i døra), deretter skulle man prøve å finne låsemekanismen, hekte seg på og dra opp låsen.. Ikke lett - tro meg!, men med litt hjelp av en ukjent nabo løste det seg etter ca en times prøving..

Ja på gamle biler går dette! Har snakket med politiet og de stønnet når de hørte det var Audi. Nyere Audi og Bmw var vanskelig å ta has på..

Ja på gamle biler går dette! Har snakket med politiet og de stønnet når de hørte det var Audi. Nyere Audi og Bmw var vanskelig å ta has på..

Jeg har selvfølgelig en sli bil som ikke har knott som stikker opp uansett. Den går ned når den låses!

Du har nok ikke andre muligheter enn å enten knuse vinduet eller å ringe viking eller naf tenker jeg...

Og vi alle har kanskje lært en lekse fra dette; det er en grunn til hvorfor det heter reservenøkler!! Aldri en god ide å oppbevare dem i bilen :-)

Annonse

Du har nok ikke andre muligheter enn å enten knuse vinduet eller å ringe viking eller naf tenker jeg...

Og vi alle har kanskje lært en lekse fra dette; det er en grunn til hvorfor det heter reservenøkler!! Aldri en god ide å oppbevare dem i bilen :-)

Ja jeg er voksen og skulle lært leksa for lenge siden :( Skrekken har vært at noe slikt skulle skje.

Vi har en nøkkel hver i bruk på egen nøkkelhank, derfor dette skjedde..

Ring viking el NAF gubben her sier de har egne dirkesett de kan åpne bilen med.

Ja jeg skal prøve i morgen :) Men politiet jeg snakket med sa at det var lite sannsynlig at det gikk, så er ikke så positiv :(

Håper de tar feil!

Nøklene ligger i setet, så hadde jeg klart å presse en lang stang nedi i vinduet kunne jeg låst opp selv kanskje, men regner med det ikke går. De skal vel være ganske så tyverisikre.

Mannen er selvfølgelig på jobb i 14 dager, ellers hadde han dirket den opp selv :/

Det positive oppi dette er at minsten får kjøre buss til barnehagen i morgen. Tungvint for meg, men nytt og spennende for ham!

Dette har datteren min gjort to ganger med en nyere Saab. ;-)

NAFmannen kom med en spesiell luftpute som han lirket inn i mellomrommet mellom døra og bilen. Blåste opp puta og da ble det en ørliten åpning slik at han fikk inn en lang dirk som møysommelig fikset ut nøkkelen. Svært imponerende å se på :-)

Dette har datteren min gjort to ganger med en nyere Saab. ;-)

NAFmannen kom med en spesiell luftpute som han lirket inn i mellomrommet mellom døra og bilen. Blåste opp puta og da ble det en ørliten åpning slik at han fikk inn en lang dirk som møysommelig fikset ut nøkkelen. Svært imponerende å se på :-)

Åh! Hørtes interessant ut! Kanskje det er håp?

post-852718-0-83790700-1357685174_thumb.jpg

Her er bilde av den ene nøkkelen gjennom vinduet :D

Vet ikke om du kan finne noe nyttig her: http://freak.no/foru...ad.php?t=122126

?

Tusen takk for linken, denne fant jeg ikke selv da jeg googlet ;) Virket litt for avansert for meg altså ;) Men flott at det finnes slikt til hjelp :)

Jeg fikk hjelp av NAF. Låste ungen på 6 mnd inne i bilen! Full panikk... Gikk fort å få den opp når de først kom. Men har en annen biltype. NAF er gratis om du er medlem!

Grøss og gru! Jeg tror jeg hadde fått panikkanfall.. Er ikke med i NAF..

--

Men kan dette gå under uhellsforsikring? Reiseforsikring? Eller lignende?

Barnet som var så uheldig er et barn vi har gjennom barnevernet på avlastning. Kan jeg spørre om dekking av reperasjon hvis det kommer seg på tusenvis av kroner?

Gjest meg mamma?
Hvordan kan bilen låse seg om den har sentrallås og nøklene ligger I bilen?? Er det normalt med eldre biler? Er det automatisk vindu bak, eller sveivevindu? Isåfall skal du kanskje klare å stikke opp en ståltråd å lirke ned vinduet. Utenom det har jeg ikke mange gode råd til deg, men ring bilforhandleren å høre om den kan skaffe en ny nøkkel. Det er fullt mulig, så lenge dem har koden til sentrallåsen :)Anonym poster: 6436633a0827db2b73a53814a3fc2d4d
Veldig vanlig at bilene låser seg selv. Det gjør min, kan aldri gå fra nøklene i, med mindre den står på tomgang Endret av meg mamma?

?

Tusen takk for linken, denne fant jeg ikke selv da jeg googlet ;) Virket litt for avansert for meg altså ;) Men flott at det finnes slikt til hjelp :)

Kremt...freakforum er stort sett til hjelp for de som vil bryte loven...hvordan ruse seg på det og det osv...:P

Anonym poster: 46fc3e783c4f785cef58dd52ad513bdb

?

Kremt...freakforum er stort sett til hjelp for de som vil bryte loven...hvordan ruse seg på det og det osv... :P

Anonym poster: 46fc3e783c4f785cef58dd52ad513bdb

Fniis!! Det visste jeg ikke :D

Synes det var en kar der som virket litt mistenkelig da han ønsket en guide til å tjuvstarte biler :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...