Gå til innhold

Min fødsel :) gutten kom som bestilt

Anbefalte innlegg

Da var endelig gutten min kommet, termin var 2. Januar så her krysset vi alt for at han skulle bli en 2013.

julen starte med å feire en koslig liten jul sammen med min famile, der alle var spent på om det skulle komme en ekstra liten julegave. så juleaften lå det også en hel del med små søte gaver til magen, mye klær å mye strikket. men ble noen gaver på mor også. hele julen var planlagt men med en sånn "plutselig må jeg avlyse pga fødsel" beskjed til alle, så julen gikk med på besøk her og der med mye familie,

5. dag jul var planen lunsj hos familien til barnefaren før det var middag med venninde gjengen. om morgenen merket jeg at noe var annelsedes å det var mye kynner. men her var det bare å dra flodhestkroppen inn i dusjen å bruke tiden på å orke å kle på seg igjenn før man gikk bort til barnefaren for så å reise på lunsj hos hans foreldre. hos de merker jeg mere smerter i magen. hans mor mente at her ble det snart fødsel mens jeg mente at jeg ikke skulle ha noe før 2013.

Når bf kjører meg hjem for at jeg skal få ordnet meg litt og slappet av før vennindekvelden tar det bare mere tak i magen så vi blir enige om at jeg skal pakke sykehusbaggen helt ferdig å sette den i bilen til bf. Under middagen går egentlig alt greit jeg roper ikke så høyt om at det er noe på gang før min bestevenninde spør om jeg ikke heller bare skal reise på sykehuse for hun ser jeg "sliter med noe" jeg sier at jeg ikke har helt trua på at jeg skal føde enda. men kanskje tror jeg reiser hjem for å slappe av for jeg er veldig gravid, jeg ringer på bf (privat skjfør er topp) han sier i det vi kommer opp i leiligheten min at vi kanskje kunne ringt jormor å høre hva hun sier, så jeg ringer hun sier hun kunne tenkt seg å undersøkt meg da jeg er førstegangs fødene å jeg ikke vet hvordan det er å ha rier. pluss at det også er jo nermere 150 km til sykehuset. å jeg hadde ikke noe plan om å føde i en sykebil. så da var det bare å ta turen til jormor å få beskjed om at her skulle det bli fødsel men hun mente jeg kunne vente med å reise til dagen etterpå da hun mente det skulle gå bra. jormor viste mitt ønske om å ikke være for mye på sykehuset, da jeg ser det som unødvendig å oppholde seg der forlenge. dagen etter sto vi opp i grei tid etter noe søvn ( dårlig søvn men) før turen gikk til sykehuset. jeg ringte alle de nemeste på tur til sykehuse å fortalte at her ble det fødsel til mamma kom kommentaren " men ikke i dag... tror jeg" fikk svar om at dette trodde ikke hun noe på at jeg bestemte. kan også fortelle at en så lang tur som veldig gravid og snart fødene var en utfordring. her snakker vi mange stopp. når jeg endelig var fremme på sykehuset ble jeg undersøkt å fikk beskjed om at jeg hadde 4 cm så hun trodde jeg bare kunne ta det med ro en stund til. etter noen timer når kl var 16 ble jeg undersøkt igjenn da var jeg 5 cm så akn vel si dette gikk seint. jeg ringte på en venninde av meg å lurte på om hun ville komme å holde meg litt med selskap. For bf hadde da reist for å besøke noe familie det var også uvist fortsatt om han skulle være med på fødselen å ettersom dette gikk rimlig seint så synns jeg han kunne få slappe av litt. kvelden går å jeg blir rimlig lei av at alle sender sms om det snart er i gang. til slutt poster jeg bilde av magen på facebook å skriver " her blir det ikke noe fødsel, den er avlyst" etter noen timer blir jeg undersøkt igjenn. nå er det 8 cm å fikk beskjed om at NÅ ble det fødsel. så da ble det tlf til bf om han hadde tenkt seg å være med på fødselen. før jeg satte meg i badekaret for å prøve å lindre noen smerter. etterhvert kommer bf tllbake å hjelper meg gjennom riene. gikk oppigjenn etter en stund. Det kom ny jormor på vakt å ville undersøke meg. da var kl litt over 22. endelig ser vi enden av cm å jeg kunne få begynne å presse. så da var det bare å begynne, men nå begynnte jeg også å bli ganske sliten. bf får noen overhalinger om han kanskje heller skal ta over fødselen eller om jeg skal få den hjelpen han kan gi meg. etter en god stund med pressing kom det en liten prins til verden likt med alle raketene kl 00 15, 3720 g og var 52 cm som nr 2. på føden den 01.01-2013. rett før en nydlig jente som ble fødd 00 07.

så her sitter jeg som mor og stor koser meg i tilværelsen.og formen er bra, i dag har jeg i tilleg klart å pressa meg inn i en av ola-boksene mine. men man ser jo at jeg har fått barn. Det er oxo mange som undrer på statusen til meg og bf men vi er venner å har tilbrakt masse tid sammen. Han overrasker meg hver dag. fra å si jeg burde ta abort, så tille han opp for meg/ oss. i dag har jeg å prinsen vært på vår føste ontlige trilletur der vi gikk spontant innom farmor for å hilse på så hun kunne få litt kos av den lille prinsen. og jeg fikk en nydlig kopp te å litt støtte rundt den lille. Har jo snart mere kontakt med bf sine foreldre en jeg har med mine. De har jeg jo ikke hat noe serlig kontakt med siden jeg fortalte om grviditeten så de kan bare tro det blir rosenrødt nå når prinsen er kommet til verden. Etterpå gikk turen til jobben til bf å han ansette så de fikk hilse på, her vanket det også kake :) å noen små gaver til junior. å en hel del men menn som skulle holde, se og kose.

Det ble en litt anneledes fødselshistorie men

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...