Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Frøken på 12 uker har begynt å hylgråte ved puppen på kvelden. Virker sulten og klar for puppen helt til den er servert. Da vil hun ikke ta ordentlig tak, men hylgråter, spenner seg i bue bakover. Virker samtidig fortvilet sulten.. surver, tygger på hendene sine, gaper når jeg kiler henne rundt munnen o.s.v... Har mer enn nok melk, så det er ikke problemet. Begynner å bli rimelig slitsomt for liten og stor.På natt og om morgenen er det helt greit. Har ikke endret noe på kosten. Noen med triks på lur?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144007044-hylgr%C3%A5ter-ved-puppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luft i magen?

Min er plaget med dette, ofte om kvelden at jeg må få ut luften før jeg gir han mat. og litt mer etterpå også.

Lar han ligge på magen i sengen min, over foten min og massere mage. bruker å komme litt luft slik at kan slappe av litt for å spise. og under matingen så bruker det å komme mer luft.

Har skjedd her også, og i de tilfellene ville han alltid ha mat hvis han fikk tilbud om flaske. Utviklet flere triks etterhvert, blant annet å "hoppe" med ham i fanget og så superraskt legge han ned til puppen, eller å få han til å ta smokken og så raskt "koble om". Han slo om ved ca 2 1/2 måned, da ble puppen plutselig favoritt og flaske var bare tull!

Luft i magen?

Min er plaget med dette, ofte om kvelden at jeg må få ut luften før jeg gir han mat. og litt mer etterpå også.

Lar han ligge på magen i sengen min, over foten min og massere mage. bruker å komme litt luft slik at kan slappe av litt for å spise. og under matingen så bruker det å komme mer luft.

Dette har vi faktisk ikke prøvd... Kan dog ikke skjønne at hun skal ha luft i magen så lenge etter måltid... Er sjeldent hun promper også. Skal prøve likevel - takk!

Vesla her blir sint ved puppen hvis hun vil kose, og det kommer melk ut, eller hvis hun er overtrøtt. Hun er 10 uker snart, og jeg var fortvilet før jeg skjønte hvorfor hun gråt.

Takk for svar! Er mulig hun her også er litt overtrøtt, eller at det går litt for lenge før hun får tilbud om pupp.. Skal prøve å være mer "på'n"..

Endret av Hringariki

Annonse

Har skjedd her også, og i de tilfellene ville han alltid ha mat hvis han fikk tilbud om flaske. Utviklet flere triks etterhvert, blant annet å "hoppe" med ham i fanget og så superraskt legge han ned til puppen, eller å få han til å ta smokken og så raskt "koble om". Han slo om ved ca 2 1/2 måned, da ble puppen plutselig favoritt og flaske var bare tull!

Tør ikke helt å tilby flaske i tilfelle hun blir bortskjemt (hørt at melka kommer for lett på flaske og at de derfor ikke gidder anstrenge seg med puppen i neste omgang..). Er dog ikke langt unna å gjøre det likevel.. Prøver å være rask på labben her og, hvis hun først har begynt å skrike er det helt håpløst :P Takk for svar!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Det samme skjer her, også bare om kvelden.

Det jeg har funnet ut er at han er overtrøtt og det eneste som nytter da er å legge han. Da sover han litt, kanskje bare en halvtime så er han klar for litt pupp.

Vi har prøvd å tilby flaske, men han er like sinna da, så jeg tror ikke det er noe med hverken melken eller liggestillingen (jeg lurte litt på om han kunne ha vondt i nakke/rygg når han ble lagt ned, men siden han er blid og fornøyd resten av døgnet, har jeg egentlig kuttet ut den tanken for nå).

Luft i magen?

Dette har vi faktisk ikke prøvd... Kan dog ikke skjønne at hun skal ha luft i magen så lenge etter måltid... Er sjeldent hun promper også. Skal prøve likevel - takk!

Ikke alt som treng å komme ut ved rap etter måltid at det heller går videre i tamene slik at det må ut som en promp. Min promper hele tiden...

Det samme skjer her, også bare om kvelden.

Det jeg har funnet ut er at han er overtrøtt og det eneste som nytter da er å legge han. Da sover han litt, kanskje bare en halvtime så er han klar for litt pupp.

Vi har prøvd å tilby flaske, men han er like sinna da, så jeg tror ikke det er noe med hverken melken eller liggestillingen (jeg lurte litt på om han kunne ha vondt i nakke/rygg når han ble lagt ned, men siden han er blid og fornøyd resten av døgnet, har jeg egentlig kuttet ut den tanken for nå).

Det kan kanskje spille inn her også, ja... Skal forsøke å få henne til å sove litt, og så prøve igjen! Takk :)

Annonse

Vi hadde en periode for en stund siden der minstemann hylte ved puppen om kvelden når han skulle legge seg, ville ikke ha mat, men måtte holde han i ammestilling og gi smokken, han var rett og slett så trøtt at han ikke ville spise, noen ganger lirket jeg ut smokken når han var sovnet og inn med puppen, da spiste han godt. Noen ganger våknet han av det og ville ikke ha pupp. Så vi begynte med å bare legge han i sengen når han ie ville ha pupp på kvelden, han våknet alltid ca en time etterpå og var klar for pupp, sovnet igjen med en gang han hadde spist, eller med puppen i munnen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...