Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32 og har vært på en privat UL. Fikk beskjed om at ungen lå i tverrleie, og skal derfor tilbake neste uke for å se om lillingen har snudd seg. Om han ikke hadde det så ville han henvise meg til videre oppfølging på sykehuset. Nå er det jo enda tidlig men han bedyret veldig at om vannet gikk nå så måtte jeg legge meg rett ned, og gjerne litt opp med rumpa.

Noen som har erfaring med tverrleie? både under graviditeten og senere ved fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Her lå babyen i tverrleie inntil nylig. Har akkurat snudd seg, var hos jordmor igår, uke 37 nå. Har ikke vært henvist, det ville jordmor gjøre først gjøre på kontrollen om babyen ikke lå riktig. Er tredjegangs og er mer vanlig at de turner litt rundt da siden de har litt bedre plass. Var litt bekymret jeg også, men litt roligere etter gårsdagens kontroll:-)

Skrevet

Her ligger lille tidvis på tvers og i hodeleie, har fremdeles god plass å turne på i uke 35 :) jordmor her sier at det ikke er noe hast ennå, men blir den værende i tverrleie så skal først fosøkes med snuing og hvis det ikke hjelper så er keisersnitt eneste alternativ.

Men jeg regner med at den legger seg rett vei snart, er tredjegangs og da tar det litt tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...