Gå til innhold

Når bør en begynne å prøve?:)

Anbefalte innlegg

Har en nydelig gutt på 2 år. Vi bestemte oss sent i fjor sommer for å prøve på å bli gravid. Har enda ikke blitt det og er skuffa for nå må jeg vente pga barnehage opptaket. Så synd det skal være sånn. Klarer ikke tenke klart. Når kan vi begynne å prøve igjen? Sånn at det blir greit i forhold til barnehageplass og at pappa kan være hjemme de 3 siste månedene før barnehage start. Førstemann satt på første forsøk.

Anonym poster: 9ae28098f5994460c06ca20a7ab9600f

Fortsetter under...

Er det virkelig så vanskelig med barnehageopptak der dere bor? Her fikk vi plass fra januar når snuppa var 9 mnd gammel og da betalte vi for plassen til vi begynte å bruke den i august. Vi har bosatt oss nettopp mtp mange gode bhg og skoler og mange lekekamerater og tilbud for barna. Her klaffet det i sjette prøveperiode med nr 1 og i tredje prøveperiode med nr 2.

Anonym poster: 8fb06d50a6b23c2c4c34e31af6ceed0d

Ja,det er veldig vanskelig å få plass. Enda det er mange barnehager rundt her. 2 åringen var heldig å få plass selvom han er født 6.september. Men kan ikke satse på at det ordner seg slik neste gang og sitte uten inntekt i et år. Trist at dette skal styre når en skal få en liten en. Vanskelig å vite når en skal begynne å prøve for at alt skal klaffe. Ikke begynne forseint eller for tidlig.

Anonym poster: 9ae28098f5994460c06ca20a7ab9600f

Annonse

Hadde bare forsøkt, for så å ta de bekymringene senere.

Finnes flere løsninger

-au pair

-dagmamma

-være dagmamma selv om man må gå hjemme.

-begge jobber redusert/ deler på å være hjemme/ evt hjemmekontor

Her tenker vi heller ikke på bhg plass. Storebror er født 16.10.10, fikk plass da. Tror det løser seg på en eller annen måte, og som over her, er det mange muligheter:)

Vi brukte et år føste gangen, og over 6 måneder andre gangen, så vet at ting kan ta tid.

Jeg ville bare fortsatt prøvinga. Men nå har jeg alltid hatt den innstillingen at jeg vil heller barna skal komme litt før planlagt, enn lenge etter! Jeg vil ha barna. Koste hva det koste vil.

Har dere veldig dårlig økonomi er det jo værre! Men det er kanskje mulig å begynne å spare nå, slik at en av dere tåler å ta fri noen md uten lønn? Evt se etter måter å leve billigere på? Det meste er jo en prioriteringssak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...