Hedda39 Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Hvordan skal jeg måle opp 112,5 IE??? Fikk en instruks på dansk ,men var litt vanskelig å forstå!!
mamma_til_en_prins Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Jeg fikk med sprøyter med mål på. Fikk du ikke det? Du fikk vel med engangssprøyter? Da kan du evt gå på apoteket å etterspørre det.
Hedda39 Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2013 Ja, jeg har 1ml sprøyter. De har glemt å sende med behandlings plan. Og jeg fikk bare beskjed om å kjøpe inn spisser til å blande og stikke, samt en ml sprøyte. Hvor mye vann og pulver er 112,5ie. JEg som er dum kanskje... MEn blir litt stresset...
*sommer* Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Hvis jeg ikke husker helt feil hadde jeg ampuller på 75ie. Jeg skulle ha 150 ie og brukte to pulver og en væske. Synes forholdet du skal ta var litt merkelig. Hvor mange ie er det i dine ampuller? Hvis du skal ha 112,5ie ville jeg tatt to pulver og en væske og bare satt 112,5. Resten kan du kanskje bruke dagen etter eller kanskje det må kastes?
mamma_til_en_prins Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Du skal nok ta 1 1/2 ampull ja, hvis hvert glass er på 75ie. Hvor bor du aurora36? Jeg har nemlig igjen veldig mange enganssprøyter med mål på, som du evt kunne fått.
TanteTroll Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 Hei! Hvis du blander 2 ampuller i 1 ml væske, mener jeg du skal trekke opp 0,75 ml ferdig blanding. Men du - ring Jernbaneapoteket eller annet døgnåpent apotek - det er helt sikkert en farmasøyt som kan hjelpe deg med utregningen. Lykke til!
Hedda39 Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2013 Tusen tusen takk snille og hjelpsomme jenter. JEg bør ikke så langt unna Lillestrøm. Nå må bare den mensen komme... JEg som var redd den skulle komme for tidlig. Er det ikke typisk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå