LykkeligMamma89 Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Står jo på profilen min at jeg går inn i min 18 uke, og at livmoren nå går halveis opp til navelen? MEN min går jo ca en finger OVER navelen... Hvordan ligger det an med deres livmor? (Og jeg har en haug med kynnere, så kjenner godt hvor livmoren stopper)
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 Jeg hadde ultralyd når jeg var 17+4, og da sa jordmor at livmoren min gikk opp til navlen. Så tror nok det meste er normalt
Mavat Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Jeg har vel toppen av livmora rett under navlen ifølge legen min. Men du sier du har kynnere?! Hvorda kjennes de og er det vanlig å få det rundt uke 17? Jeg tror ikke jeg har det...
Salvador Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Er dette deres første eller andre/tredje etc.? Jeg er gravid med min første, er 20+1 og har masse kynnere, og det holder meg våken på natten. Har lest at det ikke er normalt.... Så er litt bekymra. Livmora går litt over navlen.
1+1 blir 3 Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Jeg hadde masse kynnere med førstemann, ble stkemeldt i uke 20pga vonde kynnere og stress på jobb. Fødte 10 dager før termin. Nå er jeg 13+0 i følge tidlig ul, og har kjent noen kynnere de siste dagene. Synes det er vel tidlig, men fikk det jo tidlig sist også. Legetime neste fredag, så skal snakke med han nå. Kjenner livmora midt mellom navlen og skambeinet, merket godt når den kom opp av bekkenet, tissetrangen på natta har roet seg betraktelig igjen:) Kynnerne kjenner jeg godt, er som mensmurringer, og samtidig blir livmora veldig hard. Ligger jeg på rygg så kjennes det ut som en handball inni magen;)
NR2ihus Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 jeg er 24 uker nå... har hatt kynnere i tre uker... det står at det er normalt at noen får det.... det er ikke kjempe vondt men de merkes å jeg må sette meg ned... vurderer om jeg ikke skal på jobb i dag pga kynner..... er usikker. bør man holde seg i ro eller holde på som vanlig??
LittleBee Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Er 18+4 og livmoren min stopper ca 2 cm over navelen. Er mitt 3. svangerskap. Det er helt normalt med kynnere, har hatt det tidlig i alle svangerskapene. Men denne gangen er jeg sykemeldt med falske rier, kynnere som tar skikkelig tak i mage og rygg og gjør vondt. Vanlige kynnere skal ikke gjøre vondt, men kan være litt ubehagelig. Hvis man er usikker angående dette er det nok best å snakke med legen sin
♥marita&jentene♥ Skrevet 8. januar 2013 #8 Skrevet 8. januar 2013 jeg er 20+4 nå og livmoren min var i uke 18 rett under navlen.. Nå har den forflyttet seg litt lenger opp er straks rett over navlen Er helt normalt med kynnere, men gjør de vondt/er ubehagelige så må ikke du nøle med og kontakte lege.. har selv mye kynnere noen av de ikke like gode som resten så har avtale med legen om å kontakte ham viss d ikke roer seg, da jeg vet at de kommer av stress... Og det er jo ikke bra for hverken meg eller babyen...
Lene❤j11+g13❤ Skrevet 8. januar 2013 #9 Skrevet 8. januar 2013 Jeg er 16+4 i dag (2. svskap) og livmoren stopper omtrent likt med navelen.. Har også hatt noen kynnere men de er ikke ubehagelige, det bare strammer har derimot kjent det i bekkenet siden litt før jul, og det liker jeg IKKE! Var i Oslo en tur i romjula, og kom meg til slutt ikke rundt i gatene pga smerter "i skambenet", skikkelig "kjøre av på sykkel" vondt.. i forrige svangerskap kjente jeg ikke noe til bekkenet i det heletatt, så dette er veldig uvant..
LykkeligMamma89 Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2013 Var hos jordmor i dag, og livmoren er en god del større enn gjennomsnittet. Så hun trodde jeg var lengre på vei. Men det tror ikke jeg i og med at jeg har 6 ultralyder bak meg... Så det burde vel være ganske riktig termin da... Jaja, sikkert mye fostervann da. Er 2.gangs. Kynnerene kan også holde meg våken om nettene. Det er ikke vondt, bare ubehagelig heldigvis. Men det er litt ekkelt. Det er vel normalt å få det tidligere når man har flere svangerskap bak seg. Men man skal vel passe litt på om det blir for intenst. Fødselen min startet i uke 32 forrige gang, og jeg hadde mye kynnere da også. Så jeg passer på å ikke stresse for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå