Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt teit spørsmål, men barberer dere dere nedentil før fødsel? Isåfall, hvor lenge før? Jeg er i uke 37 og merker at det blir bare lengere og lengere mellom hver gang det blir gjort, i og med at det er ei skikkelig utfordring pga den store magen. Men har liksom ikke lyst å ligge der igjengrodd heller da ;p Så, hva gjør/gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det forrige gang, men nå lar jeg det gro pga infeksjonsfaren. Vet jeg skal ha ks denne gangen, og da er vel faren enda større. Endte med ks sist også, og det gikk greit altså, men velger å følge anbefalingene om å la skogen stå. Men ja, føler meg særdeles lite fresh... :P

Skrevet

Okei :) Huff, ja det kan jeg tenke meg. Men så er det jo ekstremsport og utføre det også da ;p

Skrevet

Synes ikke det er vanskelig,jeg,selv om magen er STOR. Jeg er 38+3 idag. Ser jo ikke hva jeg gjør,men vet jo hvor og hvordan jeg skal gjøre det:)

Skrevet

Jeg gjør det likevel j. Skal ha KS. Om man gjør det dagen før så er jo alle rifter lukket til dagen etter?? Eller har jeg misforstått ? Jeg gjør det ikke samme dagen j skal inn....

Skrevet

Jeg har fått beskjed an jordmor at man ikke bør være barbert til fødselen. Selv "stusser" jeg bare nå, det er jo lov! :P

Skrevet

Jeg valge å ikke gjøre det sist men angrer idag!

Måtte sy innover etter fødsel og med en skog full av blod sydde de jo feil og idag er det ikke så pent...:( løs hudfold som jeg vurderer å operere bort.

Denne gangen skal jeg få mannen min til hjelpe meg når det nærmer seg termin. Man får jo ikke infeksjon over natta fordi man barberer seg der nede...

Jordmor skal se hva hun driver med etter fødselen:)

Skrevet

Jeg klarer ikke tanken på å sprike med bena og ha en hel skog av hår der... Føler meg ikke vel med hår nedentil, så her skal det bort. Får heller være ekstra nøye med hygiene etterpå. Tenker også at masse hår som det fester seg kaker med blod på, ikke heller er særlig hygienisk og at det tar lenger tid å rengjøre...

Skrevet

Jeg klarer ikke tanken på å sprike med bena og ha en hel skog av hår der... Føler meg ikke vel med hår nedentil, så her skal det bort. Får heller være ekstra nøye med hygiene etterpå. Tenker også at masse hår som det fester seg kaker med blod på, ikke heller er særlig hygienisk og at det tar lenger tid å rengjøre...

Skrevet

Jeg har ikke tenkt til å barbere.. De sier jo at man ikke skal det de siste ukene før fødsel. Om man får betente hårsekker og det blir rifter i disse, eller klippet i, så øker infeksjonsfaren betraktelig. Gjelder også skogsstien jeg har fått på magen ved plutselig ks.. Og jeg får alltid betente hårsekker i 3-4 dager etter barbering, samme faen hva jeg gjør. Så da gidder jeg ikke ta sjansen. Dessuten er det slitsomt for tida :P Men ble stusset litt kortere for et par dager siden.

Skrevet

Jeg skal ikke gjøre det de siste 4 ukene før termin. Da jeg fikk innkalling til ordinær UL lå det med et skriv hvor de oppfordret de gravide til å ikke barbere seg de siste ukene.

Skrevet (endret)

Jeg spurte jordmoren min, og ho sa at de ikke synes noe om det,fordi det er mye større mulighet for betennelser og slike ting da,men jeg stusser litt, har så mye hår så ser forferdelig ut,men skal ikke være bar.

Endret av FebruarPrins2013
Skrevet

Jeg fikk brev fra KK på Haukeland at jeg skulle la være å barbere meg en mnd før termin pga infeksjonsfare....

Skrevet

Spesielt, skal du ta KS da eller? da abefaller de forskjellig da

Skrevet

Vokser 2-3 uker før også får det stå til :P vokser fast de siste mnd så det er mindre hårvekst

Skrevet
Jeg gjør det likevel j. Skal ha KS. Om man gjør det dagen før så er jo alle rifter lukket til dagen etter?? Eller har jeg misforstått ? Jeg gjør det ikke samme dagen j skal inn....

Alle rifter er inngangsport for bakterier. Så du er ikke noe tryggere om du barberer dagen før. Huden er ikke hel og uskadet selv om det ser ut som at eventuelle rifter har lukket seg. Om du drar bakterier inn i rifter fra barberhøvelen, kan det ta noe tid før de bryter ut som infeksjon.

Skrevet

Jeg skal ha ks, og da sto det i brevet at jeg skulle møte opp "nybarbert". Stusser litt over hvor bar de vil en skal møte opp..

Skrevet

Her har mannen barbert meg når jeg ikke har fått det til selv. Kommer til å gjøre det denne gangen å :)

Skrevet

Spesielt, skal du ta KS da eller? da abefaller de forskjellig da

Vet ikke om det var meg du spurte, men i brevet jeg fikk sto det at en ikke skulle barbere seg en mnd før termin pga infeksjonsfare ved et eventuelt hastekeisersnitt. altså at man aldri kan vite helt sikkert om man skal føde vaginalt og hvis det blir keisersnitt så er risikoen for infeksjoner større hvis man har barbert seg rett før...

slik jeg forstod det i alle fall.

Skrevet

Alle rifter er inngangsport for bakterier. Så du er ikke noe tryggere om du barberer dagen før. Huden er ikke hel og uskadet selv om det ser ut som at eventuelle rifter har lukket seg. Om du drar bakterier inn i rifter fra barberhøvelen, kan det ta noe tid før de bryter ut som infeksjon.

Ok. Takk for svar;).

Skrevet

jeg skal stusse litt nå for jeg har ikke gjort det i hele tatt mens jeg har vært gravid, siden jeg skal KS fikk jeg beskjed om å barbere helt øverst der såret skal være og ikke mer. dette pga av infeksjonsfaren stod det i brevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...