Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er bare 4 uker og de to siste uke har det blitt vannskeligere å få henne til å sove i vugga på dagtid.

De siste dagene har hun sovnet på brystet til enten mor eller far, og sovet godt som bare det, men når vi legger henne ned går det 5-10 min så er hun våken og suttrer..

Noen som har erfaring med nesevarme?? Holder det med en klut inntill ansiktet? Er litt redd for at det skal bli for tett.

Prøvde nå i kveld å legge en tynn singlett ved annsiktet hennes i vugga, tenkte at hun kjente lukten av meg da, den har hun dratt nesten over hodet og nå sover hun som bare det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to tips til deg:

- mange barn liker å ha noe litt sånn oppi ansiktet når de sover. Snuppa mi hadde en sånn koseklut som hun selv dro helt opp i ansiktet fra hun var bitteliten.. Jeg pleide å legge den slik at den dekket øyne og det ene kinnet, men slik at nesa og munnen fikk luft (hvis du skjønner)

- prøv å legg henne i vugge rett før hun sovner, slik at hun Sogn i vugge og ikke oppå en av dere.. Da vil jeg tro det er mindre sjanse for at hun våkner igjen etter 5-10 min

Skrevet

Takk! Da skal jeg teste det :)

Gjest MamsMø
Skrevet

Jeg brukte sånne gaskluter til frøkna mi. Funka som fy! Og de er så tynne at baby fint får luft gjennom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...