amina88 Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Gravid for 2 gang, men mistet i helga, uke 7 kontaktet legevakt som ba meg bare se det ann mest sannsylighet for at jeg har mistet det.... OK! ikke tilbydt en gang å komme inn!! kontakter fastlege, kommer inn, kontrolerer sier hmm ser ut som du har vært gravid, men ja ser ut som du mister i forhold til blodet.. ok.... hva skal jeg gjøre? ja se det ann... ikke noe blodprøver eller ultralyd eller noe.. nei trenger ikke det kom en uke eller to og ta hcg!!!! Fader rulan at det går ann! jeg har hatt SA før og tidligere svangerskap hadde blødning men da mistet en tvilling... Jeg krevde en hcg i dag og ny en på onsdag.. men fikk ikke ultralyd! må dem bestemme det? når det er mitt ønske for å se om alt er ok til slutt? om det er rester evt.. huff føler meg veldig frustrert, men godt å få det skrevet ned.... HÅper på svar.. lurer på faktisk om jeg skal skifte fastlege :/ selv om jeg har hatt hu i alle år... føler ikke får den behandlingen jeg trenger... huff
nagini Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Dra til en privatlege og ta ultralyd, det hadde i hvert fall jeg gjort.
amina88 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2013 Dra til en privatlege og ta ultralyd, det hadde i hvert fall jeg gjort. ja, men er kun volvat 1800kr men regner det er verdt det ? uansett for å få svar....
Frufluffy Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Ring sykehuset og spør, jeg kom inn der i uke 12 med blødninger
amina88 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2013 her i Hedmarken er dem så negative! jeg har i hvertfall kun negative erfaringer fra Elverum og Legevakten på hamar.. Når det gjelder første graviditet og denne... Tenker så mye at jeg vet ikke... Jobber i helsevesentet, så vet jo at vi skal jo yte hvor langt vi kan, hvorfor få pasienter til å bruke flere hundrelapper når de kan få gjort det på sykehuset for en billigere penge/eller gratis? man går jo ikke der for å bare gå der.. ikke jeg i hvertfall.. er jo en begrunnelse.... Syns det er for dumt å bruke arbeidsgiver som henviser, pga da får han svaret.... Er jo legen min som SKAL GJØRE det.. Det er jo det jeg vil!
Frufluffy Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Huff ja legevakten her er talentløs. En episode til med dem og det blir skriftlig klage, noe jeg burde ha gjort for lenge siden! Sykehuset tok meg inn:)
skju Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Dra til en privatlege og ta ultralyd, det hadde i hvert fall jeg gjort. ja, men er kun volvat 1800kr men regner det er verdt det ? uansett for å få svar.... Jeg hat vært på volvat , da kostet det rundt 900kr. masse lykke til.
amina88 Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2013 Dra til en privatlege og ta ultralyd, det hadde i hvert fall jeg gjort. ja, men er kun volvat 1800kr men regner det er verdt det ? uansett for å få svar.... Jeg hat vært på volvat , da kostet det rundt 900kr. masse lykke til. Nei her koster det 1800 ringte ditt, så skal prøve siste sjanse hos lege, og hvis får nei bytter jeg fastlege.. orker ikke dette tullet...
*Kattemor* fikk jente Skrevet 8. januar 2013 #9 Skrevet 8. januar 2013 Vet ikke hvor du bor i landet. Jeg bor i ei bygd i Nord-Norge og her finnes det ikke noen private. Min erfaring er at om man har mistet før og kontakter lege fordi man tror man mister igjen, er at man får henvisning rett til vakthavende gynekolog uansett. Og det er betryggende! Syns du har blitt respektløst behandlet, det er forferdelig å kjenne på usikkerheten om barnet lever eller ikke.. Ønsker deg lykke til!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 8. januar 2013 #10 Skrevet 8. januar 2013 Jeg opplevde det samme i går og fastlegen min tok meg inn med en gang og sendte meg rett videre til ul på ahus. No fuss, no muss. Jeg hadde dog hatt endel smerter og det var vondt når hun trykte på magen min osv så kanskje derfor hun sendte meg til ul? Jeg trodde kanskje jeg fikk en HcG, men var der mest for å få en sm i forhold til jobb. Er veldig forskjell på leger og jeg er SÅ fornøyd med min i alle fall!
Kathysbaby Skrevet 8. januar 2013 #11 Skrevet 8. januar 2013 Hei! Jeg skjønner på en måte litt begge sider av denne saken. Jobber selv som lege på en svært travel legevakt og hvis man skulle tatt inn alle med blødning i første trimester til UL, da hadde kapasiteten blitt sprengt. Dersom man har smerter er situasjonen en annen - da må man utelukke ex.u osv. Realiteten er jo at det ikke er noe man kan gjøre fra eller til så tidlig i svangerskapet. Likevel har mange helt ufarlige blødninger så tidlig, og det er ikke alltid lett å vite (og jeg skjønner godt at man blir redd og ønsker svar). Derfor er hCG måling med 48 timers mellomrom det beste alternativet (eventuelt privat UL - men det er jo dyrt). hCG måling skal fastlegen kunne ta - min erfaring er at kunnskapen kanskje ikke er sånn kjempehøy på dette området. Men vi som gravide må også vite nok i disse situasjonene og si hva vi vil ha. Trenger ikke å være inne hos legen engang, bare til lab-damen såvidt. Jeg synes ikke man kan forvente UL eller legevakt ved ukomplisert blødning/spørsmål om SA før uke 10 - men hCG måling og høflighet, skal man kunne forvente.
amina88 Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Hei! Jeg skjønner på en måte litt begge sider av denne saken. Jobber selv som lege på en svært travel legevakt og hvis man skulle tatt inn alle med blødning i første trimester til UL, da hadde kapasiteten blitt sprengt. Dersom man har smerter er situasjonen en annen - da må man utelukke ex.u osv. Realiteten er jo at det ikke er noe man kan gjøre fra eller til så tidlig i svangerskapet. Likevel har mange helt ufarlige blødninger så tidlig, og det er ikke alltid lett å vite (og jeg skjønner godt at man blir redd og ønsker svar). Derfor er hCG måling med 48 timers mellomrom det beste alternativet (eventuelt privat UL - men det er jo dyrt). hCG måling skal fastlegen kunne ta - min erfaring er at kunnskapen kanskje ikke er sånn kjempehøy på dette området. Men vi som gravide må også vite nok i disse situasjonene og si hva vi vil ha. Trenger ikke å være inne hos legen engang, bare til lab-damen såvidt. Jeg synes ikke man kan forvente UL eller legevakt ved ukomplisert blødning/spørsmål om SA før uke 10 - men hCG måling og høflighet, skal man kunne forvente. Hei, var inne hos en annen lege i dag, og har fått time på Sykehuset i morgen for en Ul. ble målt hcg mandag tok en ny i dag. Selvfølgelig er det ikke noe å gjøre hvis det har gått galt... men jeg syns det er så dumt at man regner med at kroppen ordner opp alt... Har erfaring av rester har blitt igjen og det har skapt komplikasjoner senere for en jeg kjenner... Og det ønsker ikke jeg... Burde vært en sånn automatisk sjekk etter en SA... Men jeg er mega fornøyd uansett svar i morgen, bare på behandlingen jeg har fått av denne andre legen... Selvfølgelig min arbeidsgiver Båre å ha en som hører og "later som forstår"(pga det er en HAN*) og bare berolige betyr masse!! Jeg er ikke så frustrert eller deprimert om det har gått galt lenger... Prøve igjen om et par mdn stikker innom i morgen etter UL og sier hvordan det gikk Endret 9. januar 2013 av amina88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå