Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er ny her inne jeg ;) vil begynne å si at dere her inne skriver mye intresant og det er godt å se så mange dele sine erfaringer. Det er greit å finne ut at man ikke er alene :) Er ganske ny i prosessen, og føler meg litt forvirret til tider. Skal ha kikkhulsoprasjon, hvor de skal brenne bort noen eggposer, for å unngå overstimulering. Må ned noen kilo først, men er godt i gang med det ;) Er det noen her som har hatt en slik oprasjon?

Fortsetter under...

Velkommen hit!!:-)

Jeg har hatt kikkhullsoperasjon og fjernet da noe endometriose. Helt grei operasjon. Var litt øm/ hadde småvondt etterpå, men mener å huske at det gikk fort over. (Snart 7 år siden! Huhei, hvor tiden flyr!)

Det er fint med et forum som dette der man kan dra nytte av hverandres erfaringer og opplevelser. Samt søke felles trøst når det butter i mot.

Lykke til:-)

Velkommen hit!!:-)

Jeg har hatt kikkhullsoperasjon og fjernet da noe endometriose. Helt grei operasjon. Var litt øm/ hadde småvondt etterpå, men mener å huske at det gikk fort over. (Snart 7 år siden! Huhei, hvor tiden flyr!)

Det er fint med et forum som dette der man kan dra nytte av hverandres erfaringer og opplevelser. Samt søke felles trøst når det butter i mot.

Lykke til:-)

Tusen takk :) Ja, jeg synes dette virker som et fint forum. Enig med deg, det er greit å finne noen i samme båt. Ikke alltid like lett å få forståelse hos dem som ikke er det. Godt å høre at det er en grei oprasjon, gruer alltid til slike ting. Spesielt når man ikke vet helt hva man går til. :) Tusen takk :)

Hei vi skal inn til samtale denne uke for å høre hva vi skal begynne med. Jeg vil gjerne og ta en kikhullsop. For har pcos og kanskje det kan hjelpe.:) fikk du beskjed om å gå ned i vekt før den? Var det lang ventetid? Blir en sykemeldt etter det? Mange spørsmål dette men vet ikke alt:) blir hvertfall godt å komme igang:)

Hei Petra prøvedokke :) Jeg fikk beskjed om å gå ned noen kg før oprasjonen, og skulle ta kontakt når vektmålet er nåd. Dette fordi de mener en sunn vekt, og litt regelmessig trening kan gi bedre resultat, og minske sjansen for komplikasjoner. Ventetiden er ikke lang, siden dette er dagkirurgi (Jeg skal på St.Olav) Har ikke langt igjen til målet nå, heldigvis :) Grunnen til at jeg skal ha oprasjon er at de ikke skal være redd for overstimmulring av eggposene. Har mange eggposer, siden pcos gir uregelmessig mens. Vet egentlig lite om oprasjonen, så gruer litt, men er glad når den er over. Da kan vi prøve videre ;) Spennende for dere at dere skal på samtale snart da :) Masse lykke til, og mitt råd er at du ikke skal være redd for å spørre om det du lurer på. Jeg sitter offte igjenn med spørsmål jeg skulle ha stilt. Blir spennende å komme i gang da :)

Lykke til :)

Hei så spennende, jeg hadde og lyst på operasjon men de så det var lite eggposer nå så anbefalte ikke det. Men jeg må nes i vekt jeg og, minimum 5 kg før jeg får gå igang. Men de anbefale jo mer da men får se hvordan det går....blir hardt men må ska vi få komme igang me prøverørsforsøk. Kjenner det er litt uvirkelig at snart skjer det....vet ikke om eg e redd eller bare nervøs:)

Annonse

Så spennende at dere er et skritt nermere da :) Godt å høre at du slapp operasjon, da er det jo bare å sette i gang :) 5 kg går fort ned, er bare å være litt mer bevist på va man spiser, og hvor mye man er i aktivitet. Da jeg la om kostholdet mitt litt for å gå ned til operasjonen tisset jeg veldig offte. Kroppen kvitter seg med mye vann, som veier en del. :) Jeg spiser offte og små posjoner, det går rette veien for vær uke. Dette klarer du fint :) Vi har jo den beste motavasjonen også da ;) Det er litt uvirkelig når man har fått en mer konkret plan, så sjønner at du er litt nervøs og kansje litt redd. Det er enormt masse følelser og spenning som går gjennom hode og kropp når prosessen er i gang :) Men man er i gode hender, og man skal nokk være litt spent.

Lykke til med kiloene, dette går bra :)

Litt nerver er ikke farlig ;)

Takk for god oppmuntring:) ja nå har jeg begynt spise litt mindre og litt oftere og begynt gå tur så får vi se hvordan det går:) må være bevisst på hva som går inn og kutte på søte ting og usunn mat:) regner med at 5 kg ska gå greit så får jeg bare håpe jeg får av litt til:) er jo motiverende i seg selv den reisen vi skal gjennom:)

Jeg hadde lapraskopi i november. Det kan være lurt å sjekke ulike sykehus, på Ahus er det fire måneder ventetid, mens på Elverum var det tre uker. Benytt dere av fritt sykehusvalg :)

Lapraskopien var grei den, hadde litt gassmerter i skuldrene to dager etterpå, og en del vondt på høyresiden (der fjernet de mye puss og posen med egg var stor) men ellers gikk det veldig greit :)

Jeg fjernet egglederne på grunn av at de var tette, hver gang jeg hadde eggløsning stoppet egget opp og ble sittende i en pose på enden av egglederne, som så ble betent og vond. Har hatt en del vondt, særlig før mens, men har på en måte ikke tenkt over at det var noe unormalt i det å ha vondt :P

Tusen takk for svar Optatium :) Gruer litt, siden man ikke vet hva man går til, så da er det godt å høre fra noen som har hatt en slik operasjon. :) Har et opplegg på St.Olav, å der skulle jeg få komme inn raskt. Er spent på hvor lenge jeg må på etterkontroll, og til jeg får begynne med ivf på nytt igjen. Uff, ikke rart du hadde smerter da.

Tusen takk for godt svar :)

Takk for god oppmuntring:) ja nå har jeg begynt spise litt mindre og litt oftere og begynt gå tur så får vi se hvordan det går:) må være bevisst på hva som går inn og kutte på søte ting og usunn mat:) regner med at 5 kg ska gå greit så får jeg bare håpe jeg får av litt til:) er jo motiverende i seg selv den reisen vi skal gjennom:)

Det går helt sikkert fin :) Man må bare finne sin måte å gjøre det på. Å hver gang det virker håpløst tenker man på hvorfor, så er motivasjonen der igjen. Ja, er det ikke godt å føle at man er så godt tatt vare på i denne prosessen. De er fantastiske folk de som jobber med dette. :)

Heier på deg jeg ;)

Annonse

Okay, de sa til meg på St.Olav at det ble etterkontroll i 4 - 6 månder, med en kontroll hver måned. Kan det hende det er fordi jeg skal ha ivf etterpå? Hmm, kjenner jeg vil bare få det unnagjort nå. :)

Jeg skal også ha IVF igjen og jeg fikk ikke denne beskjeden. Ingen etterkontroll, og det eneste de måtte "vente" på i forhold til IVFen var resultatet etter lapen.

Men det kan jo hende det du skal gjøre er annerledes og krever annen oppfølging :)

Tror ikke det er et mer krevende inngrep. De skal svi bort eggposer, slik at de kan øke stimulerings dosen. Hvor lang ventetid har du hatt da for ivf etter inngrepet? Vet lite om dette føler jeg, men er det noe som må "gro" etterpå? Håper jeg slipper å vente i 6 månder i alle fall. :)

Hadde inngrepet 26.11, og trengte en uke på å bli helt smertefri, men det var mest på grunn av et sår i navelen som ikke ville gro skikkelig. Jeg hadde to små sår, ett ved hvert hofteben omtrent, og så ett i navelen. Var litt øm og sår i noen dager, men ikke så store problemet egentlig :)

Har fått muntlig løfte om IVF i mars, så ble ca fem måneder ventetid. Men men, sånn er det..

Tusen takk for at du deler dette Optatium :) Får vel bare spørre om ventetiden når jeg skal inn. Venting er ikke det morsomste. Da vet jeg det kan være lurt å spørre om sårene også. Håper du lykkes i mars, blir spennende :)

Masse lykke til :)

optatium: måtte du rense såret i navlen da? jeg ble operert på mandag og sliter med at såret i navlen ikke vil gro. Fikk ikke noe info om sånt...

Jeg renset ikke, men jeg lot det være åpent. Med bandasje over så ble de tpå en måte for tett. Når jeg dusjet brukte q-tips forsiktig for å tørke, og sørget for at det var skikkelig tørt før jeg kledde på meg. Gikk over etter hver, var vel skikkelig grodd etter den andre uken :)

Er nok ikke vanlig kanskje, jeg vet ikke. Men min navel ble operert etter bukplastikk for noen år siden, og har siden vært plaget litt med vond lukt, den ble nok litt trang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...