Gå til innhold

En begynnende bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt i noen uker nå at jeg har vondt i rompemuskelen, kjennes ut som jeg har trent, selv om jeg ikke har det. Kjenner det spesielt godt etter jeg har lagt meg.

Og av og til når jeg går ned trappa, så er det akkurat som om jeg får krampe, eller at det låser seg i noen sekunder.

I dag har jeg trent zumba (har gjort det i snart 2 år), og nå har jeg så vondt at jeg nesten ikke klarer å gå.

Er 14+3 i dag.

Dette kjennes ut som om det er midt på venstre rumpeball, og jeg kjenner det på samme plass hver gang.

Kan dette være en begynnende bekkenløsning, og bør jeg evt slutte med zumba da?

Skal til jordmor den 30., så skal prate med henne da, men synes det var litt lenge til hvis jeg evt. burde slutte med zumbaen. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144006707-en-begynnende-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som bekkenløsning ja. Og som oftest stråler det bare nedover det ene benet.. Du kan trene etter evnet, men blir det vondt må du ta det rolig. Ubehag "skal" det være, for du må passe på så du ikke stivner. Dette er hva min fysioterapaut sier til meg, men du bør kanskje ta kontakt med lege så du får rekvisisjon?

Huff, var det jeg håpet på det ikke skulle være :( Men skal snakke med lege om dette hvis plangene fortsetter, for da bør jeg jo bli sykemeldt fra jobb også. (jobber i et fysisk tungt yrke)

Det gikk egentlig greit så lenge jeg var i aktivitet, men etter jeg kom hjem kjennes det ut som om jeg har hatt DEN styrkeøvelsen, og som sagt, så er dette noe jeg har holdt på med i 2 år snart.

Men tusen takk for svar! :)

Huff, god bedring! Bekkenløsning er ikke noe jeg unner noen!! Ja, nå er det jo forskjellige grader, så om du blir sykmeldt er vanskelig å si. Jeg jobber også i fysisk tung jobb( helsevesen), og har fått streng beskjed om å ikke jobbe noe mer!:(

Ikke slutt med zumba men vurder styrken i de ulike hofte bevegelsene ;-) jrg fikk anbefaling av min fysio om å fortsette med zumba for det styrker bekken område samtidig som det mykner opp :-) har kronisk bekkenleddsyndrom med låst høyre side og hatt det no sien det begynte for snart 6 år siden og zumba har hittil vært treningen jeg kan kose meg med og ha glede av :-) skal begynne igjen så fort kvalmen er vekke..

Annonse

Jeg kjenner det litt enda, men ikke på langt nær så vondt som det var første dagen. Jeg har trent zumba 2 ganger etter det, og det er veldig vondt samme kvelden, men morgenen etterpå har jeg ikke kjent noe, omtrent. Bare om jeg blir sittende lenge eller enkelte bevegelser :)

Så hvis det ikke blir værre enn dette, så klarer jeg fint både å leve med det og jobbe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...