Gå til innhold

Dåp/navnsermoni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde navnefest i regi av HEF i Oslo.

Vi var de eneste homofile foreldrene på akkurat den seremonien, men jeg fikk ikke inntrykk av at noen stusset på det. Jeg har i det hele tatt aldri opplevd at noen stusser på familiekonstellasjonen vår, egentlig.

Anonym poster: d4f68f4f708f747f43111df2e387e5b2

• 3 uker senere...

Jeg ringte kirken og spurte om hvilkevsynspunkter presten hadde, da det var viktig for oss å ikke møte på en prest som man følte hadde noe i mot oss på en måte. Hun jeg snakket med sa at de ikke svarer på slikt...men at hun off the record forstod oss godt og kunne si at hun viste presten ikke hadde noe i mot homofile :) de sa at i kirken er alle babyer velkomne, at foreldrene er homofile hadde ingen ting å si....vi har aldri fått noen negative holdninger mot oss som familie, og nå skal vi ha ny dåp i kirken om 2 uker:)

Annonse

Har hatt samtale med vigsler og leder for HEF her i området i forbindelse med vielse, og der ga begge to oss klar beskjed om at hos dem spiller det absolutt ingen rolle hva slags legning eller noe folk har, de setter fokuset på menneskets verdi uansett. Så tror nok at vi kommer til å benytte oss av navnefest med dem også når barnet blir født :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...