Gå til innhold

Dere som har mann/samboer....

Anbefalte innlegg

Er han flink å hjelpe til med husarbeidet??

Min tror han er det, men de sjeldne gangene han gjør noe, blir det bare halvveis og jeg ender opp med å måtte gjøre resten selv. Det hjelper ikke å si noe heller, for da enten maser jeg, eller beskylder ham for å være lat, i følge ham selv - og det ender opp med at han blir sint og ikke gidder å gjøre noe som helst....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144006661-dere-som-har-mannsamboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er mannen flink til å hjelpe til, jeg får ikke bære tungt og han er flink til å lage mat å gjøre husarbeid men det var han før jeg ble gravid også da:) han vet ikke hva godt han skal gjøre for meg så jeg er heldig der. Er 39 + 2 i dag å nå ser han helst at jeg ikke gjør noen ting selv om jeg gjør litt innimellom som å vaske klær og litt lett husarbeid.

Hos meg er hele situasjonen veldig spesiell da mannen min har kreft som gjør han veldig mye trøtt og sliten, og pga lokalasjonen så har han mye smerter i ryggen som gjør en del oppgaver vanskelige for ham.

Men spør jeg/minner ham på det er han flink med klesvask og middagslaging :)

Men han har en lei tendens til å overse det selv.... :P

Samboeren min er flink til å gjøre husarbeid som klevask, støvsuging. Vasking av gulv blir hvis jeg spør :)

Matlaging kan han ikke, så det blir til at jeg prøver å gjøre det så, ordner han med oppvasken. :)

Er heldig der :)

Annonse

Her er mannen min kjempeflink vil jeg si.

Han lager middag hver dag. Jeg tar alt av klesvask og stövtörking, men han tar sin del av av vasking av hus. Altsaa, jeg maa spörre om han kan vaske det og det, men da gjör han det iallefall.

MIn mann er ganske flink, han er selvstendig næringsdrivende, vi driver gard, og vi har kanskje ett litt gammeldags mønster der jeg gjør det meste av husarbeidet dvs.vaske klær, rydde, lage mat, mens han tar seg av det som har med drifta å gjøre.. jeg tar i ett tak jeg oxo er ikke det, men eldstejenta er ikke helt trygg på dyra, selvom ho har vært med i fjøset siden hun var baby så er ikke like enkelt å få til..

Men han tar seg god tid hver dag når vi kommer hjem og er i lag med barna, har omtrent alltid middagen klar til jeg og minstejenta kommer fra jobb/barnehage, og nå når jeg er gravid og ikke alt er like enkelt lenger så prøver han å ta i ett tak, som f.eks bere klesvasken opp fra kjelleren, støvsuge, ta med barna ut..

Så jeg syns han er veldig flink jeg :)

Mannen min hjelper ikke til, han gjør sin del av jobben :)

Vi gjør litt forskjellige ting (f.eks. vasker han 90% av alle klær, mens jeg stort sett alltid vasker badet), men deler på middagslaging, støvsuging, rydding og vasking. Han gjør det meste med bilen og med plantene (!), jeg baker brød og gror baby :D

Mannen min er ikke flink til å gjøre husarbeid, men han er flink til å lage mat i helgene, finne på nye og spennende matoppskrifter og å bake. Vi har vaskehjelp og utover det så er det jeg som ordner 80 % av rydding, klesvask og oppvask. Han gjør ting om jeg ber ham om det, men han føler fort at jeg maser og er lett nærtagende ang husarbeid. Han er heller ikke spesielt praktisk og det går gjerne 3 uker fra ei lyspære går til den er skiftet :P

Det skal sies at han i snitt jobber 10 timer mer i uka enn meg da (lederstilling), og at jeg er langt mer ryddig og systematisk enn ham. Han er veldig flink til å leke aktivt med sønnen vår mens jeg rydder og ordner så jeg syns det er en god deal. Han er ikke særlig flink til å ta hensyn til at jeg er gravid, men det er muligens fordi jeg er i ganske god form.

Endret av Madolyn&Muffin

Annonse

Mannen min er veldig flink til å gjøre det han får beskjed om, hehe. Ikke så flink til å se alt selv, men heldigvis ikke vanskelig å be. Vi har nok litt typisk kjønnsrolle deling, jeg vasker klær, lager middag og smårydder. Han ordner med bil, snekker-ting og alt som må fikses.

For en måned siden fikk vi oss vaskehjelp hver andre uke, helt fantastisk!! Har en veldig aktiv gutt på 17 måneder og et kranglete bekken, så godt å få hjelp med vasking. Mannen vil ikke vaske, så da betaler han for vaskehjelp heller ;) Har vi råd syns jeg det er greit å kjøpe seg litt mer fritid!!

Jeg er veldig dårlig til å spørre om hjelp til husarbeid. Når jeg setter i gang med de større tingene som støvsuging og vasking, og han ser det, vil han hjelpe til med en gang. Og det er godt, for da slipper jeg å spørre om hjelp. Han vil så veldig gjerne hjelpe, men er dårlig til å ta inititativet til det selv. Han er en fantastisk kokk, men en elendig toalettvasker... :P Han vasker gjerne klær, og han tar ut og setter inn i oppvaskmaskinen når det skitne som står på benken er faretruende nær ved å hoppe ned på gulvet bare for å gjøre seg påmint.

Min kjære samboer og forlovede er nok verdens herligste! Sliter med kronisk leddbetennelse i begge knær som ikke har blitt bedre etter graviditeten, og er mye trøtt og kvalm. Så en dag etter skolen når han jobba kveldsvakt så hadde han støvsugd golv, rydda kjøkken, satt på oppvaskmaskin og vaskemaskin sånn at jeg kunne bare ta ut av begge deler, bytta på senga og laga mat som jeg bare kunne varme opp etter en slitsom dag på skolen.

Han har hovedansvar for kjøkkenet, for jeg er en elendig kokk og kjent for å starte brannalarmen litt vel mye. Men han elsker å lage mat og styrer på, og det er så deilig! Jeg har ansvar for badet og vasking av klær som regel, men blitt litt lite av det begrunn av vanskene for å bøye seg ned til vaskemaskina. Så min ser på rotet og begynner å tenke på hvor han skal starte (noe som tar 2 minutter) så hiver han seg rundt og begynner! Har vel fått noen klager på at jeg er litt lat og hele tiden har vondt, men når han tenker på at jeg produserer en hel unge og at det sliter ut kroppen, så holder han kjeft og støtter meg. :P

Verdens beste forlovede. <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...