Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som opplever at babyen trenger mer melk enn hva mor har? har en gutt som har begynt å kreve mer... han er 11uker.. han sluker alt fra 80 til100 ml mme etter pupp.. og da har jeg puppa intensivt!, kan melka bare forsvinne? har drukket amme te og puppet masse før jeg begynte å gi han ekstra, men han ble aldrig fornøyd. . nå når han får ekstra er han blid og glad *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har vi det også. Måtte begynne med tillegg fra 5. Levedag. Ved 6 ukers kontroll hadde jenta lagt så fint på seg, og jeg ble rådet til å fortsette å gi tillegg 3 ganger pr. dag.

Men nå gir vi tillegg etter hver pupp, og da tar hun mellom 70 - 135 ml. Tror hun trenger det for hun er mer fornøyd :)

Har også drukket amme te til den store gullmedaljen og pumpet. Men nå er vi begge fornøyd med pupp først og flaske etterpå. På natta ammer jeg bare.

Blir nok mindre melk når man delammer, men melka forsvinner ikke, og nivået av antistoffer blir mer konsentrert så det er like bra, selv om man ikke får til fullamming.

Skrevet

Ja, jeg har holdt på sånn siden jenta var en uke gammel (er nå tre uker gammel)..

Hun gråt og gråt i forbindelse med ammingen, og jeg trodde det var luftsmerter. Men kontaktet sykehuset et par ganger etter at jeg kom hjem, og jordmor mente jenta først og fremst var sulten.

(Fikk tillegg alt på sykehuset, så burde jo ringt en bjelle...:-P)

Hun har lagt godt på seg, så vi fortsetter med å gi både mm og mme. Sistnevnte får hun spesielt sent på dagen, for jeg har tydeligvis lite å by på da.

Nå sover frøkna store deler av kvelden og natten frem til 06, mens vi før var våkne til da bare for å roe henne og trøste fordi vi trodde hun hadde vondt...

Så det er en mer fornøyd jente nå, ja, og om hun bare ville la mamma mate med flaske uten å protestere, ville det vært ENDA bedre:-)

Skrevet

ja.. her så fullammet jeg de første 3 ukene, jenta la ikke på seg og gikk ikke opp det hun mistet de første dagene..

ammet 1-2 timer på dagtid og hver andre- tredje time på natten.. ble svæært sliten, fikk verken spist, drukket eller sovet noe særlig.. holdt til slutt på å miste melka..

Begynte da å gi (4-5ganger i døgnet) mme etter hver mm (utenom om natten), det førte til at jeg fikk mer mm, og jenta la godt på seg..

jenta er nå 8 uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...