Gå til innhold

Svangerskapskontroll - jordmor versus fastlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor Frøydis på Furuset helsestasjon er helt super. Jeg gikk både til lege og jm sist, men sluttet med legen etterhvert. Legen hadde det alltid travelt og jeg følte meg mye mer ivaretatt hos jm. Er dette din første? Når han du termin?

Anonym poster: 1db17265451b39ac7819035d8a657de5

Supert! Endelig et navn! Tusen takk :-) Dette er mitt første svangerskap. Har termin medio juli.

Bare hyggelig. Du ligner veldig på en jeg kjenner men hun har et barn fra før, så da tok jeg vel kanskje feil da ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor Frøydis på Furuset helsestasjon er helt super. Jeg gikk både til lege og jm sist, men sluttet med legen etterhvert. Legen hadde det alltid travelt og jeg følte meg mye mer ivaretatt hos jm. Er dette din første? Når han du termin?

Supert! Endelig et navn! Tusen takk :-) Dette er mitt første svangerskap. Har termin medio juli.

Bare hyggelig. Du ligner veldig på en jeg kjenner men hun har et barn fra før, så da tok jeg vel kanskje feil da ;)

Så morsomt :-) Ingen barn fra før, nei. Sikker på at hun du kjenner som likner på meg er en rasende festelig dame!
Skrevet

Her går jeg annenhver gang til fastlege og jordmor, men ville helst bare ha gått til jordmor. Hun er en tålmodig, rolig og herlig dame som er koselig og har masse tid. Fastlegen min er hyperstressa, kneprer på pc'en konstant selv om jeg sitter og prater og jeg blir bare stressa av henne. Om jeg ikke får time før kl 09 så er hun alltid minst 30 minutter forsinket... Hun ymtet frempå i uke 13 at hun kunne prøve å finne hjertelyd men ble synlig letta når jeg sa at det ikke var nødvendig.

Skrevet

Her går jeg annenhver gang til fastlege og jordmor, men ville helst bare ha gått til jordmor. Hun er en tålmodig, rolig og herlig dame som er koselig og har masse tid. Fastlegen min er hyperstressa, kneprer på pc'en konstant selv om jeg sitter og prater og jeg blir bare stressa av henne. Om jeg ikke får time før kl 09 så er hun alltid minst 30 minutter forsinket... Hun ymtet frempå i uke 13 at hun kunne prøve å finne hjertelyd men ble synlig letta når jeg sa at det ikke var nødvendig.

Min fastlege er også litt sånn ... tror nesten han ville synes det var mer spennende om jeg var syk :-)
Skrevet

Gikk bare til jordmor. Syns det var greit, da hun hadde god tid. Hjalp godt på at hun var en kjempekoselig dame da. Vart anbefalt av fastlegen å velge enten eller, ikke gå annenhver gang hos jordmor og lege, for det kunne variere hvordan de tok målene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...