Gå til innhold

Hvordan startet din fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg er 2.gangsfødende, men føler ikke at jeg hadde en "normal" start på fødselen sist gang. Høres sikkert rart ut, men det har seg slik at jeg hadde lekket vann i nesten 2 døgn og ble dermed i gangsatt. Vannet gikk da de satte inn modningstabletten.

Slik man ofte ser på TV med plutselig vannavgang eller enorme riesmerter aner jeg ikke hvordan er. Også er det mulig det er kun for TV også da. Hehe...

Men jeg lurer likevel: hvordan startet din fødsel?

Fikk forresten beskjed fra legen i dag om at min lille jente kan komme når som helst nå. Kjenner jeg er veldig spent og har nøye analyser for hvert toalettbesøk. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144006612-hvordan-startet-din-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som skriver at vannet gikk. Var det sånn at alt fosset ut eller hvordan er det?

Og dere som skriver at det startet med rier: hvordan kjennes slike smerter ut? Hvor sitter smerten?

Så rart som det enn høres ut så hadde jeg mest vondt nedover beina etter at de satte i gang fødselen hos meg. Jeg hører snakk om smerter som tar tak i mage/rygg, men dette opplevde ikke jeg.

Annonse

min fødsel starta med svake, uregelmessige rier en torsdagskveld. Med tak nederst i magen-kjente godt att dette ikke var kynnere-da de kjennes mer i hele livmoren.. Sov litt på og av den natta. Riene kom og gikk fredag også. Var fortsatt i form nok til å ta siste innkjøp av bleier osv den dagen. Ettermiddagen ble det mer og mer regelmessig og sterkere rier. fortsatt med tak nederst i magen( Kjennes ut som noen vrir om og prøver å rive ut eggstokkene dine). Satt med rietelleren på pc,n. hadde alt fra 5-8 min mellom riene fram til kl 01 på natta, da blei det ganske heftig med 2 min mellom hver rie. Dro da på sjukehuset og hadde 4 cm åpning kl 02. Kl 07 lørdags morgen var gutten ute 8 dager før termin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...