Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg hadde en MA i helgen.

Er det andre som har vært i samme båt?

Og hvordan følte kroppen deres de etterpå?(fyskisk)

Er svimmel og ør etter blodtapet. Klarer ikke å fungere, og nesten ikke gå. Kjenner bakken er farlig nær hver gang:/

Jeg skal egentlig til syden imorgen, men klarer ikke pakke baggen engang, og oppå alt dette er sorgen der å tynger...

Er så rådvill på hva jeg skal gjøre.

Noen leger annbefaler å reise, andre mener det er farlig. Helsesøsteren sa nei, og legen som behandlet meg under MA sa at det måtte jeg ikke, men hun som skrev meg ut av sykehuset ønsket meg "God tur".

Forvirret! Noen som har reist etter en MA?

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så trist... :-(

Jeg har hatt 2 MAer rundt uke 12. Den første ganger var jeg på ferie og hadde utskrapning på et utenlandsk sykehus. Da vurderte legen på forsikringsselskapet at jeg trygt kunne fortsette ferien etter utskrivning fra sykehuset. Den andre gangen dro jeg på ferie et par uker etter MAen. Problemet da var at jeg fortsatt blødde, og etter MA/SA skal man IKKE bade pga infeksjonsfare. Dette ødela mye av turen.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så kritisk at du ikke kan dra, men for din egen del ville jeg ha utsatt turen om mulig. Hvis dere skal til et varmt sted hvor du gjerne vil bade er det en vond påminnelse å sitte og steke og se på at de andre koser seg i vannet...

Klem!

Skrevet

Hei Kjære Lavendel88, så trist at du mistet babyen. Jeg hadde en MA i uke 12 i oktober. Jeg slapp utskrapning, kroppen ordnet opp selv. Jeg blødde MYE i en uke, men ellers var kroppen fin. Litt svimmel, sikkert fordi jeg mistet så mye blod. Fortsatte å blø i to-tre uker. Formen var fin, jeg var på jobb hver dag, men jeg er glad jeg ikke skulle reise noe sted, selv om det hadde gått helt fint. Har akkurat blitt gravid igjen og venter en liten tass i september :-)

Skrevet

Det var trist å høre. Må være forferdelig!!! når en egentlig begynner å senke skuldrene... hadde du noen mistanker/blødning?Jeg har dessverre ingen erfaring... Men har du hatt utskrapning eller tatt sånne tabletter? Ei venninne av meg fikk nemlig kraftig blødning i etterkant av tablettene... Men kan ikke forstå noe annet enn at du er gåen hvis du har hatt utskrapning heller! Ikke lett standpunkt å ta!

Skrevet

Jeg hadde en Ma i uke 11 og da fikk eg cytotec tabeletter. Jeg reiste til syden bare noen dager etter at jeg tok tabelettene. De første dagene av ferien hadde jeg store smerter i magen og var meget bekymret men etterhvert kom siste rest ut og da ble ferien mye bedre.. Men som de har sakt her så kan du ikke bade så lenge du blør pga infeksjonsfaren. Tror du skal vente en uke eller to etter faktisk huske ikke helt.

Skrevet

Jeg hadde MA i uke 13 i 2011, jeg starta å blø av meg selv men alt kom ikke av seg selv så det endte med utskrapning etter å ha prøvd medisinsk først. Jeg mista enormt mye blod og ble veldig dårlig etter at jeg kom hjem (skjelven, vondt i hodet og veldig kvalm) så måtte tilbake på sykehuset å få blod. Det hjalp veldig, allerede halveis inni første posen følte jeg meg bedre.

Skrevet

Ble ingen tur. Legen mente helsetilstanden min gjor slik at jeg ikke klarte utføre turen, og blodprosenten hadde fra søndag gått fra 10 til 8,2. Mannen har tatt fri fra jobb for å hjelpe meg idag :) Godt med støtte. Vi drar til syden i februar, så er blødninger og alt ferdig.

Takk for støtten og svar alle sammen <3

Lille blå fugl: Jeg hadde ingen forvarsel. Jeg var på ultralyd å så hjerte til den lille i uke 7, og i uke 10 stoppet det, men merket ingenting før jeg fikk en liten blødning i uke 12. Det kom først litt friskt blod, så økte det. Jeg gikk på tablettkur. Skulle ønske jeg heller var på utskraping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...