Gå til innhold

Hvordan lære å like morsmelktillegg fremfor puppen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal, dessverre, snart tilbake på jobb. Eller sånn ved påsketider, men tiden går fort.

Innen da bør snuppa ha lært å drikke morsmelkerstatning (eller tillegg som det heter på Nan 2). De få gangene vi har prøvd, virker det ikke som om det er noe hun liker. Kan jo ikke legge igjen puppen til far mens jeg er på jobb :)

Noen som har noen tips??

Sønnen min var flaskebarn, så der var ikke dette noe problem.

Husker han fikk en stor flaske (250 ml) til frokost....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet da? De trenger ikke MME hvis hun har begynt med annen mat og får pupp om morgenen, ettermiddagen og før hun sovnet. Bare gi vann til maten og pupp når du er der :-)

Skrevet

Prøv et annet merke mme? Nan smaker metall. Hipp er god.

Skrevet

Jenta vil være 9 mnd når jeg begynner på jobb igjen....

Men ok, da trenger hun ikke pupp utover morgen (selvfølgelig, hvis ikke sprekker jeg... :)), og på kvelden før hun skal legge seg...

Har liksom trodd at man må ha litt mer "melk" i løpet av dagen.

Men da holder det med grøt, frukt og kanskje brød (hvis vi har startet med det da).

Toppers...., da trenger jeg ikke å grue meg så fælt. Unntatt til melkespreng i løpet av arbeidsdagen da.. :)

Skrevet

Men du vet at du har rett på ammefri/pumpefri i løpet av dagen sant? Alle som ammer har rett på det, men er ikke alle som får betalt. Hvis du jobber i det kommunale så får du nok lønnet fri.

Skrevet

Du kommer til å kunne gå lenger uten å amme før du får spreng når hun er 9 mndr og spiser annen mat ;-) Det der regulerer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...