Gå til innhold

Flytur i uke 33-34?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å ta en tur for å besøke familien i vinterferien, men kommer da til å være i uke 33/34, så er litt usikker. Det blir to flyturer hver vei, en på 2 timer og en på 50 min. Har sjekket med SAS, og det ser ok ut, men lurte på om noen har erfaringer?

Kommer også til å ta med meg lillegull på 3 år, han er veldig glad i å fly, så det går sikkert bra, så lenge han ikke stikker av, for kan jo ikke springe etter;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det ikke er ideelt, men lurte på om noen har erfaringer? Alternativet er å være hjemme alene med lillegull mens mannen er i USA på jobb, så må si det frister mer med en uke hos besteforeldrene!

Skrevet

De fleste flyselskap tillater kun å fly kvinner til og med uke 35, forutsatt at graviditeten har vært ukomplisert.

Ifølge IATAs retningslinjer tillates gravide å fly i uke 36-38 dersom flytiden ikke er over 4 timer. Flyselskapene sier  normalt nei til å fly gravide som tidligere har født for tidlig (før termin) eller har hatt blodpropper i venene. Dersom man er gravid i syvende måned ved avreise, kan man altså risikere en blank avvisning hvis man ved hjemreisen er i åttende eller niende måned.

De fleste leger sier vel at om man ikke MÅ bør man unngå det.

Skrevet

Jeg personlig hadde ikke gjort det, synes det er helt greit de første 7månedene,men de 2 siste mnd hadde jeg unngått det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...