Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde veldig bruk for det.. Altfor mye melk som måtte ut.. Men det tok jo noen dager før "presset" ble så stort. Og er det helt krise kan man håndmelke ut det værste presset.

Men med tanke på om man har mye melk er det en fin ting å ha så kan man fryse ned melken. Men syns du kan vente med å kjøpe det.. Kjedelig å kaste bort pengene hvis du ikke trenger den

Jeg hadde behov for det med en gang med første, siden han ikke ville ta puppen skikkelig. Var på sykehuset i 5 dager pga dette. Pumpet og matet med kopp. Lånte pumpe på sykehuset selvsagt, men da måtte vi ut og kjøpe på vei hjem.

Dette er vel ikke normalen, men det kan jo være greit hvis du ikke har mulighet til å komme deg ut med en gang du kommer hjem. Hvis pakken ikke er åpnet får du helt sikkert solgt den videre uten problemer.

Jeg hadde kjøpt en håndpumpe hvertfall... Er melkeproduskjonen stor, blir du rett og slett litt desperat etter å få ut mer enn babyen klarer å få i seg:-) Jeg har også måtte pumpe ut rett før amming da det kom så store mengder pga trykk til å begynne med, at småtassene mine ikke har klart å svelge unna i samme fart:-)

Jeg hadde kjempespreng på kvelden den dagen vi kom hjem fra sykehuset, og mini var godt forsynt etter å ha tømt en halv pupp (melka kom skikkelig den kvelden, mildt sagt). Var overlykkelig for at jeg da hadde pumpe for hånda, føltes som om puppene skulle revne. Og utdrivninga gikk litt tregt i starten, så håndmelking fungerte først litt lenger uti ammeperioden. Men det er jo veldig individuelt:) har du likevel en plan om å pumpe deg slik at pappaen/barnevakt kan gi flaske en gang i blandt (fu kan ta et glass vin uten å tenke på amminga...) så er jo pumpe kjekt å ha. Men går du først til innkjøp av pumpe, så kjøp like gjerne en elektrisk med en gang. Såååå mye enklere, og verdt hver krone ekstra syntes jeg. Vitus apotek har ofte 30% rabatt på aventpumpene, hvis du følger med på nettbutikken deres:) som et lite tips:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...