Gå til innhold

Magen har sunket?! Uke 32... Og ang. vektøkning.

Anbefalte innlegg

Jeg har liten mage, enkelt og greit. Jeg ser som oftest bare småfeit ut, med mindre jeg går med stramme gensere som sitter tett fra under brystene og hele veien ned. Da kan enkelte mistenke at jeg er gravid...

Jeg er bare 168 høy, men er veldig lang i livet, så magen vokser mer i høyden enn utover... Magen min har altlid ligget ganske lavt, den ligger mest under navlen, og det har den gjort hele tida. De siste ukene har derimot navlen vært smålig på vei ut (jeg har vanligvis dyp navle, selvom jeg alltid har vært slank), men nå, 32 uker på vei, er navlen blitt mer innover igjen! Magen føles også mindre enn tidligere.

Jordmorkontroll i forrige uke viste at barnet lå godt nedi bekkenet, og er det da sånn at magen kan synke? Jeg trodde ikke dette pleide å skje før man var endel lengre på vei...

Nå føler jeg meg rett og slett ikke gravid, fordi magen er jo omtrent borte! Jeg er jo mye større enn jeg pleide å være, men helledussen, jeg tror ingen ville gjettet at jeg var gravid lengre... Bare feit.

Kjenner mye liv da, og sf målet ligger rett på streken.

En annen ting jeg lurer på, er ang. vekt. Jeg gikk ned fem kilo i starten, så startpunktet mitt var jo egentlig fem kilo mer enn jeg veide da jeg begynte å legge på meg igjen. Fra startpunktet har jeg bare gått opp èn kilo til nå. Hvis jeg regner med de fem kiloene jeg gikk ned i starten, har jeg jo sånn sett gått opp 6 kilo. Men om noen spør meg hvor mye jeg har lagt på meg, hvor mye skal jeg si? Skal jeg regne fra startpunktet, altså 1 kilo, eller fra de kiloene jeg gikk ned, altså 6 kilo?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...