Plommen Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Jeg sliter litt med å få i meg mat. Kvalmen har endelig gitt seg endel, men har fortsatt ingen matlyst. Det er ingenting som frister og alt jeg spiser vokser i munnen så jeg får i meg veldig lite mat om dagen. Nå merker jeg at dette går veldig ut over min energi, og vil gjerne endre dette så fort som mulig! Min plan er derfor nå å prøve å spise litt hver 3. time så jeg ihvertfall får i meg mat og kanskje ikke blir like slapp og dårlig. Er det noen som har noen forslag til mat som kan være fristende? Jeg merker at det ikke kan ha for sterk lukt, da blir jeg kvalm. Jeg kan heller ikke ha så mange ting åpnet i kjøleskapet, ettersom kjøleskapslukta også gjør meg kvalm, noe som blir verre hvis det er mye åpnet mat der. Yoghurt går fint å spise, men vil gjerne variere litt! Beklager for at jeg høres så kresen og barnslig ut i innlegget! Pleier ikke å være så kresen til vanlig, lover! Alle tips tas i mot med stor takk!
Lillefot08 Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Jeg skjønner deg så godt!! Jeg må spise hver 2. Time for å ikke bli dårlig. Hadde det sånn sist svangerskap også. Husker jeg gråt og sa jeg må ha mat. Mannen er fantastisk og lager akkurat det jeg vil ha! Men jeg vet ikke hva jeg vil ha!!! Så da gråter jeg igjen:( blir så lei meg av og ha det sånn! Ikke klarer jeg å spise alt heller. Gleder meg til keg er bedre og. Klarer å spise alt igjen:) ikke så kresen til vanlig jeg heller. Men har en gravidnese hvor det er mange lukter jeg ikke tåler og endel mat jeg plutselig ikke klarer å spise. Suppe har funket ganske bra for meg. Og nå joghurt. Drikke med isbiter må jeg ha
nagini Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Rugsprø med vellagret jarlsberg og perletomater er det som fremkaller minst kvalme hos meg. Og jeg som egentlig ikke skal spise ost, men det får bare være... Nesten alt annet er æsj. Klarer å spise litt middag om andre tilberede den, men veldig ekkelt om jeg må lage den selv. Dette skal bli festlig da jeg blir alene i 3 måneder fremover :/
To ute! :) Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Grønne, syrlige epler og saltkjeks er flott hvis du må vente på maten litt!
81-Mamma<3<3 Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Når jeg er gravid får jeg alltid lyst på wok! Feks: Kylling, grønnsaker ris, og litt sweet chilli saus. Det er sån passe tørt og greit å spise. Sausete middager frister ikke! Ellers går det mye i knekkebrød med ost og yoghurt her og. Men heldigvis er ikke kvalmen så voldsomt ille denne gangen
*sommer* Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Kjenner meg SÅ godt igjen, griner fordi jeg er sulten og griner fordi jeg ikke har lyst på noe... Den verste kvalmen ga seg denne uken (uke 9), men har fortsatt ikke lyst på noe som helst. Og sterke lukter er pyton!! Det varierer hva jeg klarer å spise men har fått i meg: * knekkebrød/brød med tomater, krydderost,epe/bringebær syltetøy, avocado * rugsprø eller skorper med geitost * middager er verst, men spagetti med bare tomatsaus har fungert * kiwi, eper, appelsiner, brokoli, kålrot, gulrot, blomkål * rislunsj, youghurt Lykke til :-)
Vimse + gullene Skrevet 7. januar 2013 #7 Skrevet 7. januar 2013 Hehe, herer hva som kan funke for meg: Saltstenger Ritz Nøtter Yoghurt / go morgen Frukt generelt Smoothie Knekkebrød med ost Middag er verre, men noe er lettere en annet: Rik-suppe eller toro tomatsuppe Sushi /reker Salat Fiskeboller i hvit saus Pinnekjøtt, namnam!
Plommen Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2013 Takk for mange tips =) Må si det har hjulpet mye å tvinge i seg litt hver 3. time! Nå har jeg hamstret inn div supper, saltekjeks, yoghurt, kesam, druer, melon, nøtter, avokado og knekkebrød slik at jeg har noe jeg liker. Knekkebrød med avokado og smøreost funket fint i dag, så håper det varer! Merket også at fiskegrateng smakte lite nok til at det gikk greit, spiste halvparten så mye som jeg normalt gjør, men det ble ihvertfall mer enn ingenting!
81-Mamma<3<3 Skrevet 8. januar 2013 #9 Skrevet 8. januar 2013 Du kan jo prøve å spise en gang i timen. Bare bittelitt. Det funket best for meg
julimamma17 Skrevet 8. januar 2013 #10 Skrevet 8. januar 2013 Sliter med at jeg blir kvalm og dårlig om jeg ikke spise veldig veldig ofte. Men ingenting frister her heller. Det som har funket er knekkebrød med smør og/eller rugbrød med greddost. Sure, grønne epler er også helt mulig å få i seg! Å til middag har jeg spise Trondhjems brun lapskaus nesten hver dag siden nyttårsaften! Middager er liksom ikke så godt... Spessielt siden jeg bor på skolen jeg studerer på å ikke får velge middagen selv!
Tredjemann på vei :D Skrevet 8. januar 2013 #11 Skrevet 8. januar 2013 Drikk en stoooor porsjon smoothie med yoghurt, bær/frukt, juice og havregryn, så kan jeg love deg du blir mett for flere timer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå