Gå til innhold

Don't touch the belly!

Anbefalte innlegg

Hva synes dere, er det greit at folk pirker, poker ig tar på magen din?

Vi er jo ikke langt på vei, og der er ikke mye mage på oss, men har alt opplevd at folk som ikke engang er i fysisk kontakt med meg ellers har tatt meg på magen.

Jeg synes det er greit at samboeren tar på, men alle andre?! Dem kunne faktisk holdt hendene for seg selv. Jeg gruer meg til å få gravidmage og til "alle" skal ta på. Jeg mener, er geavidmager til for alle å ta på? Er som med at alle tror dem kan stikke huet ned i ei barnevogn... Jeg har alltid spurt først!

Min intimsone har blitt veeeeeldig stor etter jeg ble gravid, fordi jeg er mye dårlig. Men nå vil jeg bare skaffe meg skjorter i hopetall med påskriften "don't touch the belly" eller "hvordan hadde du følt om jeg klappa magen din?"

Folk er så rare!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144006449-dont-touch-the-belly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uggh... Å det der husker jeg godt fra forrige svangerskap. Er vel bare å bli vant til å være allemannseie igjen...

Tenker jeg har lyst å ta på magen til spesielt de gamle ukjente damene som kommer uinvitert inn i min intimsone!! Men jeg ble født med folkeskikk, så blir vel ikke å gjøre det.

Jeg syns derimot at de som spør, kan få kjenne (når jeg har fått mage)

Jeg hatet det.. I et familieselskap forrige gang så satt jeg plutselig med begge hendene til tanten til mannen min og den ene hånden til svigermor plassert rundt omkring på magen min.. Det var vanskelig å avvise dem, for de ønsket så gjerne å kjenne spark! Men allerede i 1. trimester? Det hadde jeg fint klart å avvise. Ungen er jo fremdeles ganske langt nede?

Bryr meg ikke, men kommer vel an på hvem det er. Hvis det var en person jeg ikke engang liker hadde jeg nok reagert.

Tar aldri selv på magen til gravide, ikke engang mine nærmeste venninner, med mindre de spør om jeg bil kjenne. Fordi jeg vet at mange finner det ubehagelig og invaderende, og jeg har uansett ikke behovet.

Annonse

Jeg skjønner at folk opplever det ulikt. Men jeg synes ikke det var så kult da min venninnes svigermor (!!!!) dytta en finger i magen min, eller da samboers kompis som jeg ar møtt èn gang før strøk hånda over magen min. Når jeg i tillegg er veldig kvalm og uvel, og poking/ta på ikke gjør ting bedre, blir jeg rett og slett forbanna! Hva med å ta hensyn?!

Jeg er førstegangsgravid. Og har allerede sagt ifra at, DET gjør en bare ikke på meg. Synes det blir respektløst og bare komme og ta på meg, sånn uten videre.

Var noen i familien til kjæresten min, som spurte om å få se magen (er bare 11+6) og da sa jeg klart ifra at det synes jeg heller ikke noe om. Hvis jeg ikke føler for det, vil jeg heller ikke vise det for at andre skal bli fornøyde. Men sånn er jeg :) og den som prøver å tafse på meg uten lov, kommer til å få huden full. For det er min kropp og ikke andres :)

Uff, hørtes veldig negativt ut, men jeg er bare bestemt :)

Her er det bare gubben+svigermor som har tafsa. Svigermor spurte IKKE om lov først, så jeg ble så satt ut. Men grei mann som jeg har, sa han i en bisetning en gang et eller annet om at jeg ikke likte å bli tatt på. Så da stoppa det gitt:D En blir så perpleks om det skjer. Men det er viktig å si fra at en ikke liker det dersom det er tilfellet!

Gjest Trulte med to små

Jeg er 13+5 og har bare opplevd at mannen min og ei venninne har klappet på magen.

Jeg gjør ingenting av det, det er bare koselig.

Hadde det derimot vært ukjente så hadde det ikke vært greit!

Viktig å ta vare på sine intimgrenser.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...