Gå til innhold

Hvordan går det med dere gravide?

Barbarella og froskebarna

Anbefalte innlegg

Ser at det er mange av oss nå.

Hvor langt er dere på vei, hvordan har dere det fysisk og psykisk? Har dere vært på ultralyd?

Jeg er 6+2, skal på første ultralyd når jeg er 7+4. Fikk ikke time før da, hadde helt sikkert fått komme før om jeg hadde tryglet og bedt, men jeg prøver å holde ut.

Psykisk går det egentlig overraskende bra, vi har to fine barn som tar all oppmerksomheten når jeg ikke er på jobb, og jeg er foreløpig optimist siden mitt forrige svangerskap gikk bra. Fysisk er jeg forferdelig trøtt og kvalm. Holder nesten ikke ut kvalmen, men har utrolig lite lyst til å bli sykmeldt for så å komme tilbake på jobb etter å ha mistet, hvor folk lurer på hva som har skjedd.

Symptomene ellers er annerledes enn sist, men min erfaring er at symptomer er forskjellige uansett om det går bra eller ikke. Puppene er ikke ømme i det hele tatt, men det var de heller ikke med gutten vår. Med jenta vår var de kjempeømme, så alt kan visst være normalt. Jeg prøver å ikke henge meg opp i symptomer, og synes det går ganske greit foreløpig.

Tar fragmin, ellers ikke noe.

Fortsetter under...

Så bra at du slipper sykemelding enn så lenge! Eg er ganske ny her inne og er gravid for fjerde gang siden juni. Som du sier har eg en nydelig datter på to år som tar all ledig tid. :) er nå 8+3 og eg syns de første ukene var grusomme! Ble sykemeldt med engang for å prøve det denne gang.. Men det er mest siden eg jobber natt på sykehjem med mye tunge løft! Og de gangene eg har mistet har eg alltid hatt jobbehelg eller jobbet mye en periode.. Så ville prøve det denne gang! Men skjønner ka du mener med at det er drit hvis en er sm for så å miste og gå tilbake i jobb.. Alle er jo veldig nysgjerrig! Typisk kvinneyrke!

I de første ukene var eg veldig utålmodig! Og redd! Tok hcg støtt og stadig og var på tidlig ul i uke 7.. Ble egentlig bare mye mer sliten og bekymret av å hele tiden gå å vente på svar og håpe det var steget nok.. Så de to siste ukene har eg roet meg og bare prøvd å tenke at det er absolutt ingenting eg kan gjøre annet enn å ta det med ro og håpe at alt går fint! Har hatt så mye symptomer som eg aldri har hatt før med kvalme, trøtt, melkespreng følelse i brystene så kjenner eg er glad for det :)

Har time til gynekolog i morgen som egentlig var en utredningstime men så ble eg gravid igjen. Er veldig spent på ka hun sier og ser! Forrige ul ble eg så bekymret for legen sa at foster var mindre enn mine beregninger..

Har ikke fått tilbud om noe medikament siden fastlegen min ikke har peiling og eg ikke har vært til utredning enda..

Er vi i samme situasjon Februarprinsen?

Jeg syntes jeg hadde sett innleggene tidligere men husket ikke helt:)

Jeg er i uke 34+2 og ligger våken mye om natta pga tett nese.

Går på fragmin og abyl E og fikk beskjed at Nesespray kan være litt skummelt pga blødningsfare i nese og svelg så skylder iherdig med saltvann flere ganger i døgnet:)

I natt våknet jeg av skikkelig mensen smerter. Ble litt paff, og litt stressa for vil jo ikke føde før uke 37.

Jeg er mye mer engstelig nå i dette svangerskapet enn før alle abortene.

Redd for å føde tidlig, hysterisk på mat,

Redd for medisiner, smertestillende , vaksiner ol.

Jeg ser frem til termin nå. Går til psykolog og får oppfølging pga svangerskapet der:)

Jeg er 11+5. Skal på ul i morgen, 3 uker siden sist. Håper og tror at alt er bra siden jeg ikke har hatt blødning. Men er i mye bedre form enn med datteren min som jeg fikk i mitt 6 svangerskap. Og det skremmer meg litt. Kaster opp og brekker meg litt enda. Men ikke på langt nær like mye som med datteren.

Hadde en ma i sommer, da var jeg veldig kvalm og kastet opp mye, så det er jo ikke et sikkert tegn det heller.

Som dere sikkert skjønner leter jeg mye etter tegn. Tolker og tenker mye. Er 50% sykemeldt, må være det skal jeg klare hverdagen. Jobber halve dager for så å dra hjem for å sove. Håper det blir bedre etterhvert og at jeg kan jobbe mer. Det regner jeg med.

Håper virkelig dette går veien. For jeg tror ikke jeg takler en graviditet til. Dette er min 8. Har 1 barn.

Kjempemasse lykke til alle sammen. Heier på oss!

Hei dere!

Jeg var på min første UL torsdag, og ble faktisk satt 3 dager frem i tid - så nå er jeg 9+2. Er kvalm og har ekstrem luktesans. I går klarte jeg knapt gå inn i en matbutikk uten å brekke meg (stekeos er nesten verst). Brystene er store og ømme - men det blir de alltid når jeg er gravid. Kvalmen og luktesansen ser jeg på som positivt. Kan ikke huske det har vært så ekstremt i graviditene siden jeg fikk Ludde.

Begynner allerede å få litt mage, men mistenker at den allerede var litt utvidet fra da jeg mistet siste gang september (uke 17).

Klarer likevel ikke se helt optimistisk på dette, klok av skade. Har også litt angst fordi jeg var ganske dårlig de første ukene på å ta folat/vitaminer og spise rett mat...

Vurderer å ta morkakeprøve. Det må tas mellom uke 10-12. Tanken på å gå helt til uke 17 igjen, for så å finne ut at det er kromosonfeil/MA, føde, ta utskrapning etc. gir meg lettere angst. Morkakeprøve er ikke helt risikofritt (1-2 %), men jeg tror nesten jeg må gjøre det. Men for å få til det må jeg bli frisk fra forkjølelsen min og komme meg ut av Kina for å få tatt testen innen 2 uker (jeg hater å fly). Puh. :-(

Jeg har fragmin (har Leiden Mutasjon og APC resisten) som jeg tar når jeg er ute og reiser. Etter å ha prøvd med Fragmin og Trombyl under andre graviditeter uten resultat, syns ikke legen det er nødvendlig at jeg gjør det lengre. Jeg tar Crinone nå t.o.m uke 10.

Håper virkelig vi kan følge hverandre helt frem til en lykkelig slutt denne gangen. Det fortjener vi alle sammen!

Annonse

Hei. Er 9+3 idag. Var på UL i veke 7 og igjen i forrige veke (veke 9). Alt ser bra ut. Er optimist men leitar, som deke andre, etter teikn heile tida. Av graviditetssymptomer så har eg store og ømme bryst, ettermiddags/kvelds-kvalme, vanvittig trøtt og kjempe-svimmel. Er også oppblåst og får ikkje lenger igjen knappane på buksene. Har gått opp 2 kg....Synst tida sneglar seg avgårde. Jobbar 120%, og det er heilt greit. Har flexi-tid og prøvar å jobbe litt heime. Det verste er reisene i jobben......

Tar crinone og albyl-e for første gang. Dette er mitt 7de svangerskap. Har 2 flotte barn. Deretter 2 SA (avbrutt veke 7 begge), 1 MA (avbrutt veke 17, fosteret var mindre enn 12 vk) og så ein mola.

Har time til lege (blodprøver ++) i morgon. Det blir første svangerskapskontroll. Føler eg må sjekke jernlager og blodprosent sidan eg er så svimmel. UL om 2,5 veker igjen.

Luddes mamma, gratulerer med flott ultralyd!! Du har vært gjennom så forferdelig mye og fortjener virkelig å få et barn til... Skjønner godt at du ønsker morkakeprøve, det tror jeg at jeg hadde gjort i din situasjon.

Heier på oss alle sammen! Vi alle fortjener at det går bra...

Friskfisk, jeg kjenner meg veldig igjen i alt du sier om svangerskapet. Jeg hadde det sånn i mitt forrige svangerskap, og gikk også til psykolog. Synes det burde være et mer automatisk tilbud om psykologhjelp ved habituell abort... Godt at du er kommet så langt, denne gangen blir alt bra! :-)

Koselig med oppdateringer her :-)

jeg er gravid i uke 25. føles veldig deilig å ha kommet så langt :) tar nå kunn abyl-e (gruer meg til de snart er slutt). har ikke så mange plager, kunn bekkenlåsning som jeg prøver å ordne med kiropraktor :)

enig mer dere over at det burde være et bedre tilbud for oss med psykolog. jeg spurte legen min om å få gå til psykolog da jeg begynte prøving igjen (etter 2 års venting), jeg var midlt sagt hysterisk og veldig veldig nervøs. men han sa at jeg ikke var prioritert og at det var andre som trengte det mer enn meg. jeg har jo klart meg veldig godt syns jeg, mannen min har hvert en fantastisk støttet. men jeg har ikke hvert tilbake til legen min siden den gang, ble litt såret ;)

lykke til alle sammen!!:):)

Jeg er gravid, ca 6 uker på vei. Dette er min 6 graviditet, har ett barn fra før født i 09. Jeg er overraskende ganske rolig, men har hatt mine dager hvor jeg har vært bekymret. Skal på tidlig UL til onsdag, og på sykehuset til mandag, men skal prøve å skyve på den timen siden de kommer så tett. Første UL er til privat gyn. Jeg går foreløpig på albyl-e, men ønsker også og starte på crinone.

Jeg har veldig mange symptomer foreløpig; kvalm fra morgen til kveld, ømme bryst som har endret seg (det gjorde de ikke da jeg mistet i MA i høst), mye murring og stikkinger nederst i magen, oppblåst, TRØTT! Jeg både jobber og går siste året på ett masterstudie, så jeg er spent på hvordan alt kommer til å gå. Andre som studerer?

Krysser alt jeg har for at det skal gå bra denne!!

Gjest Håpernestegang:)

Jeg er 9+1 i dag og er der det gikk galt sist. Litt stressa for det, men har en god følelse. Magen vokser og jeg bruker crinone og albyl-e. Valgte å ikke ta fragmin, men det må jeg ikke tenke på. Vet ikke om det var en god beslutning..

Var på ul 6+4, og skal igjen nå til torsdag:) håper over alt at alt er bra.

Så gøy at så mange her er godt på vei:)

Jeg er gravid i uke 26, og alt ser ut som at det går bra denne gangen. Går på albyl-e og klexane, skla slutte med albyl-e rundt uke 34, men fortsette på klexane.

Prøvde å holde graviditeten veldig på avstand de første månedene, og det var tøft. Det kom seg litt etter ul i uke 12, og enda mer etter at jeg begynte å kjenne bevegelser og fikk høre hjertelyd i uke 16, men fikk likevel panikkangrep av og til.

Er helt enig med dere om psykolog, jeg var et par ganger i vår under utredningen, og det gjorde godt. Fikk også en lang fødselsforberedende samtale med jordmor i uke 20, og endte opp med å snakke nesten en time om hvor tøff starten denne gangen hadde vært, og hvor alene jeg følte meg (mannen min ville ikke snakke om graviditeten før uke 12, det var hans måte å takle stresset på...). Godt å ha noen som bare hører på!

De siste ukene har jeg blitt veldig avslappa, og føler meg ganske trygg på at det skal gå bra. Er veldig sliten og har masse kynnere, men ellers i god form, så det er veldig likt mitt første svangerskap som gikk bra.

Lykke til alle sammen!!

Annonse

Wow, så mange vi er! Herlig å høre om alle sammen, krysser alt jeg kan for at det går bra med oss alle.

Jeg er hjemme fra jobb i dag. Hadde tenkt å holde ut med kvalmen, men i dag har jeg i tillegg så mye murringer, og orket ikke å dra noe sted. Blir så nervøs av disse murringene. Og det er mest på en side, blir redd for ny exu... Har ikke blødd noe da.

Hei dåke. Synst og det er veldig kjekt at vi er så mange!

B og froskebarna: Hadde og veldig mykje stikningar i venstre side før eg har 7 veker.......var og veldig redd. Men det viste seg å ikkje vere noke å bekymre seg over. Eg håpar det er heilt normalt for deg og. Det var vel ikkje så lenge til UL for deg?

Igår hadde eg masse murringar og ilt i både rygg og mage. I natt har eg drømt at eg mista........og eg følte meg heilt gåen når eg vakna og var ikkje sikker på at eg fortsatt var gravid. Det er masse tankar her gitt :(

Så kjekt å lese at dere er så mange :) Jeg håper jeg blir gravid igjen snart. Og jeg er helt enig i det med psykolog. Jeg har ikke vært til psykolog på mange år, men ser at det absolutt kunne vært smart mtp hva vi har vært gjennom.

Masse lykke til videre i svangerskapene! :)

Takk ønskegull, håper også at du snart blir gravid!!

Helixxx, så fælt å drømme sånt. Jeg har heldigvis ikke gjort det dnene gangen, men mange ganger før når jeg har vært gravid. Godt å våkne og skjønne at det er en drøm, men det tar tid å riste av seg følelsen!

Jeg har ultralyd om en uke, veldig spent på det. Murringene har ikke vært så ille de siste timene så jeg satser på at jeg bare kjente at livmoren vokser.

Ang. psykologhjelp: Mannen min har kontakter både på Folkehelseinsituttet og regionale BUP (som tar seg av fødselsdepresjoner og sånn i tillegg til barn og ungdom), og han skal løfte dette. Jeg kommer til å jobbe ganske hardt for å få litt mer automatikk i at man får tilbud om psykologhjelp ved habituell abort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...