Gå til innhold

I hvilken uke begynte du å tisse oftere / måtte opp på natta??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du er i uke 8, du har jo såvidt et lite rumpetroll inni deg :P jeg måtte ikke opp å tisse om natta før i uke 30++ jeg. Begynte å tisse litt oftere på dagtid før det da, men ikke så tidlig, slapp av ! :)

Jeg er bare 5 uker med vår første, så har vel ikke så mye jeg skulle sagt! Men jeg regner med det er fra person til person, som alle andre symptomer... :) tror ikke du skal bekymre deg for det! Er vel kanskje heldig?? :) hihi.

Men dog, jeg skjønner du tenker i negativ bane med en gang, det gjør jeg selv.... :)

Jeg er ca 7 uker og tisser hele tiden. Det er ikke fordi det er noe som tar plass der inne, men helt hormonelt, og like individuelt som alle andre symptomer antar jeg :)

Tror ikke du trenger å bekymre deg :)

Det står jo overalt i media.. man leser i uke 6 allerede f.eks " Må du opp på natten og tisse - ja det er helt normalt" Har sett det veldig mange steder, senest i gravid-blad.. da begynner man å lure, da jeg må absolutt ikke tisse noe mer enn vanlig.

Hopper inn fra 3. trimester her, og nå er jeg 32 uker, og våkner kun en gang om natta/tidlig morgen (4-7 ei gang) for å måtte på do med mindre jeg har drukket intenst mye før jeg la meg. Dette måtte jeg aldri før jeg ble gravid.

På dagtid må jeg heller ikke tisse særlig ofte. Litt oftere er det, men ingen særlig merkbar forskjell. Jeg drikker også MYE mer, så dette kan være grunnen til at jeg er litt oftere på do.

Annonse

På meg begynte det før positiv test. Med datteren min var det bare et par netter i 2 trimester jeg ikke var oppe på do om natten.

På slutten handler det jo om plass, før det er det hormoner som gjør det. I tillegg er jeg mer tørst, så jeg må drikke mer. Men tror ikke det er bare at jeg drikker mer som forårsaker det. For jeg flyr hele tiden.

Jeg måtte ikke tisse mer enn normalt da jeg var gravid med førstemann, men nå slår det aldri feil, jeg må tisse kl 05.00 hver natt! :/ Men jeg drikker mye vann gjennom hele døgnet.

Hehe, jeg og må tisse hver natt mellom 05 og 06, kan nesten stille klokken etter det. På dagtid ikke så mye mer enn vanlig tror jeg :)

Eg begynte i uke 6 .. Drikker eg litt presser det på med en gang! Har ikke noe med kor stort embryoet er men det er overflaten i urinblæren som blir glattere ved graviditet! Så er helt reelt at du føler at du må tisse hele tiden.. Men er jo selvfølgelig veldig individuelt!

Har ikke merket noe til det i det hele tatt, men jeg drikker ikke nok vann i løpet av dagen så det har nok litt å si. (Tror jeg er nødt for å sette en alarm på mobilen eller noe for og minne meg selv på at jeg må drikke vann.)

Men som de andre her har sagt: det er veldig individuelt hvordan vi reagerer på hormonøkningen i kroppen i 1.trimester. Noen bruker dagene på å spy i vinkel, mens andre ikke legger merke til noe som helst.

Annonse

Jeg er synes ikke jg går noe mer på do enn normalt, kanskje i perioder tisser jeg mere, men sånn er jeg ellers også.

Er ikke så bekymra for den biten, har mange andre plager så er takknemlig for at jeg slipper å løpe på do i ett kjør også :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...