Gå til innhold

Gravid igjen etter fødselsdepresjon...

Anbefalte innlegg

Har ønsket oss nr. 3 en stund, er gravid i uke 5-6 nå. Hadde en skikkelig fødselsdepresjon i 2009 + tilbakefall i 2012....har ikke vært 100% i form siden 2009. Kjenner nå at angsten begynner å komme....vil dette bli en ny nedtur? Har så lyst å kose meg i permisjon...noen med gode råd? Eller lik erfaring?

Fortsetter under...

Du må nok jobbe hardt med deg selv. Tenk etter hvorfor du tror du blir deprimert, og hva du kan gjøre for å forebygge/komme deg gjennom det.

Ting som forebygger depresjon er gjerne ting som

Faste søvnrutiner

Sundt kosthold

Gjevnlig mosjon

Frisk luft

Gjøre noe som gjør deg glad

Omgåes andre mennesker

Har ønsket oss nr. 3 en stund, er gravid i uke 5-6 nå. Hadde en skikkelig fødselsdepresjon i 2009 + tilbakefall i 2012....har ikke vært 100% i form siden 2009. Kjenner nå at angsten begynner å komme....vil dette bli en ny nedtur? Har så lyst å kose meg i permisjon...noen med gode råd? Eller lik erfaring?

Uffff kjenner mg igjen :( Jg hadde sist fødsel i 2005 fikk da alvorlig fødseldepresjon og angst. Husker ingenting av min babys første år :( Sliter mye fortsatt ( mn nå kun md angsten ikke depresjon ) Har gått til terapi i 7 år nå. Håper jg holder mg denne gangen :) Dt hjelper å snakke om dt :) F.eks en god veninnde...:) Endret av Urwa

Det verste er ikke å vær nedstemt, for det kan jeg delvis styre selv...

Men følelsen av kaos, angst, følelsen av å ikke ha kontroll av meg selv, søvnrot o.l. er verst...står på cipralex, og legen råder meg til å fortsette med det.

Jg ville ikke bruke medikamenter ( ble veldig sløv ) Mn gikk til psykolog en gang i uken,og gjør dt fortsatt. Dt hjelper mg å holde balanse. + en veldig god veninnde jg har tilgjengelig 24/7. Og dt som faktisk er en stor trøst og støtte for mg denne gangen er at hun venninden min oxo for en baby kun 2-3 uker før mg :) Jg ønsker dg masse lykke til :) Stor klem :)

Endret av Urwa

Annonse

Vil helst ikke stå på medikament, men fikk tilbakefall sist jeg sluttet på tbl. Så tror det er tryggest å stå på de en stund fremover, til tross for graviditet. Gikk til psykolog en stund, men syns det er like god hjelp i gode venner og mann. Problemet nå er at jeg er så "fjern" i hodet, kjennes ut som jeg skal koble ut eller noe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...