Sunnmøringen Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Har ønsket oss nr. 3 en stund, er gravid i uke 5-6 nå. Hadde en skikkelig fødselsdepresjon i 2009 + tilbakefall i 2012....har ikke vært 100% i form siden 2009. Kjenner nå at angsten begynner å komme....vil dette bli en ny nedtur? Har så lyst å kose meg i permisjon...noen med gode råd? Eller lik erfaring?
81-Mamma<3<3 Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 Du må nok jobbe hardt med deg selv. Tenk etter hvorfor du tror du blir deprimert, og hva du kan gjøre for å forebygge/komme deg gjennom det. Ting som forebygger depresjon er gjerne ting som Faste søvnrutiner Sundt kosthold Gjevnlig mosjon Frisk luft Gjøre noe som gjør deg glad Omgåes andre mennesker
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Jeg hadde svangerskap og fødsels dep i begge mine svangerskap, får god oppfølging av jm denne gang.. men har ikke hatt noe problemer ennå, glad for det...
Urwa Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Har ønsket oss nr. 3 en stund, er gravid i uke 5-6 nå. Hadde en skikkelig fødselsdepresjon i 2009 + tilbakefall i 2012....har ikke vært 100% i form siden 2009. Kjenner nå at angsten begynner å komme....vil dette bli en ny nedtur? Har så lyst å kose meg i permisjon...noen med gode råd? Eller lik erfaring? Uffff kjenner mg igjen Jg hadde sist fødsel i 2005 fikk da alvorlig fødseldepresjon og angst. Husker ingenting av min babys første år Sliter mye fortsatt ( mn nå kun md angsten ikke depresjon ) Har gått til terapi i 7 år nå. Håper jg holder mg denne gangen Dt hjelper å snakke om dt F.eks en god veninnde... Endret 6. januar 2013 av Urwa
Sunnmøringen Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2013 Det verste er ikke å vær nedstemt, for det kan jeg delvis styre selv... Men følelsen av kaos, angst, følelsen av å ikke ha kontroll av meg selv, søvnrot o.l. er verst...står på cipralex, og legen råder meg til å fortsette med det.
Urwa Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Jg ville ikke bruke medikamenter ( ble veldig sløv ) Mn gikk til psykolog en gang i uken,og gjør dt fortsatt. Dt hjelper mg å holde balanse. + en veldig god veninnde jg har tilgjengelig 24/7. Og dt som faktisk er en stor trøst og støtte for mg denne gangen er at hun venninden min oxo for en baby kun 2-3 uker før mg Jg ønsker dg masse lykke til Stor klem Endret 7. januar 2013 av Urwa
Sunnmøringen Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2013 Vil helst ikke stå på medikament, men fikk tilbakefall sist jeg sluttet på tbl. Så tror det er tryggest å stå på de en stund fremover, til tross for graviditet. Gikk til psykolog en stund, men syns det er like god hjelp i gode venner og mann. Problemet nå er at jeg er så "fjern" i hodet, kjennes ut som jeg skal koble ut eller noe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå