Gå til innhold

Flere som har barn som ammes OFTE??

Anbefalte innlegg

Her ammer jeg han alt fra hver 1,5t-2t fra ca kl 18 om kvelden og hele natten. Om dagen kan han sove og det går 3t mellom hver måltid. Kjenner jeg begynner å bli lei vonde pupper og såre brystvorter og en baby som henger på puppen.......Gjesp...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144006261-flere-som-har-barn-som-ammes-ofte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min spiste hver time på dagen og ca hver 3. time på natten til han var ca 4 uker. Etter det hver 2-3 time på dagtid og to ganger om natten. Nå spiser han hver 3-4 time på dagtid og to ganger om natten (mellom 18-08) han er akkurat 5 mnd nå.

Annonse

Han vil liksom ikke ha sminken og når han får pupp så "kaster" han seg over den og skulle tro jeg hadde sultet han!! Skal på helsestasjonen i morgen for å veie han og høre om jeg skal gi han mme i tillegg til pupp. Helsesøster sa at jeg skulle pumpe meg for å se hvor mye jeg har, men de er ikke så lett når han spiser hele tiden :(

Veide han i dag og han har gått opp 770gr på 19 dager, så mat får han :) fikk beskjed om å gi han pupp 10 min og så 60ml nan etter det 2 ganger til dagen i noen dager for å øke melke produskjonen.....skjønner ikke helt hvordan jeg skal få plass til mer melk her ;) ha ha :)

[quote name=Desemberprins kom 20des :)' timestamp='1357651698' post='144909765]

Veide han i dag og han har gått opp 770gr på 19 dager, så mat får han :) fikk beskjed om å gi han pupp 10 min og så 60ml nan etter det 2 ganger til dagen i noen dager for å øke melke produskjonen.....skjønner ikke helt hvordan jeg skal få plass til mer melk her ;) ha ha :)

Men du får jo ikke mer melk av å gi tillegg? Jeg hadde bare fortsatt å amme, når man begynner å gi tillegg havner man lett inni en ond spiral. Det er slik for mange i begynnelsen at babyen spiser ofte, og det er jo også hovedoppgaven til mammaen å mate babyen.

[quote name=Desemberprins kom 20des :)' timestamp='1357651698' post='144909765]

Hvis han går så fint opp i vekt, og virker fornøyd, ville jeg ikke gitt han nan, Han er såpass liten enda og det er helt normalt og amme slik du gjør. Babyene skal ha mat så ofte og lenge de vil når de er så liten, og melkemengden regulerer seg etter hans behov :-)

Hvis du kopler han av etter 10 min, så gir du beskjed til puppen at babyen ikke trenger mer melk enn det, og når du gir nan øker du IKKE melkemengden.

Merkelig råd fra helsesøster!

Hmmmmm......ikke vet jeg, var ikke sånn med eldste jenta, hun spiste hver 3-4t. Kjenner jeg begynner å bli lysten på å sove litt mer enn kanskje 1t i strekk enkelte netter :( jeg gav han litt flaske i dag, og da gikk det tre timer før han ville ha mer......etter det har han bare ville hatt puppen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...