Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #1 Skrevet 6. januar 2013 Skal ha dåp med 26 gjester, hvorav 6 er barn mellom 2 og 8. Hvor mange kaker trenger vi (tenker ikke bare mengde men også for utvalget), og hva slags kaker ville du valgt? Skal bestille marsipankake som "hoved-dåpskake", men utenom det. Anonym poster: 57398fe75a67013459f360f6dcacc9bf
MamaLadyBug Skrevet 6. januar 2013 #2 Skrevet 6. januar 2013 kaker er vanskelig synes jeg. Min familie f.eks er ingen marsipan/bløkakespisere så det er den kaken det har vært aller mest igjen av i begge dåpene vi har hatt. Bryllupet også. De har bare blitt smakt på for høflighetens skyld. Jeg har sett at utvalget ikke trenger å være det største, det viktige er å ha nok av de kakene folk liker best. Hos oss er de kakene det går mest av suksessterte, verdens beste og sjokoladekake. Blir det flere dåper en gang i tiden blir kakebordet slik: (vi har forresten omtrent like mange gjester) 2 suksessterter, 2 verdens beste, ei lita marsipankake, en stor langpanne sjokoladekake( eller 1 liten med brownies og 1 liten med sjokoladekake), 2liter iskrem og frukt. Da vil vi ikke gå tomme, alle liker alle kakene og jeg slipper mengder med bløtkakerester som ingen vil ha.
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Kommer litt an på om dere skal servere middag først? Da trenger dere færre kaker. Hvis jeg skulle hatt middag også, ville jeg kanskje hatt 6 kaker. Hvis du tenker deg at hver kake kan deles i 10 stykker (det blir store stykker altså), har du da 60 STORE kakestykker. Dvs 2 på hver, men i praksis blir det sikkert 4 stykker på hver, siden man får flere enn 10 kakestykker av hver kake. Så er det mange som ikke spiser særlig med kake heller. Da tror jeg du er ganske helgardert. Må legge til at det blir litt ekstra siden dere ikke er fullt 30 personer heller. Endret 6. januar 2013 av Hyacinth Bouquet
1+1=4 <3 Skrevet 6. januar 2013 #4 Skrevet 6. januar 2013 Vi hadde marsipankake, kransekake, is og bær. Du kan jo supplere med en ostekake? Folk orker ikke masse kake, og marsipankake er mektig..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #5 Skrevet 6. januar 2013 Vi skal ikke ha middag, det blir lunch med koldtbord først. Hi Anonym poster: 744c2d1f5ace6a210b358126a7ff043a
Himmel og hav Skrevet 6. januar 2013 #6 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Familien min er kakespisere, og flere av mannfolkene kan fint hive i seg både 5 og 6 store stykker. Til 26 gjester (er det med dere selv?), ville jeg nok hatt 7- 8 kaker. Ikke fordi at alle blir spist opp (blir kakene spist opp, så hadde du for lite!), men for at det skal være litt å velge i. Jeg ville hatt noe for barna: Muffins sjokoladekake/ brownies Noe for de sultne: hvetekringle Og noe for alle de andre: Bløtkake Noe med frukt, f.eks pavlova en ostekake en lekker sak, som suksessterte, sjokolademoussékake el. Endret 6. januar 2013 av "Himmel og hav"
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #7 Skrevet 6. januar 2013 Ville bakt: gulrotkake, nesten alle liker det både barn og voksne brownies, slager hos barna ostekake, mange voksne sverger til at denne er best eplekake, norsk tradisjonsrik kake i tillegg ville jeg bakt noen muffins til ungene Deleger til familie, så blir det ikke så mye bare på deg, og lykke til med dåpen Anonym poster: 14913b76f114847eb32bfc8bf87a988a
soleia Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 6 - 7 kaker ville eg hatt, inkl marsipankaka. Ville laga sjokoladekake som spes born er glade i, ostekake, iskake (enkelt å lage på førehand), pavlova med frukt eller bær, evt verdens beste, suksesskake og snikkerskake er greie å fryse, osv. Berre ta ein kikk på detsoteliv.no Hjå oss er det vanleg at slektningar og evt vener som er inviterte hjelper til å bake.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 Ville hatt 4 kaker ved siden av hovedkaken. Også muffins, bør/frukt og is. Anonym poster: a374a2f865fe037a0b41d98c10550997
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå