Gå til innhold

Tips mot bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slitt i over en uke nå:(

Anonym poster: 464ef15da9376b32755e4806f38b8a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe dritt,det kommer og går hos meg hele tiden;/ Det eneste som funker er å koke opp saltvann,1 lier vann med en barneskje salt.Avkjøl og spyl inn i nesa minst 3 ganger om dagen.Jeg blir alltid bedre med en gang. Når jeg skyller og det renner ned i hals og munn spytter jeg det ut.Ikke svelg en masse saltvann liksom;)

Anonym poster: 01b6326760b581080db4836009d9fac2

Skrevet

Nesehorn som hun over her nevner er effektivt for å få ut en god del slim.

Ellers kan du ta Fenumax (helsekost), det inneholder timian og bukkehornfrø og virker slimløsende, slik at det slimet som ofte blir seigt og legger seg i bihulene i steden for blir tynnere og lettere kommer ut igjen - for ut må det jo ;)

For all del - IKKE spis sukker og for mye andre raske karbohydrater!! Da forverrer du bare tilstanden og immunforsvaret ditt hemmes i flere timer etter hver gang du har spist sukker.

Ellers er akupunktur kjempeeffektivt på bihulebetennelse!

Bruker ikke være vanskelig å komme raskt til med sånt.

God bedring! :)

Anonym poster: 5d5455be028b5f62b855af73e6b770fe

Skrevet

Hvis du har hatt det i en uke, hvorfor har du ikke fått penicilin?

Jeg sliter med kronisk maxillarsinusitt, kronisk bihulebetennelse og blir satt på penicilin med en gang det tetter seg. Eller er det forebyggende med nesespray, neseskyllehorn osv..

Anonym poster: e3c09a8a37a51c002087137d06b008c3

Skrevet

Hvis du har hatt det i en uke, hvorfor har du ikke fått penicilin?

Jeg sliter med kronisk maxillarsinusitt, kronisk bihulebetennelse og blir satt på penicilin med en gang det tetter seg. Eller er det forebyggende med nesespray, neseskyllehorn osv..

Anonym poster: e3c09a8a37a51c002087137d06b008c3

Ikke alle med bihulebetennelse bør ta antibiotika! Hvis det er påvist at det er bakterielt så er det greit. Men nesten like mange sliter med bihulebetennelse pga sopp og da vil antibiotika kun være symptomdempende der og da... og så får man det raskt igjen fordi antibiotikaen gir gode levevilkår for sopp.

Skrevet

Akupunktur funker veldig bra mot bihulebetennelse på de jeg vet om som har prøvd. Ellers støtter jeg det med Fenumax. Det har avverget mang en bihulebetennelse i dette huset.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Akupunktur funker veldig bra mot bihulebetennelse på de jeg vet om som har prøvd. Ellers støtter jeg det med Fenumax. Det har avverget mang en bihulebetennelse i dette huset.

Vet du om man kan ta Fenumax ved graviditet? Har prøvd å finne det ut, men det er så motstridende svar.

Er ikke plaget med bihulene heldigvis, men har så tett nese og har Fenumax i skapet.

Skrevet

Vet du om man kan ta Fenumax ved graviditet? Har prøvd å finne det ut, men det er så motstridende svar.

Er ikke plaget med bihulene heldigvis, men har så tett nese og har Fenumax i skapet.

Timian skal ikke brukes i store mengder ved graviditet, i følge et skriv jeg har her hjemme. Bukkehornfrø vet jeg ikke så mye om, men jeg ville nok ikke ha brukt Fenumax om jeg var gravid.

Kan du ikke prøve litt varm te med sitron i? Det kan løsne på ting det også :)

Skrevet

Jeg bruker nesehorn og otrivin når jeg har bihulebetennelse.

Om jeg kjenner det kommer begynner jeg forebyggende med nesehornet.

Anonym poster: a7e64c355727c53afb47c83504a7800e

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Timian skal ikke brukes i store mengder ved graviditet, i følge et skriv jeg har her hjemme. Bukkehornfrø vet jeg ikke så mye om, men jeg ville nok ikke ha brukt Fenumax om jeg var gravid.

Kan du ikke prøve litt varm te med sitron i? Det kan løsne på ting det også smile.png

Takk for svar!

Ja da lar jeg fenumaxen stå der den står ;)

Vann og fersk sitron har jeg i hus så da prøver jeg det! :)

Skrevet

Timian i krydderform skal være greit for gravide, det er timianolje man absoulutt ikke skal bruke som gravid.

Bukkehornfrø sies å kunne ha en livmorstimulerende virkning samt at det kan påvirke østrogennivåer og skal derfor unngås i større doser hos gravide. De mengdene man får i seg i krydder osv sies å være trygge for gravide.

De mengdene som er i Fenumax er ikke så store, jeg vet om flere gravide som har brukt Fenumax uten problemer. Føler man seg ikke trygg på det så unngå Fenumax akkurat når du er gravid!

Er man usikker på urter/krydder ift graviditet så er rolv.no en kjempeflott side med mye god informasjon!

Som Himmel og Hav sier så virker også ferskpresset sitron slimløsende, og kan fint brukes.

Skrevet

Hold for et nesebor av gangen og trekk inn så hardt du klarer. Gjenta et par ganger og igjen etter et par timer. Sist jeg hadde bihulebetennelse gjorde jeg dette. Og det rant grønn guffe :-/ Det skaper mottrykk, gammelt kjerringråd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...