Gå til innhold

Ny seng til storesøster når lillebror kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta blir 2 år samme måned som lillebror kommer (nå er hun 20 mnd). Hun sover fortsatt i sprinkelseng men har prøvd å klatre ut i det siste så vi må bytte ut den ene siden med en sengehest. Skal vi i stedet bytte til juniorseng med sengehest nå, så lillebror kan overta sprinkelsenga og hun ikke føler at han tar den fra henne, eller prøve sengehest i sprinkelsenga en stund for en myk overgang og deretter kjøpe juniorseng før lillebror kommer, eller rett og slett la henne ha sprinkelsenga med sengehest fremover og kjøpe en sprinkelseng til til lillebror? Når byttet dere til juniorseng eller sprinkelseng med sengehest?

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her fikk sønnen vår ny seng 2 mnd før lillesøster kom til, han var da ca 10 mnd.. Fikk gammel skuvseng, fikk "voksenseng" når han var 20-21 mnd ca, lamadras på gulvet, tilfelle han falt ut.. Nå trenger han ikke madrassen lenger, og han er 2 år i februar :)

Går nok helt fint å bytte seng, gjør det litt før, så føler hun seg for stor for sprinkelsenga når lillebror skal bruke den :)

Skrevet

Jeg har også vurdert å ønske juniorseng med sengehest til min når hun fyller 2 i april. Vi flytter litt før det, og hun trenger uansett ny seng :) gleder meg til å se reaksjonen hennes, kan tenke meg at hun blir stolt som en høne! :)

Skrevet

Våre blir ikke så tette. Men jeg tenker å kjøpe sengehest til en stor seng som står på rommet hennes en stund før nestemann kommer.

Tror det er litt viktig at lillesøster eller lillebror ikke kommer å tar all oppmerksomhet, mamma og senga på en gang. Og at det derfor er lurt å bytte seng en stund før nestemann kommer.

Skrevet

Vi flytta når han var rundt 20 mnd. Da sto jr senga på rommet og han var veldig interessert i den. Bruker også madrass ved siden av. Har gått veldig fint, han er 23 mnd nå. Blir storebror om 3,5 mnd.

Skrevet

Her kjøper vi ny sprinkelseng til lillebror. Har lest at det kan være ganske traumatisk for storesøster/storebror at den elskede senga deres forsvinner inn til "konkurrenten". Så om dere vil at babyen skal overta sprinkelsenga så skift så fort som mulig. Muffin har ingen planer om å krabbe ut av sprinkelsenga foreløpig så vi avventer juniorseng :)

Skrevet

Vi tok av den ene siden av senga i går, og brukte 3 timer på leggingen.. Hun ville opp og ned og bare leke. I dag gikk det mye bedre, "bare" en time men jeg måtte synge og ligge med hodet på puta hennes. Håper tilvenningen går på noen dager. Kanskje det blir en mykere overgang fra sprinkelseng med denne som mellomseng, så kjøper vi juniorseng om 1-2 mnd. Da er det fortsatt 1-2 mnd til lillebror kommer, og han skal ikke bruke senga de to gørste mnd, da blir det samsoving eller vugge på rommet vårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...