Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være? (bilde)

Anbefalte innlegg

Det er sånn hele året. Om sommeren er det hakket bedre, men stort sett er det sånn som dette eller verre. Jeg har hatt det i mange år, og det går ikke vekk. Har prøvd alt fra Eurax og Brulidine til Elocon etc.

Legen min sier at det ikke er psoriasis.

post-328920-0-73855700-1357401653_thumb.jpg

Fortsetter under...

Ser jo nesten ut som atopisk eksem synes jeg.. Men det er kanskje bare på hendene man får det?

Anonym poster: 4af0e35bf6cb137e8310b43e1f56ed27

Takk for svar! Jeg har ingen erfaring med atopisk eksem, så det vet jeg faktisk ikke. Men legen min har ikke nevnt det da. Han sier selv at det er rart, og skjønner ikke hva det kan være. Det klør noe helt forferdelig i perioder, og er rødere og mer irritert enn det ser ut på bildene.

Atopisk eksem oppstår gjerne på "våte" punkter, innenfor og rundt albuen, på hender, knær, rundt øret osv. Men også ellers på kroppen.

Alle barna mine har hatt atopisk eksem, og dette ligner veldig. Men syns i så fall det er rart at en vanlig allmennpraktiserende lege ikke klarer å se om det er det. For det burde han lett sett.

Anonym poster: d7f1570ffd0d935fc16ab16ee3b0c03c

Atopisk eksem oppstår gjerne på "våte" punkter, innenfor og rundt albuen, på hender, knær, rundt øret osv. Men også ellers på kroppen. Alle barna mine har hatt atopisk eksem, og dette ligner veldig. Men syns i så fall det er rart at en vanlig allmennpraktiserende lege ikke klarer å se om det er det. For det burde han lett sett. Anonym poster: d7f1570ffd0d935fc16ab16ee3b0c03c
Takk for svar! Skal til legen om 1,5 uke, kanskje jeg skal nevne det på nytt for ham, og høre om det kanskje kan være atopisk eksem. Finnes det noe respeptfritt dere bruker på barna som jeg kanskje kan prøve frem til legetimen?

Jeg glemte forresten å nevne at jeg også har dette på albuene, men der er det helt klart verst om vinteren. (Når det er kaldt.)

Endret av Monajenten
Gjest Mine ♥ ♥ ♥

Hei, jeg er veldig plaget med eksem selv (atopisk og sebore samt kontakteksem), sånn som du har det har jeg det og..og det er kontakt eksem. Får det på plasser som ikke er "normalt" få atopisk eksem på. Det behandles på samme måte som ved vanlig atopisk eksem. Om det ikke er det så syns jeg kanskje det kunne ha vært sopp, men det er jo forferdelig rart å få det på et sånt sted ;) Så tror nok ikke det er det heller.

Annonse

Hei, jeg er veldig plaget med eksem selv (atopisk og sebore samt kontakteksem), sånn som du har det har jeg det og..og det er kontakt eksem. Får det på plasser som ikke er "normalt" få atopisk eksem på. Det behandles på samme måte som ved vanlig atopisk eksem. Om det ikke er det så syns jeg kanskje det kunne ha vært sopp, men det er jo forferdelig rart å få det på et sånt sted ;) Så tror nok ikke det er det heller.

Takk for svar til deg også:-) Jeg tror nok ikke det er sopp jeg heller, siden jeg har hatt det i flere år.

Hva bruker du for å behandle din eksem?

Gjest Mine ♥ ♥ ♥

Takk for svar til deg også:-) Jeg tror nok ikke det er sopp jeg heller, siden jeg har hatt det i flere år.

Jeg bruker dermovat for å få bukt med det verste, så går jeg over til hydrokortison og fuktighetskrem :)

Jeg bruker dermovat for å få bukt med det verste, så går jeg over til hydrokortison og fuktighetskrem :)

Tusen takk for svar igjen:-) Får ta det opp med legen på nytt. Får du det noenlunde vekk eller?

Gjest Mine ♥ ♥ ♥

Tusen takk for svar igjen:-) Får ta det opp med legen på nytt. Får du det noenlunde vekk eller?

Ja, men de plassene jeg har hatt det lengst så er det akkurat som at huden ser litt annerledes ut. Men dette gjelder plasser hvor jeg det har vært ekstremt mye og hardt plaget. Etter en stund så forsvinner det og :) Så ja, det forsvinner etterhvert. Men det kan jo dukke opp andre steder igjen og da..eller dukke opp på nytt senere.

Takk for svar til deg også:-) Jeg tror nok ikke det er sopp jeg heller, siden jeg har hatt det i flere år. Hva bruker du for å behandle din eksem?
Ja, men de plassene jeg har hatt det lengst så er det akkurat som at huden ser litt annerledes ut. Men dette gjelder plasser hvor jeg det har vært ekstremt mye og hardt plaget. Etter en stund så forsvinner det og :) Så ja, det forsvinner etterhvert. Men det kan jo dukke opp andre steder igjen og da..eller dukke opp på nytt senere.
Herlig, hehe:-) Tusen takk for at du tok deg tid til å dele erfaringene dine:-) Endret av Monajenten

Godt å se du lever! Enn om noe med utslett....

Har du fått henvisning til hudlege? Det ville jeg kanskje bedt om. En almennlege er ikke helt kvalifisert til å se alt heller.

Lykke til!

Å herregud jeg er treg, haha! Sender deg en mail snart:-p

Nei har ikke fått noe henvisning, det har liksom aldri vært noe tema. Hmmm. Kanskje jeg skal høre om det også da?

Annonse

Gjest Sekretøsa

Godt å se du lever! Enn om noe med utslett....

Har du fått henvisning til hudlege? Det ville jeg kanskje bedt om. En almennlege er ikke helt kvalifisert til å se alt heller.

Lykke til!

Å herregud jeg er treg, haha! Sender deg en mail snart:-p

Nei har ikke fått noe henvisning, det har liksom aldri vært noe tema. Hmmm. Kanskje jeg skal høre om det også da?

Ha ha! Regnet med du har hatt nok å stri med!

Ja gjør nå det! Ikke noe deilig å gå rundt sånn. Kan være greit å få vite hva det faktisk er og på den måten få hjelp til å bli kvitt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...