Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg mener å huske at jeg har lest det en plass, men kan ikke finne det igjen. Sliter så voldsomt med søvnen, da det er vondt/ubehagelig uansett hvordan jeg ligger. Bekkenet is killing me, og lungene har ikke nok plass. Men avogtil så havner jeg på rygg med en pute under knærne, og da er det veldig godt..

Men så bråvåkner jeg, for en eller annen plass har jeg lest at det er farlig for barnet om man sover på rygg.. Er dette tilfelle? Eller kan jeg legge meg på rygg med god samvittighet?

Alt man skal bekymre seg for... *trøtt.no*

Fortsetter under...

Finnes ikke farlig å sove på ryggen i 3. trimester. Det som kan være er at fosteret kan klemme på noen blodårer vi har der så en kan bli svimmel og uvel av det men ligger du bra når du ligger på ryggen så fortsett bare med det kjære du. Jeg går nå med barn nr 3 og ligget på rygg frem til fødsel med alle sammen. Er det ubehag snur jeg meg bare.

Annonse

Dersom du søker på "Venacava" så finner du info om det. Eks: http://jordmorsiri.no/fra_a_til_aa/U/tag/page/null/root/tag=vena%20cava%20syndrom

Jeg ligger selv en del på ryggen og har ikke problemer med det. Jeg leste et annet sted at man evt kunne legge noe under ene hoften/siden av ryggen slik at ryggen blir tiltet opp litt, så ligger ikke venen i klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...