Gå til innhold

Hvor mye penger hadde du gitt til et vennepar som har bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje 500 kr og en flaske vin? Hvis du vet at de liker vin da.

Skrevet

Fader, så frekt. Mulig jeg bare hadde kjøpt en symbolsk liten ting, typ blomster eller et kort, bare for å demonstrere mot hele opplegget. Innsamlingsaksjon til ferietur - smart!

Skrevet

Hva med en reisehåndbok til dit de skal på feire og 500 kr?

Skrevet

Feire = ferie

Swype suger...

Skrevet

Takk for mange svar :)

De lager ikke til noe stort denne bursdagen. Vi skal ta med egen drikke og det skal være fest. Det vil ikke bli noe matservering eller noe. Og vi skal være hjemme hos de.

Så denne festen kommer ikke til å koste de noe spesielt, kanskje litt potetgull og dip. Det er heller ingen av de som fyller rundt tall. Venninna mi blir 28 og forloveren hennes blir 25.

Blir vel et sted mellom 500-1000 kr tenker jeg.

H.I

Anonym poster: abfd63cc40836ed25abb34f15f52129e

Fyller de runde tall?

Høres ut som en litt sleip måte å få seeg betalt ferie på. Hvis det kommer 30 gjester som alle gir 500 kr så blir 15000 kroner til ferie. Jeg synes det er frekt av voksne mennesker å legge ut at de bare ønsker seg penger.

Anonym poster: d205e840fcb608c367dd5d2e613773c3

Skrevet

Takk for mange svar :)

De lager ikke til noe stort denne bursdagen. Vi skal ta med egen drikke og det skal være fest. Det vil ikke bli noe matservering eller noe. Og vi skal være hjemme hos de.

Så denne festen kommer ikke til å koste de noe spesielt, kanskje litt potetgull og dip. Det er heller ingen av de som fyller rundt tall. Venninna mi blir 28 og forloveren hennes blir 25.

Blir vel et sted mellom 500-1000 kr tenker jeg.

H.I

Fyller de runde tall?

Høres ut som en litt sleip måte å få seeg betalt ferie på. Hvis det kommer 30 gjester som alle gir 500 kr så blir 15000 kroner til ferie. Jeg synes det er frekt av voksne mennesker å legge ut at de bare ønsker seg penger.

Ser nå at de ikke fyller runde tall. Jeg synes de er utrolig frekke som forventer at folk i det hele tatt skal gi de pengegaver

Skrevet

Litt på siden, men jeg synes det er direkte frekt å ønske seg penger fra venner. Gaver kan man kjøpe i ulike prisklasser, evt spleise med andre på en større ting, men det blir veldig synlig hvor mange penger man har gitt. Mange vil da føle seg presser til å gi over evne.

Skrevet

Det skal ikke serveres mat bare chips. Dere må ha med egen drikke. De har ikke rundt tall noen av dem. De skal på ferie snart og ønsker seg penger til reisen. Herregud så frekt.

Dere skal sponse ferien deres.

Anonym poster: b2b9fbc1b039528808447b62a7fcefd7

Skrevet

Det skal ikke serveres mat bare chips. Dere må ha med egen drikke. De har ikke rundt tall noen av dem. De skal på ferie snart og ønsker seg penger til reisen. Herregud så frekt.

Dere skal sponse ferien deres.

Anonym poster: b2b9fbc1b039528808447b62a7fcefd7

Skrevet

Gi 700 da.500 til hun og 200 til han??

Ang og kjøpe gave når de ikke ønsker det synes jeg er frekt og bortkastet

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt noe annet en flaske vin til dem. Dette er kun en fest som er for at de skal få seg en sydentur, og det er synes jeg er forferdelig frekt.

Når vi har invitert til fest, så har vi alltid servert masse mat og vanlig drikke(brus og vann).

Ville de ha gitt oss noe så har vi alltid bedt om at de skal la være. Ved bursdagsfeiring(30 og 25 år), har de insistert så har vi bedd om å få gavekort på interiør/bygg siden vi drev med oppussing, max på 200 kr. De fleste gav 500 kr til oss begge, men vi syntes det var alt for mye.

Skrevet

Gir dere gaver i sånne 'vanlige' bursdager altså? Er glad for at det ikke er vanlig i vår vennegjeng! Vi gir gaver når det er runde tall og det blir arrangert fest. I de vanlige bursdagene så gir vi en flaske vin eller noe i den dur. Syns det holder med alle gavene til barna i løpet av ett år!

Jeg er ikke vant med å gi dyre gaver i bursdager til venner, hvertfall ikke når de ikke fyller rundt tall.

Er kun denne venninna mi som har sagt at de ønsker seg penger, har ikke opplevd det i bursdager før hos venner.

Men nå har ikke dette paret barn, og venninna mi kjøper alltid gave til barnet mitt til bursdag. Så jeg hadde uansett tenkt til å kjøpe noe til henne. Men jeg respekterer at de ikke ønsker seg ting. Men jeg hadde tenkt til å kjøpe noe spa-greier til henne, og en whisky til forloveden hennes. Men når de kun ønsker seg penger, så skal de jo få det.

H.I

Skrevet

Gi 700 da.500 til hun og 200 til han??

Ang og kjøpe gave når de ikke ønsker det synes jeg er frekt og bortkastet

Har ikke planer om å gi gave når de sier de kun ønsker seg penger.

Kommer til å gi penger, syns bare det var vanskelig å vite hva som er "forventet".

Slapp av, jeg skal ikke være så frekk at jeg kjøper gave :) hehe

H.I

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt noe annet en flaske vin til dem. Dette er kun en fest som er for at de skal få seg en sydentur, og det er synes jeg er forferdelig frekt.

Når vi har invitert til fest, så har vi alltid servert masse mat og vanlig drikke(brus og vann).

Ville de ha gitt oss noe så har vi alltid bedt om at de skal la være. Ved bursdagsfeiring(30 og 25 år), har de insistert så har vi bedd om å få gavekort på interiør/bygg siden vi drev med oppussing, max på 200 kr. De fleste gav 500 kr til oss begge, men vi syntes det var alt for mye.

De skal til Thailand i 3 uker, så regner med at de trenger litt ekstra lommepenger, istendenfor ting.

H.I

Skrevet

De skal til Thailand i 3 uker, så regner med at de trenger litt ekstra lommepenger, istendenfor ting.

H.I

Da burde de heller å ha kalt det en spleisefest i stedent for bursdagsfest. Bedre å si det som det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...