Gå til innhold

Modningsakupuntur-virker det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snakket med en jordmor som driver med dette. Hun sa at man ikke nødvendigvis føder tidligere (før termin) med modningsakupunktur, men at selve åpningsfasen kan ta noe kortere tid fordi livmoren har "trent seg opp" mer i forkant. Du kan med andre ord måtte føde på overtid selv om du har fått modningsakupunktur.

Har for øvrig snakket med andre jordmødre som tviler på effekten av modningsakupunktur, og har venninner som har prøvd det uten at det funket i det hele tatt.

hadde modningsakupunktur fra uke 35, og frem til termin.

fødte 4 dager på overtid, men hadde en forholdsvis grei og enkel fødsel, og følte at kroppen "visste hva den gjorde"

om det var akupunkturen som hadde den effekten vet jeg ikke, men følte i alle fall at akupunkturen gjorde at kroppen slappet godt av, jeg sov bedre, og kroppen kjentes bra etterpå...

Annonse

Hadde to behandlinger i sist svangerskap. En i uke 38 og en i uke 39. Visste at jeg var moden, så tror de satte noen nåler for å starte riene også. Fødte samme kveld som andre behandling. Veldig fin og rask fødsel som startet med vannavgang og tok 3 timer. Sydde 2 sting. Så skal gjøre det samme denne gangen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...