Gå til innhold

Utslett rundt munnen av kaviar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett-åringen vår fikk kaviar for første gang for noen dager siden, og han bare elsker det. Men... Han blir så rød rundt munnen av det. Først så jeg ikke sammenhengen, men nå har han fått kaviar for femte gang og er selvsagt rød igjen.

Spørsmålet mitt er jo da... Betyr dette allergi? Eller er det helt vanlig at de blir litt røde? Gjør jeg vondt verre hvis han får kaviar igjen? Tenkte mer at hvis han fikk kaviar uten å grise det i hele ansiktet (f.eks hvis han blir matet), så ville han heller ikke reagert. Men er usikker på om han kanskje reagerer på å spise kaviaren også :P

Der andre med barn som reagerer på kaviar. Reagerer de på andre ting også?

Herregud, for noen teite spørsmål!! Hehe.. Jeg burde jo bare la være å gi ham det igjen, og så ferdig med det;)

Fortsetter under...

Skrevet

Vil tro det er pga at kaviar er sterkt for huden. ofte ser du det ved ketsjup som er mye syre i. Tørk bort rester i ansikt/ hender med en gang han har spist. det betyr ikke at han er allergisk men har du mistanker ville jeg allikevel snakket med lege.

Anonym poster: 540407409f1691646f2ed0f07bb363d8

Skrevet

Vår datter får det hver morgen. Hun har ømfintlig hud sier min mann som er hudlege. Det er ikke eksem. Etter at jeg har vasket henne rundt munnen så smørrer jeg med en god fuktighetskrem, og når vi ankommer barnehagen, så er prikkene vekke :)

Lykke til

Anonym poster: 3819d256eb2a76e99eb9c2107493e1e9

Skrevet

Vil tro det er pga at kaviar er sterkt for huden. ofte ser du det ved ketsjup som er mye syre i. Tørk bort rester i ansikt/ hender med en gang han har spist. det betyr ikke at han er allergisk men har du mistanker ville jeg allikevel snakket med lege.

Anonym poster: 540407409f1691646f2ed0f07bb363d8

Vår datter får det hver morgen. Hun har ømfintlig hud sier min mann som er hudlege. Det er ikke eksem. Etter at jeg har vasket henne rundt munnen så smørrer jeg med en god fuktighetskrem, og når vi ankommer barnehagen, så er prikkene vekke :)

Lykke til

Anonym poster: 3819d256eb2a76e99eb9c2107493e1e9

Tusen takk for svar!

Han har en storebror som er atopiker, og en mamma med veldig sensitiv hud, så da virker det veldig logisk at det er som dere sier. Bare litt sterkt for huden rett og slett:)

Skal sitte klar med klut og fuktighetskrem neste gang.

Skrevet

Min sønn på 2,5 år kan ikke spise kaviar og makrell i tomat pga sitronsyre. Han blir full i utslett av det. Men han har atopisk hud da, så huden reagerer negativt på sitrus :( og det utslettet varer i lengre periode. Hvis det går vekk etter en liten stund ville jeg ikke bekymret meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...