Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #1 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg skriver dette i lys av det som har skjedd med Juliea og det at hun og hennes barn har blitt truet... Det som er faktum er at vi er mange brukere her inne som gang på gang har klaget på bl.a. moderatortjenesten her inne. I perioder virker det som om det er tilfeldig hva og hvordan det blir moderert og det er uten tvil at det ofte forekommer at moderatorene ikke leser det vi skriver når vi rapporterer innlegg på forumet. I helt uskyldige tråder hvor én bruker blir stygg og dette rapporteres så sletter gjerne moderator hele tråden - ikke bare det aktuelle innlegget - selv når det er skrevet og uthevet at det kun er det ene innlegget som bør fjernes og ikke hele tråden. At moderator kan gjøre feil en gang og flere ganger, det er forståelig, men ikke når dette skjer gang på gang. Det viser bare at moderator velger letteste utvei og ikke egentlig gjør jobben sin. Andre ganger blir ekstremt stygge og alvorlige kommentarer stående i flere timer etter at de er rapportert inn. Og hva har denne kritikken å gjøre med Julieas sak? Jeg mener det er relevant fordi jeg ofte har rapportert (slik dere oppfordrer oss til å gjøre) innlegg som har gått langt over streken. Jeg har da også skrevet at det er viktig at dette blir brakt videre til de som er ansvarlig for siden og at den brukeren det gjelder har opptrådd så grovt og stygt at den bør få advarsel eller aller helst utestengt fra forumet. Like fullt har jeg flere ganger sett samme bruker få fortsette i samme stil videre i andre tråder. Jeg tør påstå at det er samme bruker fordi noen av de som er så stygge ofte skriver på svært karakteristiske måter, har måter å ordlegge seg på som går igjen, tegnsetting og/eller skrivefeil som alltid gjentar seg osv - ting tydelig viser at det mest sansynlig er snakk om en eller ytterst få personer. Det at slike element tydeligvis kan fortsette på samme måten uten at det får konsekvenser er med på at de får fortsette å hause seg selv opp og trolig blir enda mer opphengt i de brukerne de henger seg opp i. Siden Juliea har opplevd å få svært stygge kommentarer over lang tid og det virker som om det er en eller svært få som står bak, så mener jeg dette støtter det at denne (disse få) brukeren(e) får fortsette uten konsekvenser selv etter utallige rapporteringer. Jeg forstår mange av de problemene bim/dim står ovenfor ift å spore opp brukere, utestenge osv. Men når disse får fortsette uten at vi andre brukere merker at det får noen konsekvenser eller at de ikke forsvinner, da virker det som om bim/dib ikke er på banen og ikke fører noen konsekvent linje overfor slike uønskede personer på forumet. Det er selvfølgelig mulig dere har klare retningslinjer og at dere gjør mye som vi vanlige brukere ikke får med oss (håper og tror egentlig det), men slik forumet har utviklet seg i den senere tid så tror jeg dere må komme på banen og bli tydeligere på hvor dere står. For inntrykket en lang tid nå er at dere er altfor passive til de negative elementene som har stått for en negativ utvikling på forumet. Og det tror jeg ikke dere ønsker. Får f.eks. dere som sitter med ansvar beskjed fra moderatorer utenom vanlig arbeidstid når en bruker rapporterer et innlegg og tydelig ber om at dette bringes videre til dere ansvarlige?? Mitt inntrykk er at dette ikke skjer! Bim/dib er selvfølgelig ikke ansvarlig for hva slike syke personer som nå har truet Juliea gjør. MEN, dere har et ansvar for hva dere tillater på sidene. Dessverre så er det for mange her som sitter med et inntrykk av at tjenesten fungerer for dårlig til å luke ut slike brukere som ikke burde fått utfolde seg på forumet. Og når dette fungerer for dårlig så tillater dere indirekte at slike syke personer får fortsette å få næring for sine syke forestillinger og sin syke forfølgelse av andre enkeltbrukere. Dere tillater dette indirekte fordi de får fortsette altfor lenge. Jo tidligere og tydeligere slike personer får beskjed om at adferden er uakseptabel og uønsket, jo bedre er sjansene for at de endrer fokus bort fra enkeltpersoner. Jeg har selv klaget inn flere usaklige og tildels svært stygge innlegg på forumet, også innlegg som tydelig har vært rettet direkte mot Juliea, men også andre brukere. Jeg vet at jeg flere ganger har bedt om at de ansvarlige må ta tak i dette når jeg har rapportert. Men om de ansvarlige noen gang får beskjed om dette fra moderatorene er, som tidligere nevnt, et åpent spørsmål?! De siste dagenes utvikling har vist at dere nok en gang mister flere brukere pga dette, og det er dessverre ikke første gang det skjer. Skal dere fortsette et konsept som i utgangspunktet egentlig er veldig bra så tror jeg at dere nå må komme tydelig på banen for å vise oss brukere som ønsker å beholde et godt og positivt forum hvor dere står, hva som gjøres for å bedre rutiner osv. Fra et helt annet forum jeg har vært på så vet jeg at de ansvarlige har kommet på banen og forklart hva som er blitt gjort og også at forumet har anmeldt brukere for trakassering. De ansvarlige for bim/dim må etter min mening nå komme på banen og være tydelige hvis dere skal beholde troverdigheten hos oss brukere. Det er selvfølgelig ikke alle detaljer vi trenger å vite eller bør vite. Men dere må komme på banen for å forsikre oss mer konkret om hva som gjøres for å bedre forholdene her. Dere må gi oss nok informasjon til at vi kan ha tillit til dere! Hvis det er slik at dere ikke greier å utestenge brukere, så si det tydelig, da vet vi hva vi har å forholde oss til. Er det slik at moderatorer ikke melder ting videre til ansvarlige, selv når det bes om det - så la oss få vite det også. I øyeblikket så trenger dere å gjenopprette oss brukeres oppfatning av at alt som kan gjøres vil gjøres for at dette skal fortsette som et positivt og tryggere forum. Jeg håper dere greier det! For vår og deres del - kom med tydelig tilbakemelding til oss. Jeg håper dette blir oppfattet som konstruktiv kritikk, for vi brukere og dere som er ansvarlige for siden burde spille på samme lag og ønsker det samme - et trygt og positivt forum. Anonym poster: e6843ed072c53d8d4563185573552f1e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005705-etter-juliea-la-oss-f%C3%A5-h%C3%B8re-fra-dere-som-er-ansvarlige-for-siden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Del Skrevet 4. januar 2013 tl/dr Anonym poster: 8fa53fb0703c9ab32870ec484cc153d9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005705-etter-juliea-la-oss-f%C3%A5-h%C3%B8re-fra-dere-som-er-ansvarlige-for-siden/#findComment-144896198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå